Nydelig utsikt

Gikk fra Stavsro og opp til toppen. Det er 5 km opp. Steinete og til dels tung stigning. Gode sko... les mer

Anmeldt 3 uker siden
Ståle A
Sandnes, Norge
Bra tur! Ikke for lang!

Flott opparbeidet, steinsatt sti. Sherpaer fra Nepal har gjort jobben med steinsettingen. Flott... les mer

Anmeldt 3 uker siden
Explorer670950

1924 av 324 anmeldelser
Anmeldt 28. juni 2020 via mobile enheter

God temperatur og godt selskap gjorde turen til en bra dag! Var i perioder veldig mye steiner og de er forholdsvis løse, hold fokus for å unngå skader! Nydelig utsikt og natur! Ingen god tur for hunder.

Takk, Britba
Anmeldt 27. juni 2020 via mobile enheter

Nydelig utsikt på toppen! God sti opp, tidvis snø så gode sko er et must. Veldig fin førstegangs topptur, gikk opp på 2,5 time med pauser.

Takk, ninac856
Anmeldt 7. juni 2020 via mobile enheter

Vakkert på toppen og fantastisk utsikt. Lett fjelltur, passe bratt og lengde, og belønningen er på toppen!

Takk, 86jonasberg
Anmeldt 24. september 2019

Det er mulig å ta seg til toppen via en bane inni fjellet eller å gå opp/ned. Gaustadtoppen er 1883 MOH, mens kafeen ligger ca 50 meter lavere. Fra kafeen til toppen tar det ca 50 minutter tur/retur. Det er meget fin utsikt fra fjellet. I disse dager er det noen skjerpere fra Nepal som lager ny sti (trapper) fra kafeen og videre opp mot helikopterplattform.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, 989aagel
Anmeldt 19. august 2019 via mobile enheter

Vi har hatt en treningssamling på Rjukan med Gaustatoppen som en av målene, det var 34 jenter i gruppen fra 13 til 16 år, vi startet i lett overskyet vær og kom på toppen med sol og blå himmel som er en forutsetning for å få Max ut av turen, det er noen bratte partier men store stener ellers så er det en flott tur, hele gruppen brukte 2 timer og 30 min helt opp med to pauser.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, Klinkokkos