Orbitz.com
eDreams
Travelocity
Anmeldt 2. august 2021

Hotellet er ganske nytt og har freshe fellesareler. Det er imidlertid et problem at rommet er knøttlite. Vi har vært innom 10 norske hoteller i løpet av sommeren. Dette var det nest dyreste, og det enkleste. For over 2 000 kroner natta, forventer man litt flere fasiliteter enn to simple plastglass på rommet. Mangel på kaffemaskin er også en stor nedtur for oss.

Når det er sagt; personalet var hyggelig, og både frokost og middag var svært god. Praktisk med parkering rett utenfor.

Romtips: Sjekk om det finnes litt større rom, for et vanlig dobbeltrom er knøttlite.
1  Takk, Nin68
Anmeldt 30. juli 2021 via mobile enheter

Nydelig hotell midt i Mandal.
Vi hadde med hund, så det å få i første Etg med egen terrasse og tilgang på stooor gressplen var tipp topp!
Rommet var veldig lite, for oppbevaring av klær så var det to kleshengere….. å det var det.
Det var rent og pent, en gedigen stor stol var presset inn på rommet, så vi kunne ha noe klær der også.
Middagen var rett og slett fantastisk!
Alle jentene i resepsjonen var veldig hyggelig!

2  Takk, evak498
Anmeldt 15. juli 2021 via mobile enheter

Standard dobbel som fint.God og variert frokost.
Vi fikk et rom med svært dårlig beliggenhet. Vi så rett inn i hotellets restaurant på andre siden.Se bildet
Og den lå tett på slik at gjestene og ansatte kunne se rett inn på vårt rom. Jeg reagerte på at de tar full pris for dette rommet og at denne utsikten ikke nevnes ved bestilling.
Jeg fikk beskjed fra resepsjonen at vi kunne trekke gardinene for om det var sjenerende.Dette gjorde vi midt på en nydelig sommerdag.
Jeg ønsket refusjon i pris pga at jeg synes det var uakseptabelt å full pris for et sånt rom i sommersesongen.Jeg fikk ikke refusjon men fikk tilbud av ledelsen om gratis kaffe og 20% avslag på restauranten om jeg valgte å spise middag på hotellet.
Lite generøst og serviceinnstilt ledelse på hotellet.
Jeg skjønner nå at flere som som har omtalt hotellet tipser om at man må be om rom utsikt til elven.

Romtips: Be om utsikt mot elven.Det er en grunn for at dette tipset går igjen.
3  Takk, Kari U
Anmeldt 13. juli 2021

Nydelig beliggenhet og mat, servicen derimot var fullstendig krise.

Vi fikk mail før ankomst om utsjekk 12.00 og fikk ingen kontrabeskjed ved innsjekk. Vi tok oss derfor god tid på morgenen og etter kaos under frokosten og ventetid på bord var vi tilbake på rommet litt før 11.00. Klokken 11.40 kom en ufin resepsjonist å banken på med hverken hei eller god morgen, men beskjed om å komme oss ut fordi utsjekk var 11.00.

Når vi sa at det i mailen sto 12.00 avbrøt hun med «det er feil» to ganger før hun gikk. Housekeeping var mange rom fra oss så de hadde uansett ikke vært på rommet vårt før 12.00... og nå var det tross alt hotellet selvom som ikke har hatt god nok informasjonsflyt.

Vi stresser ned og møter på den samme «solstråla» i resepsjonen som spør hvordan oppholdet var, og vi sier «bra til nå på slutten» og da trekker hun på skuldrene og sier «Åja».

Hotellet var en gave og kortet var lagt inn, på vei ut roper hun over parkeringen at kortet ble avvist og vi må komme
Da er hun fast bestemt på at vi må betale og er ikke interessert i å hverken sjekke med betaler på telefon om kortnr. stemmer eller gi noen hyggelig forklaring.

Vi setter oss ned for å ringe bestiller av rommet da direktøren Lotte kommer ut og vi tenker at NÅ ordner det seg. Hun kommer irritert bort og sier igjen at kortet er avvist, og når vi spør om hun vil snakke med bestiller i telefonen svarer hun arrogant: «Nei det trenger jeg ikke. Jeg trenger at dere kommer å gjør opp for dere». Som om vi liksom prøve å stikke av...

I mailen står det at kortet blir trukket ved ankomst, men når jeg forteller dette blir vi avbrutt med at de ALDRI gjør det og at de kun trekker kortet som ligger inne hvis noen reiser fra regningen. Nå var jo hele poenget at vi fikk en gave og at vi ikke skulle stå for betaling eller vite pris. De kunne lett sendt faktura på mailen til bestiller, og i det minste vært ydmyke og serviceminded.

Vi sendte klage på mail og får kjapt svar fra Lotte at utsjekkstid ble informert ved innsjekk (noe den ikke gjorde) og dette gjaldt hele juli, og at det ikke var noe galt med terminalen da vårt kort gikk gjennom. Ingen beklagelse, bare at det var «synd». Kan likevel være problem med virtuell trekk av kort, selvom fysisk kort fungerer. Kortet hadde dekning, men vi sto igjen med følelsen av at vi både hadde vært for lenge på rommet og at vi ikke betalte før vi dro. Merkelig å sende gjester av gårde på gråten.

Merkelig at en direktør og medeier kan være så arrogant, frekk og utrolig lite hjelpsom. Yrkesstoltheten og hjerte for servicefaget er ikke eksisterende. Vanskelig å gå frem som forbilde med en slik direktør i front. Heldigvis trenger vi aldri å reise tilbake til Mandal Hotel (!!!), og neste gang bor vi heller på det sjarmerende hotellet i sentrum med nydelig personal!:-)

Omdømme er viktig, spesielt på små steder - her er beliggenheten god, men innsiden råtten helt fra ledelsen og ut til de ansatte dessverre!

Lykke til, håper smilekurs står på planen!

4  Takk, CBAA_00
Anmeldt 14. mai 2021 via mobile enheter

Flott, forholdsvis nytt hotell. OK rom og personale. Dårlig lydisolert rom. Mye støy fra slamring med dører i gangen om morgenen. Romservice ga oss rene håndkleet, men ryddet ikke bort brukte kopper osv.

Dato for oppholdet: mai 2021
1  Takk, Mads-Yngvar F