Kjekk vognförer

Usedvanlig fin tur opp mot vidda. Tenårsjentene var litt nervøse, men føreren håndterte reisen så... les mer

Anmeldt 3 uker siden
ChetBakerTPT
Bromma, Sverige
Fantastisk utsikt.

Spennende tur opp med små vogner. Bidro med litt høyere puls enn vanlig. Fantastisk utsikt over... les mer

Anmeldt 20. juli 2021
LarsEdvin71
Halden, Norge

Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

En fin tur med kabelbanen tur-retur når vi skulle i klatreparken. Ganske lang kø opp, men ikke ned. Billetter kan kjøpes på nett eller fra automat på stedet. Dette er Nord-Europas eldste kabelbanne og ble bygget til folket slik at de kunne komme seg opp på fjellet for å se solen i den mørke tiden. To vogner (blåbær og tyttebæret). Turen tar 4,5 min.

Takk, karenmarieh
Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Tok turen opp og ned 26. juli Strålende vær. De ble en flott opplevde Fantastisk utsikt Svært hyggelig «kabelbanen» i vognen vår (den røde) Flott at man har bevart de gamle vognene. Hilsen Johnny Stiansen

Takk, 18johnnys
Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Vi tok Krossobanen opp for ca. 150 kr. Fantastisk utsikt over Rjukan og Gaustatoppen. Det er også en Resturante/Kafe på toppen om man ønsker seg en kaffe eller matbit.

1  Takk, chartermagda
Anmeldt 6. juli 2020 via mobile enheter

Krossobanen kafé har den beste kundeservicen vi har opplevd. Han i gondolbanen var også utrolig hyggelig og på tre turer så ble vi nesten venner. Teltet vårt blåste bort, vi var søkkvåte og uten ly. Merethe Falkum Lien (antatt daglig leder på kafeen) sørget for at vår opplevelse var ute av denne verden og vi fikk gratis niste, tilbud om ly over natten både i gjesterommet til en medarbeider og i en nærliggende varmestue som vi er det vi gikk for. Ettersom sportsbutikkene var stengt i Rjukan så fikk vi ikke kjøpt noe telt men men alt ble sørget får av de fantastiske vertene på kafeen og gondolbanen. Utsikten her er bare en brøkdel av gleden vi fikk av de ansatte. Etter å ha dekket 20+ km hver dag i tre dager så var det fantastisk å kunne treffe de menneskene over helgen vi var på telttur her, som avsluttet i varmestuen der bildene her er tatt. Lenge leve Merethe ❤️

1  Takk, 4400drip
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Litt dårlig organisert køordning. Hvor mange som fikk være med hver vogn fremstod som litt tilfeldig (redusert antall pga Covid-19). Men når du først kommer ombord er det en flott tur opp til toppen.
Fra toppen er det flott utsikt, og gode turmuligheter innover. Kafeen virket trivelig.

Takk, EllenChr