Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

Engø gård hotell og restaurant ligger fantastisk til på Tjøme. Flott eiendom med flere småhus og basseng. Hyggelig betjening og i utgangspunktet god service. Alt ligger godt til rette for en god opplevelse. Men, når vi betaler kr 3000 pr natt har vi også store forventninger. Vi fikk tildelt rommet Vest i bygget Grimestad ned mot sjøen. Det hadde vært fint om bygget hadde navneskilt som de andre hadde, slik at vi enkelt kunne se at vi hadde funnet rett uten å måtte sjekke romnavn på døren. Rommet var enkelt, men ellers greit. Det var imidlertid noen detaljer som trakk ned. Det var utstyrt med en Nespresso kaffemaskin, men ingen kaffe. Det skulle være badekåpe og slippers, men slippersene manglet. Armaturet på vasken var helt løst. Sokkelen på skapet var skadet og så shabby ut. Gulvet var ikke rent.

Vi var en tur i bassenget som var flott, men det hadde vært kjekt om det var betjening innom iblant og fjernet søppel fra gulvet.

Restauranten ble full så vi var glade for at vi hadde bestilt bord. En kort, men smakfull a la carte meny. Servitøren anbefalte oss en vin som falt i smak og vi bestilte kalvefilet med tunfiskmajones og ruccolasalat. En uvanlig kombo, men det var godt. Restauranten fikk etter hvert noe problemer med leveransene så det ble litt venting. Skyldtes visstnok en bestillingsprinter som streiket. Vi fikk etterhvert vår dessert, kaffe og dessertvin.

Da vi sjekket ut oppdaget vi at vi var blitt feilbelastet med kr 3000 for en middag på vårt rom. Dette ble det ryddet opp i, men …

Alt i alt ett besøk med god smaksopplevelse, men med noen skjemmende innslag som gjør at vi gir tre stjerner. Her er det rom for forbedring.

Romtips: Bestill bord i restauranten
Takk, Excursion58186227841
Emma Järpell, Hotelldirektör på Engø Gård Hotel & Restaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. august 2021

Hei Excursion58186227841,

Tusen takk for din feedback, den setter vi stort pris på.

Veldig bra innspill om skilt på Grimestad, det skal vi absolutt få ordnet.

Jeg ønsker deg en fin sommer og hjertelig velkommen tilbake.

Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

En vakker oase, hvorfra man kan sykle, spasere eller bruke bilen til Hvasser og Verdens ende.
Flott rom med egen liten have.
Middagen var vakkert sammensatt, med vidunderlige smaken. Ikke noe problem å få byttet kjøtt med deilige skalldyr. MEN…!!!! Vinprisene er et rent røveri! Femganger polpris var tydlig utgangspunktet. Ikke bra.
Vurderte å gi tre i stedet for fire stjerner, men i håp om at hotellet vil revurdere sine vinpriser, gis fire. Burde vært fem, om altså ikke disse prisene…,

Dato for oppholdet: april 2021
Takk, 55elinb
Emma Järpell, Daglig leder på Engø Gård Hotel & Restaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2021

Hei 55elinb,

Tusen takk for 4-stjerner og flotte ord!
Vi vil ta din feedback med oss i vår reise videre i vår søken på å hele tiden være den beste plassen å senke skuldrene.

Ønsker deg en fin sommer og håper på snarlig gjensyn!

Anmeldt 11. juli 2021

Ypperlig service og trivelig personal! Koselig hotell med naturskjønne omgivelser, vakker liten perle! Rommet var rent og pent, og svært romslig! kjempe god mat i restauranten, god kunnskap om mat/vin. Vi kommer tilbake!

Takk, bethn842
Emma Järpell, Daglig leder på Engø Gård Hotel & Restaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. juli 2021

Tusen takk for flotte ord, det setter vi stor pris på!

Håper på snarlig gjensyn,

Hilsen
Emma, Hotelldirektør

Anmeldt 7. juli 2021 via mobile enheter

Et fantastisk sted som vi alltid har god erfaring med.
I restauranten var serveringspersonalet veldig flinke til å følge oss opp med både mat og vin. Dessuten var de blide og hyggelige. Alt smakte fortreffelig .
Vi kommer gjerne igjen for nok et hyggelig måltid i skjønne omgivelser.

Takk, Berit R
Emma Järpell, Hotelldirektör på Engø Gård Hotel & Restaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. juli 2021

Kjære Berit R,

Tusen takk for din feedback og alle flotte ord! Det gjør meg veldig glad.

Ha en strålende sommer, så håper jeg vi ses snart igjen!

Emma, Engø Gård

Anmeldt 7. juli 2021

Vi ble veldig hyggelig tatt i mot i resepsjonen og fikk et nydelig rom med utsikt over sjøen. Deilige amenities! Alt veldig delikat. Baggasjen ble kjørt til rommet.
Før middag tok vi en aperitiff ute i solen på uteserveringen! Deilig Champagne.
Vi hadde bestilt en 6. retters meny med vinpakke. Hver rett var helt nydelig og sommelieren hadde satt til perfekte viner. For en service. For en opplevelse. Vi koste oss veldig! Anbefales!
Etter middagen gikk vi en tur ned til sjøen og rundt på det flotte området til Engø Gård. Det består av flere mindre idylliske hus og en deilig have. Det er også et svømmebasseng og solsenger utenfor.
Neste morgen spiste vi en deilig frokost før vi sjekket ut for denne gang. Kan virkelig anbefales! Vi kommer tilbake!

Takk, Reiseivrig

Tusen takk for flott beskrivelse Reiseivrig.

Det gjør meg utrulig stolt og glad å lese - spesielt det du skriver om mine flotte kollegaer!

Hjertelig velkommen tilbake!

Emma, Hotelldirektør