FindHotel
StayForLong
Anmeldt 2. september 2020

1 kvistværelse i 3. etg. som man må åle seg ut av dobbelt sengen på den ene siden da sengen står inntil veggen, prises til 2180.- Forferdelig dyrt. Heldigvis for oss var vasken tilnærmet tett på dette rommet,så vi ble "oppgrdert" til en såkalt juniorsuite. Dette rommet var helt ordinært med tapet som var løs skjøtene, maling hadde flasset av balkongdør. Slitt malt gulv. Støv i hjørnene og et bad uten ventilasjon!
Dør til bad "hang" og var vond og få åpnet og lukket.
OK frokost. Spiste ikke middag på hotellet.
Informasjon om WIFI som var på rommet var til et nett som IKKE eksisterte!!!!
For å forsvare en sånt prisleie må det gjøres store forbedringer på rom og bad og med oppdatert riktig info om WIFI. Det hjelper ikke at dette var boligen til Hydros grunnlegger Sam Eyde.

Dato for oppholdet: august 2020
2  Takk, 161petterw
Anmeldt 4. august 2020 via mobile enheter

Forventningen var kanskje litt høy med tanke på historien og at de priser seg i det øvre sjiktet.
Ved ankomst ble vi ikke tatt i mot, og det var heller ingen resepsjon vi kunne henvende oss til, da de ikke har resepsjon på dette hotellet. Når vi kom til rommet var det veldig fint og tidsriktig. Som vanlig gjør vi sjekk av rommet og dermed sengen, og denne var skitten. Det var hår og diverse ved hodeenden, og det virker ikke som renholderne gjør rent her. Badet var også slitt men fungerte greit, utenom at det manglet ventilasjon. Vi hadde en 3-retters første dagen. Maten var god men vinpakken som medfulgte var ikke verdt prisen. Her var rødvinen veldig kjip, og kombinasjonene satt ikke, utenom hvitvinen som var bra. Pluss for hyggelig service og god mat. Frokosten var utrolig kjip og meget skuffende, og utvalget var begrenset til et absolutt minimum. Vi har forståelse for at dere må begrense i forbindelse med Korona-situasjonen, men vi hadde nettopp vært på et annet hotell i «De Historiske» som hadde løst dette mye bedre.

Dato for oppholdet: august 2020
1  Takk, Maayiaa
Anmeldt 25. juli 2020 via mobile enheter

Har bodd på mange av De historiske-hotellene, fra Røros til Union Øye, Utne Hotell, Det lille hotell i Risør og Hjelle hotell - for å nevne noen. Alltid meget godt fornøyd og har latt oss imponere over kvalitet og service.

Stor var begeistringen da vi kjørte inn foran Rjukan Admini i det som skulle være to overnattinger i juniorsuite. Og første etasje imponerte - lekkert, innbydende og en hyggelig mottagelse av resepsjonisten/servitøren.

Så vi gikk inn på rommet og var i meget godt humør. Jaja, så så vi at veggene var falmet og at maling flasset av her og der - men forståelsen for hva det innebærer å skulle ta vare på et slikt bygg er til stede så det så vi på som sjarmerende. Vi hadde også balkong, den var dessverre møblert med plast-pinnestoler som så lite tidsriktige ut, men de fungerte greit nok. Hyggelig med balkong!

Det var først når vi skulle flytte en stol inne på rommet at humøret dalte. Da skvatt vi litt, for noe kom virvlende. Støvdotter. Da kikket vi rundt oss og oppdaget at rommet umulig kunne være rengjort før vi kom. Alle gulvflaten var støvete og skitne. For å illustrere tok jeg en fuktig vaskeklut og strøk lett over gulvet i 50x50 cm - se bildene!

Senga ble da sjekket. Og opprevet sengetøy samt gamle dundyner og puter (klumpete, sådan) er ikke det man forventer når man bestiller en juniorsuite.

Vi hadde i tillegg forsikret oss om at rommet skulle være allergivennlig. Det betyr faktisk MER enn at det ikke skal være teppegulv, det skal iallfall være rent! Dundyner falt det oss ikke inn å spørre om var der, det opplever man knapt lengre.

Hotellsjefen tok ikke tilbakemeldingen særlig elegant, han virket nesten fornærmet og begynte å forklare at dette var et gammelt hotell. Det visste vi - det var en av grunnene til at vi ville bo der, jo! Men det betyr ikke det samme som at man skal forvente gamle, klumpete dyner og puter, opprevet sengetøy og skitt! Til tross for en halvhjertet (min oppfatning) beklagelse ble rommet likevel ikke rengjort. Det hadde vi forventet. At man ikke klarte å trylle frem andre dyner og puter forstår vi (selv om det hadde passet med en tilbakemelding på det siden hotellsjefen sa han skulle se om han fikk ordnet det).

Vi ga derfor beskjed om at to netter utgikk, det var mest fristende å sjekke ut umiddelbart, men det var kveld og vi hadde ikke annet sted å være. Vi ville derfor sjekke ut etter en natt. Det var Ok.

Så ble det middag. Felles middag kl 19, tre retter. Maten var riktig så god, noe spicy men velsmakende og pent presentert. Det tok imidlertid svært lang tid med serveringen, så måltider tok drøyt to og en halv time - det var i drøyeste laget (undertegnede har mange års erfaring fra restaurantbransjen og fra slow food-konseptet).

Frokosten ble en selsom opplevelse - det tok nær 20 minutter fra vi kom til servitøren ga oss oppmerksomhet. Maten smakte riktig godt, men når man ber om kaffe etter frokost og servitøren ikke gidder hente nye kopper men serverer kaffen i tekoppene ble vi litt oppgitt - «dere kjenner ikke smaken av teen likevel» sa han. Så da så.... Vittig, nesten på grensen til Fawlty Towers ble det da to nye gjester, etter å ha ventet en god stund, spurte om å få sitte ved et bord ute. Svaret fra den sjarmerende servitøren var «hooooffff», og de ble sittende inne.

Jeg blir betenkt over servicenivået på stedet, dette er ledelsens ansvar. Når vi i tillegg får høre at hotellsjefen fredag kveld sier til andre gjester at de må unnskylde at servicen til frokost nok blir dårlig, fordi det er nyansatte der, ja da er listen lagt. Da er det ikke de ansatte som er utfordringen, men ledelsen.

Alt i alt leit å sjekke ut en dag for tidlig, for dette hadde vi både gleder oss til og sett frem til. Det skal ikke så mye til heller - det handler kun om servicenivå. Ledelsen har alt ansvar for opplæring, utførselen og service. Gå foran og led, ikke vær sjef, det er mitt råd.

Lykke til.

2  Takk, tantes0fie
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

God kontakt forut for oppholdet. Nydelig 3 retter som ble verdsatt av voksne og en på 9 år. Et måltid hvor pris og kvalitet sto i stil. Behagelig service. Anbefales for litt utenom det vanlige hvor atmosfære bringes oss tilbake i tid.

1  Takk, MereteFT
Anmeldt 28. juni 2020 via mobile enheter

Fantastisk hotell, bygget i seg selv er verdt et besøk alene. Fantastisk vertskap, her blir du personlig tatt vare på hele veien. Nydelig 3 retters middag med god drikke til. Fikk til og med en bok hos verten selv, Kenneth når han skjønte at jeg var innteresert i historien til Hydro og Administrasjonsboligen.
En raus og fantastisk opplevelse som anbefales på det sterkeste!

Dato for oppholdet: juni 2020
Reisetype: Reiste alene