Anmeldt 1. september 2021 via mobile enheter

Vi hadde gledet oss til å avslutte turen nedover Vestlandet og Sørlandet med en natt på Engø Gård, som var bestilt online ca to måneder tidligere. Samme morgen som vi skulle sjekke inn fikk vi «Velkommen til Engø Gård….». Når vi ankom stedet ca kl 1500 ble vi avvist med at det ikke lå inne noe bestilling. Etter å ha fremvist dokumentasjon fikk vi beskjed om at noen hadde avbestilt rommet. Senere justert til at jeg hadde ringt inn og avbestilt. Noe jeg i etterkant har sjekket på spesifikasjon av mobilregningen at jeg ikke hadde gjort. De hadde ikke noe annet rom å tilby og heller ikke noe tilbud om hjelp til å finne annet egnet overnatting i området. Jeg kunne ha gitt ytterligere detaljer i videre korrespondanse, men velger å oppfordre andre til å dobbelt sjekke både en og to ganger at booking er registrert - og da i form av mailkorrespondanse med en navngitt person og helst også dagen før. Engø Gård kommer for min del til å stå helt nederst på hotell listen etter denne opplevelsen.

1  Takk, Åse Grete T
Emma Järpell, Hotelldirektör på Engø Gård Hotel & Restaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. september 2021

Hei Åse Grete,

Takk for din feedback, selvsagt er ikke dette en opplevelse vi ønsker våres gjester, dette beklager vi for.

Jeg ønsker deg en vakker høst!

Hilsen

Anmeldt 14. august 2021

Vi var invitert i bryllup- hvilket var en fantastisk opplevelse! Dette var på en lørdag. Fredag derimot, forferdelig service. Det ble servert i glassene før vi hadde bestilt og før alle var til bords, vi fikk ikke menyene før 1,5 etter at vi hadde satt oss, og maten enda lengre etterpå. Siderettene kom tidligst 30 minutter etter hovedrettene, og vi satt derfor med en kald liten fiskebit på tallerkenen. Vi var høflig, og hvis noen av oss ymtet frempå at ting tok tid, fikk vi beskjed om at «mon cheri nå må du ikke maste». Tydelig beruset servitører, altfor få, svært elendig sett pris i perspektiv.

Dato for oppholdet: august 2021
Takk, 969mathildef
Emma Järpell, Hotelldirektör på Engø Gård Hotel & Restaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 18. august 2021

Hei Mathilde,

Tusen takk for din feedback,
Viser til vår kontakt på mail og ser at vi kan holde fortsatt dialog der.

Takk for at du tar deg tid til å sende oss tilbakemeldingerne. Disse vil vi bruke aktivt i vår søken på å hele tiden være den beste plassen å senke skuldrene.

Ha en fin dag!

Anmeldt 7. august 2021

Nydelig beliggenhet, fineste resort-følelsen jeg har fått i Norge. Ekstremt pent opparbeidet parkområde, svømmebasseng under tak i britisk stil, kort vei til veldig god badeplass. Rommene står i stil til prisen, og bonus for balkong (på alle/de fleste rommene?).

Servicen var gjennomgående ganske hjelpeløs. Tok kontakt i forkant for å si fra at oppholdet skyldtes at min kjæreste fyller 30, og at jeg ønsket champagne og blomster på rommet ved ankomst. Spurte om forslag til tilvalg som kunne gjøre oppholdet morsommere for henne; eneste forslaget jeg fikk tilbake på mail var petit four på rommet når vi ankom. Jeg spurte om det var mulig å betale for en liten burdsagsoverraskelse når vi skulle spise i restauranten - svaret fra resepsjonen var at de ikke kunne garantere noe ...

Så. Det var ikke helt tilfredsstillende fra et hotell som underlig nok står registrert som femstjerners når man søker på Google. Jeg ringte i stedet, og fikk bekreftet at kjøkkenet skulle ordne noe litt ekstra til bursdagsmiddagen. Bra!

Ikke noe petit four da vi ankom rommet. Ingen tegn til at betjeningen på restauranten hadde fått beskjed om at kjæresten fylte 30 den dagen. Jeg måtte til slutt ta servitøren vår til side og be ham ordne et eller annet. Resultatet var en litt uinspirert brownie-installasjon der det også var skrevet "Gratulerer med dagen". Ikke helt femstjerners.

Da vi skulle reise ble vi bedt om å betale for en hel flaske champagne på rommet; vi hadde bare fått en halv flaske. Petit fourene sto sannelig også på regningen ...

Så. Oppholdet var likevel helt herlig, fordi stedet er så bra. Men servicen er langt under pari. Og da har jeg ikke engang begynt på service-nivået under måltidene, som mer enn noe annet tyder på at eierne av Engø Gård ikke vil betale for mat- og drikke-kyndige servitører.

Én ting redder oppholdet opp fra tre stjerner, og det er det faktum at alle som jobber på Engø (kanskje bortsett fra han som svarer på e-post) PRØVER. De er hyggelige. De har bare ingen systemer på plass for å sikre et normalt servicenivå.

Romtips: Be om rom med balkong. Virker som nesten alle rom har det.
2  Takk, Johan B

Hei Johan,

Først vil jeg takke for at du sendte oss en tilbakemelding, det setter vi stor pris på.

Vi må bare få beklage at ting ikke gikk sømløst under deres opphold. Her har det skjedd en glipp, og vi tar med oss dette i vårt arbeide for å bli bedre.

Det er klart man forventer at alt skal være i orden når man bestiller hos oss. Vi beklager opplevelsen rundt middagen og kring bursdagsfeiringen, men er veldig glad dere har kos dere ellers.

Igjen takk for at du tok deg tid til å sende oss en tilbakemelding. Denne vil vi bruke aktivt i vår søken på å hele tiden være den beste plassen å senke skuldrene.

Ønsker dere hjertelig velkomne tilbake!

Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

Engø gård hotell og restaurant ligger fantastisk til på Tjøme. Flott eiendom med flere småhus og basseng. Hyggelig betjening og i utgangspunktet god service. Alt ligger godt til rette for en god opplevelse. Men, når vi betaler kr 3000 pr natt har vi også store forventninger. Vi fikk tildelt rommet Vest i bygget Grimestad ned mot sjøen. Det hadde vært fint om bygget hadde navneskilt som de andre hadde, slik at vi enkelt kunne se at vi hadde funnet rett uten å måtte sjekke romnavn på døren. Rommet var enkelt, men ellers greit. Det var imidlertid noen detaljer som trakk ned. Det var utstyrt med en Nespresso kaffemaskin, men ingen kaffe. Det skulle være badekåpe og slippers, men slippersene manglet. Armaturet på vasken var helt løst. Sokkelen på skapet var skadet og så shabby ut. Gulvet var ikke rent.

Vi var en tur i bassenget som var flott, men det hadde vært kjekt om det var betjening innom iblant og fjernet søppel fra gulvet.

Restauranten ble full så vi var glade for at vi hadde bestilt bord. En kort, men smakfull a la carte meny. Servitøren anbefalte oss en vin som falt i smak og vi bestilte kalvefilet med tunfiskmajones og ruccolasalat. En uvanlig kombo, men det var godt. Restauranten fikk etter hvert noe problemer med leveransene så det ble litt venting. Skyldtes visstnok en bestillingsprinter som streiket. Vi fikk etterhvert vår dessert, kaffe og dessertvin.

Da vi sjekket ut oppdaget vi at vi var blitt feilbelastet med kr 3000 for en middag på vårt rom. Dette ble det ryddet opp i, men …

Alt i alt ett besøk med god smaksopplevelse, men med noen skjemmende innslag som gjør at vi gir tre stjerner. Her er det rom for forbedring.

Romtips: Bestill bord i restauranten
Takk, Excursion58186227841
Emma Järpell, Hotelldirektör på Engø Gård Hotel & Restaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. august 2021

Hei Excursion58186227841,

Tusen takk for din feedback, den setter vi stort pris på.

Veldig bra innspill om skilt på Grimestad, det skal vi absolutt få ordnet.

Jeg ønsker deg en fin sommer og hjertelig velkommen tilbake.

Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

En vakker oase, hvorfra man kan sykle, spasere eller bruke bilen til Hvasser og Verdens ende.
Flott rom med egen liten have.
Middagen var vakkert sammensatt, med vidunderlige smaken. Ikke noe problem å få byttet kjøtt med deilige skalldyr. MEN…!!!! Vinprisene er et rent røveri! Femganger polpris var tydlig utgangspunktet. Ikke bra.
Vurderte å gi tre i stedet for fire stjerner, men i håp om at hotellet vil revurdere sine vinpriser, gis fire. Burde vært fem, om altså ikke disse prisene…,

Dato for oppholdet: april 2021
Takk, 55elinb
Emma Järpell, Daglig leder på Engø Gård Hotel & Restaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2021

Hei 55elinb,

Tusen takk for 4-stjerner og flotte ord!
Vi vil ta din feedback med oss i vår reise videre i vår søken på å hele tiden være den beste plassen å senke skuldrene.

Ønsker deg en fin sommer og håper på snarlig gjensyn!