Fin Søndag

Anmeldt 5. august 2019
JanAasnes
Lillestrøm, Norge

Anmeldt 26. august 2019 via mobile enheter

Krossobanen er en liten perle opprinnelig fra 1929. Ta med deg barna og la dem oppleve denne spennende gondolbanen opp til et fantastisk utsyn over Rjukan og Gaustadtoppen! Kilometervis med turveier, og et særdeles spennende klatresenter venter der oppe. En moderne restaurant med en fantastisk utsikt og god mat finnes også. Vel verd et besøk, anbefales!

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, Norman H
Anmeldt 5. august 2019 via mobile enheter

Vi tok en tur med Krossobanen en ettermiddag. Vi hadde ikke mulighet til å gå tur innover, men det var mange turmuligheter, både med sykkel og på beina.Hyggelige kondolførere som anbefalte andre turer også.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, JanAasnes
Anmeldt 1. august 2019

Tok banen i midten av juli. Til tross for mange turister og noe kø, var ventetiden akseptabel. Lunsjen vi inntok på cafèen der oppe var skuffende; særdeles dyre middelmådige burgere, laaaang ventetid på mat. Likte ikke at gjester tok med seg hunder inn.i lokalet.
Fra banens endestasjon går det en turvei opp i høyden. Etter cirka 25 min. er man oppe på høyfjellet. Flott utsikt, mange fine stier der man kan gå innover i fjellheimen.
Vi valgte å gå ned igjen i stedenfor å ta banen, og det var en fin og sjarmerende opplevelse. Tar i underkant av en time på grusete "sikk - sakk"- vei.

Takk, Anette B
Anmeldt 29. juli 2019 via mobile enheter

Krossobanen tar deg opp til Gvepseborg 880 moh. Herfra er det mange fine turmuligheter innover Hardangervidda. Sykkel kan tas med, fint å sykle innover vidda. På Gvepseborg er det også kafé. Fin utsikt ned til Rjukan og mot Gaustatoppen. Turen anbefales.

Takk, hennings612
Anmeldt 23. juli 2019 via mobile enheter

Hadde vært der for 30? År siden, og høydeskrekken er ikke like fremskreden som den gang.
Turen opp så vi ikke annet enn sykler som hang fra taket, så det var som en transportetappe og regne, mens nedturen var oppturenPå toppen nydelig utsikt over stedet, Gaustatoppen og øvrige fjell. Og det aller øverste utsiktspunktet var helt i toppklasse. Flott cafe på toppen hvor du måtte gjøre det meste selv. Steke vafler selv, gjøre disse klare, tappe kaffe, og rydde etterpå, uten at det hadde noe å si for pris som var relativt høy. Men bevares, en bagatell, når det er 30 år mellom hver gang. Så folkens, det er bare å dra til topps når du er i nærheten.

Takk, Laksefiskeren