Elsker turen

Anmeldt 11. august 2019
Laila E
Fin tur og fantastisk utsikt!

Anmeldt 8. august 2019
tonevest
Oslo, Norge

Anmeldt 11. august 2019 via mobile enheter

Med to venninner gikk jeg denne turen opp i begynnelsen av juli. Med nok klær og en liten sekk med mat og drikke, blei denne turen ypperlig og en vanskelighetsgrad middels for meg. Noen få pauser. 2 timer opp. Ca 2 timer ned. Vi opplevde variert værforhold. Sol, regn og snø da vi skulle ned. Min 4. gang jeg går opp. Elsker naturen og utsikten både på vei opp, på toppen og på vei ned. Vi gikk i rolig tempo. Anbefaler for alle folk.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Laila E
Anmeldt 8. august 2019 via mobile enheter

Flott topptur hvor man blir belønnet med en fantastisk utsikt. Veien oppover er godt merket og det tar ca 2 timer opp inkludert noen pauser. Mesteparten av tiden går man på stein og steinstier. Turen passer for de fleste i normalt god form. På toppen er det kafé hvor vaffelpressa går konstant. Det lønner seg å starte relativt tidlig på dagen, da er det ikke så mye folk. Det er stor parkeringsplass på svinero, men der kan det også bli fullt på fine dager.

Takk, tonevest
Anmeldt 7. august 2019 via mobile enheter

Fin tur med ikke altfor mye folk. Veien opp er ikke til å ta feil av, enkelte litt bratte partier men fint å gå.

Takk, 897kristins
Anmeldt 5. august 2019 via mobile enheter

Flott natur på toppen,dessverre ei steinrøys å gå i og fryktelig mye folk. Tar et par timer opp og ned. Gikk i kø hele veien. Turen er gå 4,5 km en vei.

Takk, khm1000
Anmeldt 29. juli 2019 via mobile enheter

Med sine 1883 moh rager Gaustatoppen over alle fjell i nærheten og troner vakkert over Rjukan. Her er flere stier å velge, den enkleste fra parkeringsplass på Stavsro - ca 5 km - litt kortere fra Svineroi, ca 4 km, men den løypa er mye brattere. Turen tar fra 2 til 3 timer opp alt etter form og føre. Passer for folk i alle aldre og er ikke spesielt krevende. På toppen har du på en klarværsdag utsikt over 1/6 av Norge. Liten kafé på toppen, enkel servering.
Etter min mening er Gaustatoppen en av de fineste topper å bestige. Anbefaler turen på en solskinnsdag.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, hennings612