Fantastisk utsikt.

Spennende tur opp med små vogner. Bidro med litt høyere puls enn vanlig. Fantastisk utsikt over... les mer

Anmeldt 20. juli 2021
LarsEdvin71
Halden, Norge
Gamle dager

Husker i 'gamle dager', det kostet 10 øre for innenbygdsboende og 50 øre for utenbys. så var det... les mer

Anmeldt 9. september 2020
Per L

Anmeldt 6. juli 2020 via mobile enheter

Krossobanen kafé har den beste kundeservicen vi har opplevd. Han i gondolbanen var også utrolig hyggelig og på tre turer så ble vi nesten venner. Teltet vårt blåste bort, vi var søkkvåte og uten ly. Merethe Falkum Lien (antatt daglig leder på kafeen) sørget for at vår opplevelse var ute av denne verden og vi fikk gratis niste, tilbud om ly over natten både i gjesterommet til en medarbeider og i en nærliggende varmestue som vi er det vi gikk for. Ettersom sportsbutikkene var stengt i Rjukan så fikk vi ikke kjøpt noe telt men men alt ble sørget får av de fantastiske vertene på kafeen og gondolbanen. Utsikten her er bare en brøkdel av gleden vi fikk av de ansatte. Etter å ha dekket 20+ km hver dag i tre dager så var det fantastisk å kunne treffe de menneskene over helgen vi var på telttur her, som avsluttet i varmestuen der bildene her er tatt. Lenge leve Merethe ❤️

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, 4400drip
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Litt dårlig organisert køordning. Hvor mange som fikk være med hver vogn fremstod som litt tilfeldig (redusert antall pga Covid-19). Men når du først kommer ombord er det en flott tur opp til toppen.
Fra toppen er det flott utsikt, og gode turmuligheter innover. Kafeen virket trivelig.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, EllenChr
Anmeldt 24. september 2019

Krossobanen ble bygget for at Rjukan beboere skulle få anledning til å se sola over fjellene i vintermånedene. Det er to gondoler - en i hver ende - som tar oss til toppen. På toppen er det fin utsikt til Gaustadtoppen og ned i dalen. Det er også en kafé på toppen som man kan få seg noe å spise og drikke. Det er også mulig å gå opp/ned langs en sti (som også sabotørene brukte da dem hadde sprengt tungtvannsfabrikken på Vemork) som går under gondolene.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, 989aagel
Anmeldt 26. august 2019 via mobile enheter

Krossobanen er en liten perle opprinnelig fra 1929. Ta med deg barna og la dem oppleve denne spennende gondolbanen opp til et fantastisk utsyn over Rjukan og Gaustadtoppen! Kilometervis med turveier, og et særdeles spennende klatresenter venter der oppe. En moderne restaurant med en fantastisk utsikt og god mat finnes også. Vel verd et besøk, anbefales!

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, Norman H
Anmeldt 5. august 2019 via mobile enheter

Vi tok en tur med Krossobanen en ettermiddag. Vi hadde ikke mulighet til å gå tur innover, men det var mange turmuligheter, både med sykkel og på beina.Hyggelige kondolførere som anbefalte andre turer også.

Dato for opplevelse: august 2019
1  Takk, JanAasnes