Anmeldt 14. august 2019

Jeg var innom sammen med en kollega for lunsj. Fantastisk beliggenhet og fine lokaler. Bra mat og bra service på en ikke altfor travel dag. Åsgårdstrand er en perle som er verdt å besøke og lunsj eller middag funker helt fint her.

Dato for oppholdet: april 2019
Takk, RuneF991
Anmeldt 12. august 2019 via mobile enheter

Helgetur for to som skulle overnatte i forbindelse med et 60 årslag. Fullt med et temmelig høylytt bryllupselskap. I utgangspunktet et flott hotell. Men noe slitent. Veldig møkkete vegg til vegg tepper. Merkelige foto på veggene som ikke står i stil. Ikke veldig drevent personale. Spurte om lunsj og ble anbefalt Grand Brygge. Ikke veldig god mat i en slags brakkebygning ytterst på moloen.
Har bodd på dette hotellet for noen år siden. Har forfalt desverre.

1  Takk, eriksverre
Anmeldt 12. august 2019

Vi (et ektepar 70 +) tilbrakte 2 døgn her. Fikk oppgradert rom 1. natten (betalte ltt ekstra), men 2. natten ble det et vanlig dobbeltrom. Det 1. rommet var ganske stort - med sofagruppe og utsikt over sjøen. Her var det også parkettgulv. Det 2. rommet var litt mindre - uten noe særlig utsikt. Her var det imidlertid heldekkende gulvteppe - noe vi ikke liker særlig godt. Pent møblerte sittegrupper rundt omkring på hotellet. Frisørsalong på hotellet. God og allsidig frokost. Kunne nytes inne eller ute på terrassen. I tilknytning til hotellet er det et spisested på bryggekanten (Grandbrygge). Her nøt vi et herlig kveldsmåltid i sol - på taket. Vi så ingen andre spisesteder i nærheten, men Horten er ikke langt unna. Hotellet passer best for voksne. Vi så i hvert fall ingen lekemuligheter for barn.

Romtips: Velg oppgradert rom - med utsikt mot sjøen.
Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, Simmen2013
Anmeldt 10. august 2019

Vi kjente ikke Åsgårdstrand og hadde lyst å se stedet, og beliggenheten er fantastisk. Fine gater å gå tur i, og en flott utsikt over sjøen hvor du enn er.

Hotellet har hatt sine glansdager og er noe slitt. Rommene er også utdatert og slitt, men ok. Godt renhold, men slitte dusjforheng blir ikke delikat selv om de er rene.

Hotellet skriver på Tripadvisor at det er: gratis parkering og parkeringshus. Begge deler er feil. Parkering må betales kr 100 pr døgn og er på gaten. Verken sikker eller inne.

Hotellet har bar, men etter middag stakk vi innom og etter at hotellansatt hadde letet i 10 min fikk vi vite at bartender hadde gått hjem så baren var stengt. Før kl 2200, selv om det ble opplyst at den skulle være åpent til 0200. Neste sted i Åsgardstrand er stengt for godt (uten å være fjernet på Tripadvisor) og siste sted stengte 2300. Ikke akkurat som det fremstår på nett...

Mange ledige rom mot sjøen, men vi var så heldig å få et rom mot bakgården uten utsikt. Frokosten holder normal standard, og med smilende og hyggelig betjening. Stor terrasse hvor man kan nyte frokost, eller en flott frokostsal så den kan anbefales.

Kort sagt; hotellet er slitent, de holder ikke det de lover på nett, og tar betalt for det som opplyses å være gratis. Anbefaler å besøke Tønsberg og heller sykle en tur til Åsgårdstrand. Veldig trist for stedet er vakkert!

1  Takk, JorEil
PerStangC, Leder  på Grand Hotel Asgardstrand, svarte på denne anmeldelsenBesvart 31. januar 2020

Hei, og takk for tilbakemelding.

Jeg ser at vi ikke har fått publisert vårt svar på dette. Vår målsetting er at informasjon på nettet skal stemme med faktiske forhold, men her har vi ikke oppdatert på Tripadvisor. Når det gjelder parkering er det gratis parkering på bryggeområdet og i gaten langs trerekke, foran hovedinngangen.
På rolige dager stenger baren tidligere, men vår resepsjon holder åpent for salg iht. kommunens skjenketider. I tillegg vil det også vare en mulighet på Grand Brygge, vår bryggerestaurant "ved vannkanten".

Vi håper allikevel at vil får mulighet til å ønske velkommen til et hyggelig opphold ved en senere anledning, i byen bl.a. Edvard Munch var så glad i.

Med vennlig hilsen
Per Stang Christensen
Salgs- og driftsdirektør

Anmeldt 1. august 2019 via mobile enheter

Vi spiste rekesmørbrød til lunsj. De smakte nydelig. Det hele tok bare ualminnelig lang tid. Det var få gjester slik at oppgaven for den ene kelneren burde være gjennomførbar. Vi måtte til slutt gå inn i baren og etterlyse om vi kunne få bestille. Selv etter det varte og rakk det før kelneren kom. Dette bruker jeg ikke tid på igjen. Synd fordi omgivelsene var fantastisk vakre.

Takk, ninasteenl