Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Anmeldt 28. juni 2020 via mobile enheter

Dette syns jeg var et koselig hotell som ligger veldig sentralt til kjempe bra service, og stor frokost. Det er bare og bestille rom veldig kort vei til bad og soling. Mandal er en perle som må oppleves på sommeren.

Dato for oppholdet: juni 2020
Takk, janagnarh
Anmeldt 23. juni 2020

Hotellet et et gammelt bygg med en koselig restaurant.
Frokosten var veldig god, selv om vi var der under Covid-19 perioden.
Vi fikk tilbudet mellom english breakfast eller omelett.

Rommene er gamle og det samme gjelder badet.
Rommet har en 32" HD TV med hdmi og de har 100 mbps WiFi.
Ingen mulighet til å koble til ethernetkabel.

Et stort minus for oss som var der som kjærestepar var at "dobbeltsengen" var to senger som stod inntil hverandre. Det må de rette på med en gang, eller i hvert fall feste dem på en måte og ha en overmadrass som er dobbel.

Badet var også gammelt, men helt ok. Dusjen var nok ikke en sparedusj, men det var bare deilig. En fikk en tjukk og god flyt med vann. Beste dusjen jeg har brukt!

Dato for oppholdet: juni 2020
1  Takk, torn965
Anmeldt 29. mai 2020

Me låg ei natt her i samband med ein MC-tur rundt kysten. Me kom seint om kvelden, og reiste tidleg neste morgon, så vår vurdering er basert på det. Hotellet har verkeleg særpreg, på ein koseleg måte. Me samanlikna det litt med koselege gamle hotell me har vitja i Storbritannia.

Rommet hadde bra storleik, og til og med ein balkong. Badet var romsleg og dusjen hadde godt trykk. Men det var mykje lyd i røyra når ein tappa vatn, det romla og peip så det var ein fryd!

Av negative ting kan ein nemna at det på balkongen flassa mykje måling, og at bordet og stolane som stod der ikkje var heilt lytefrie. Om ein er pirkete ville ein nok finne litt småtteri som skulle ha hatt litt meir TLC, men ingenting som endrar hovudintrykket av eit fint hotell med sjel.

Frukosten var ein typisk koronafrukost, me vart mette og sakna vel i grunnen ikkje noko anna enn å kunne velja sjølve i ein buffet, og det er ikkje hotellet sin feil. Lokalet som vert nytta som frukostsal er truleg også ein kafe, og er fantastisk fint. Her har dei utnytta kjøpmannstemaet til perfeksjon, den er verkeleg ei perla!

Dato for oppholdet: mai 2020
1  Takk, Knut P B
Anmeldt 9. februar 2020 via mobile enheter

Dette hotellet booket jeg sent en kveld på vei fra Stavanger.

Hotellet ligger i en litt trang gate, men enkelt å finne frem med GPS.
Parkeringsmulighetene er jo fler men billigste er vel å parkere oppe ved kirken bare 50/100 meter fra hotellet.

Her sjekker man inn i baren, der det sto en utrolig hyggelig man som forklarte godt hvor man kunne parkere, hvor rommet mitt var og ga god informasjon om Internett og frokosten neste dag.

Følte dette var en gammel stil men fortsatt ganske moderne, rommet var fint og ryddet, luktet reint og så kjempe pent ut.

Her var det til og med balkong/terrasse som deltes med noen flere rom.
Sengen var nydelig og komfortabel.
Vinduet over sengen trakk litt men det var utrolig godt da det ble kaldt og godt med frisk luft fra Mandal.
Jeg hadde rom nr 15

Dusjen ble fort varm og badet var godt moderne og rent.

Ellers var det ganske stille og rolig utover hele natten, merket ikke mye til bråk etter kl 22.00.

Trappene ville jeg vært litt mer forsiktig med da de er veldig små og det kan være lett for å snuble.

Frokosten var ganske bra, her hadde de alt fra egg og bacon, frokostblandinger til annet type pålegg på ett godt brød!
Veldig fornøyd!
Kommer gjerne tilbake en annen gang.

Eneste negative var vel han som sto på kjøkkenet og snakket i tlf hele tiden, gjorde dessverre at man ikke fikk noe matro, noe veldig mange ønsker.

Dato for oppholdet: februar 2020
Takk, Juliekittelsen
Anmeldt 9. oktober 2019

Kjøpmandsgaarden er et sjarmerende kråkeslott av et hotell. Selve gården er gammel og oser av historie. Gammel historie preger også hotellets fellesarealer, som resepsjon, restaurant og peisestua. Veggene er dekorert med gjenstander fra fordums tid. Under glassplaten på bordene ligger det mengder av gamle papirer. Her finner vi fakturaer på tobakk, signert "Med al agtelse, ærbødigst..."

Vi leide direktørboligen, som er en stor leilighet på toppen av hotellet. Her var det svært god plass til 5 voksne personer, med et velutrustet kjøkken, spisekrok og stor stue.

Frokostbordet i restauranten var stort, med alt vi forventet oss av varme og kalde retter. Vi spiste også middag på ankomstdagen, både torsk og biff. Begge var svært velsmakende og en positiv overraskelse. Ikke var det dyrt heller!

På toppen av det hele var betjeningen både trivelig og hjelpsom.

Vi kommer gjerne tilbake!

Dato for oppholdet: oktober 2019
Takk, TravelingFromNorway