Flott familietur.🤩

Fin tur for hele familien, med barn fra skolealder. Best i finvær da det er en del stein som blir... les mer

Anmeldt 29. juli 2021
solveigirenes
Nydelig utsikt

Gikk fra Stavsro og opp til toppen. Det er 5 km opp. Steinete og til dels tung stigning. Gode sko... les mer

Anmeldt 8. juli 2021
Ståle A
Sandnes, Norge

Anmeldt 25. juli 2020 via mobile enheter

Vi fikk turen 24. juli. Det var meldt godt vær men det ble enda bedre enn varslet. Helt vindstille på toppen i strålende sol En fantastisk tur og opplevelse Hilsen Johnny Stiansen

Takk, 18johnnys
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Å gå opp hit er lett for folk som ferdes i fjellet til vanlig. Det er en fin tur, men underlaget er for det meste av løse steiner så man må være forsiktig å ta det rolig når man går. Skiltingen er veldig bra, og man kan ikke gå feil. Man kan gå opp fra parkeringen til Gaustabanen, men her er det flere høydemeterne på kort tid. Om man kjører litt lenger opp og parkerer på parkeringen for den som ikke tar banen er det en litt lengre sti, men mindre høydemeterne å bestige, så lettere denne vegen. Når man nærmer seg toppen er det store steintrappen og turistforeningen sin cafe/hytte.
Man får en utrolig fin utsikt på toppen og ser veldig langt på klarer fine dager med sol!

Takk, trinemetteb
Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Vi gikk fra Stavro til Gaustatoppen. Det var endel Tåke, og desverre null utsikt på toppen. Turen er forholdsvis lett i begynnelsen, men siste stigning kan være ganske tung. Anbefaler å gå i rolig tempo.

1  Takk, chartermagda
Anmeldt 17. juli 2020 via mobile enheter

Som å gå oppi ei steinrøys/grushaug hele veien. Men meget fint på toppen. Husk gode tursko med god støtte rundt ankel. Vi gikk kl 1500, og på vei ned igjen hadde vi fjellet for oss selv nesten. Herlig! Man kan fint gå på ettermiddagen også så lenge sola er oppe. Husk godt med drikke, mat og en sjokolade. Har man med barn, så husk gode sko til de også.

Takk, ceciliemar
Anmeldt 28. juni 2020 via mobile enheter

God temperatur og godt selskap gjorde turen til en bra dag! Var i perioder veldig mye steiner og de er forholdsvis løse, hold fokus for å unngå skader! Nydelig utsikt og natur! Ingen god tur for hunder.

Dato for opplevelse: juni 2020
Takk, Britba