Anmeldt 27. oktober 2020 via mobile enheter

Et fantastisk sted, en fantastisk opplevelse, en fantastisk avkobling, men... Det er liksom ikke noe negativt å si om Engø Gård, allikevel mangler det noe... Det er litt for teflon-preget, litt for profesjonelt, det mangler en sjel, en sjarm, en atmosfære. Konferanseaktiviteten profesjonaliserer hotellet, sjarmen blir borte...

Dato for oppholdet: oktober 2020
2  Takk, 406mortenl
Anmeldt 24. oktober 2020 via mobile enheter

Dette her har vært en fantastisk opplevelse fra start til slutt. Fantastisk mat til alle måltider. Til middag var det noen utrolige overraskelser som var en fest for tunge og gane. Nydelig vin toppet måltidene. Rikholdig frokostbuffet. Her finner du alt du måtte begjære.

Romslige rom, fine bad og passe privat. Sengen var deilig.

Gode konferanselokaler med uproblematisk arrangering for å overholde korrekt avstand og god håndhygiene nå under pandemien.

Høstværet viste seg fra sin aller vakreste side. En perfekt ramme for vårt seminar.

Vi kommer gjerne tilbake!

Dato for oppholdet: oktober 2020
2  Takk, HCMy
Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Vi ankom Engø gård i strålende vær . Rommene vi fikk tildelt viste seg å ligge litt langt unna restauranten. Da vi er litt dårlige til bens spurte vi om å få bytte, og det ble straks imøtekommet.
Rommene var litt små, men rene og fine. Badekåper manglet, dessverre, så badehuset ble ikke besøkt denne gangen, men der har vi vært før, og det er supert.
I restauranten ble vi tatt godt i mot og maten og vinen var både velsmakende og flott å se på.
Frokosten neste dag var super.
Alt i alt et meget vellykket opphold.
Vi kommer gjerne igjen. Da håper vi coronaen har forsvunnet.

Takk, LoveTravel651959
Anmeldt 18. juli 2020

Beliggenheten til Engø gård er flott, i et rolig område på Tjømes sjøside mot øst. Det er også det mest positive vi kan trekke fram om stedet.

Til en døgnpris på over 3000,- for dobbeltrom inkl. frokost forventer man det lille ekstra. Det var totalt fraværende på Engø gård. At rommet er litt større enn et ordinært hotellrom (dvs. 25 kvm), har badekåpe, tøfler, Nespresso-maksin og uteplass, er ikke nok, når så mye annet trekker ned.

Det var ingen informasjon ved ankomst om hva stedet eller Tjøme kan tilby, for eksempel et kart eller anbefaling om hva man kan se og gjøre.

Skitne tannglass med tannkremrester trekker veldig ned. Hver dag manglet det noe nytt på rommet: glass ble ikke skiftet ut; kaffekopper ble fjernet, men ikke erstattet; putevar ble ikke skiftet i løpet av oppholdet på flere dager; ikke ekstra toalettpapirrull. Den ene dynen hadde for lite dynetrekk, så mye av dynen stakk utenfor; den andre et altfor stort dynetrekk.

Frokosten bar preg av mye venting: venting på kaffe, venting på melk til kaffen, venting på mat, og man måtte ofte spørre flere ganger etter samme ting. Frokosten var utover det helt ok, men manglet helt elementære ting.

Bordreservasjon til restauranten(e) var svært forvirrende. Vi ble sendt mellom resepsjon og restaurant hvor vi det ene stedet hadde bord, det andre stedet ikke. Så viste det seg plutselig at stedet hadde to restauranter, iallfall den ene dagen (???), men det hadde ingen informert om. I hovedrestauranten snakker de fleste kun litt engelsk (ikke norsk), noe som gjorde kommunikasjonen litt problematisk. 795,- for trerettersmeny skaper forventninger; den ble innfridd, for maten var god (men de var tomme for brød, noe vi fikk vite på andre etterlysning). Imidlertid er det litt begrensende når ukesmenyen består av tre forretter, to hovedretter, to desserter eller ostetallerken, hvis oppholdet går over tre dager eller mer. Det gikk imidlertid fint å spise samme rett flere ganger, siden den var veldig god.

Det var rikelig med antibac plassert rundt omkring og lapper med påminnelse om å holde avstand. Det gjorde imidlertid ikke servitørene noe forsøk på; de sto veldig tett oppi oss hver gang de skulle presentere en rett.

Vi er reisevante i inn- og utland, men under oss sjelden luksus av denne sorten. I sommer ønsket vi å støtte opp om hotellnæringen i Norge pga. corona-situasjonen og var derfor villige til å betale litt ekstra. Totalt sett var oppholdet på Engø gård skuffende; vi hadde forventet mer. Stedet trenger bedre ledelse, nye eiere, fornyelse og struktur. Kommer vi tilbake? Antakelig ikke. Vil vi anbefale stedet? Nei, ikke slik det er nå.

1  Takk, Marianne B
Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Et nydelig sted med fredelig atmosfære og unik utforming. God service og utsøkt deilig mat. Stort, velholdt og koselig grøntareal. Gode senger. Rene og delikate rom. Hit vil jeg gjerne komme igjen. Anbefales på det varmeste.

Takk, Turisten23