“Senk forventningen”

Vurdert som nr. 2 av 11 Restauranter i Tjøme
Kjøkken: Norsk
God for: Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Reservasjoner
Beskrivelse: Hotellet og restaurantens beliggenhet er på Engø Gård på Tjøme. Engø Gård har egen gourmetrestaurant (100 pl), egen vinkjeller samt flere selskapslokaler og konferanserom:  Paviljongen 87 m2, Stallen 56m2, Atelieret 77 m2, Tenk Klokt 26m2 og Tenk Klart 26m2. Dagens 100 sengeplasser er fordelt på 44 rom i syv bygninger Pensjonatet, Årstidene, Stallen, Drengestuene, Vinhuset, Låven og Solstuene.  I Drengestuene og Solstuene har rommene 2 ekstra senger på hemsen. Gjestene får ikke rom med nummer, men med egne navn hentet fra gårdens historie og miljø. Hvert rom har sin egen sjarm og stil med interiør og tekstiler i ulike fargekombinasjoner. Kjøkkenet på Engø Gård har fokus på gode råvarer og kortreist mat. Lokale råvarer settes sammen til nydelige retter inspirert av det franske og nordiske kjøkken. Den gastronomiske opplevelsen i restauranten blir drevet av en stor lidenskap for faget. Engø Gård har like høye forventninger til god vin som til god mat. Når de to tingene forenes i en unik atmosfære og et avslappet miljø skaper dette en minnerik totalopplevelse. Engø Gård søker alltid etter nye og spennende utfordringer innenfor mat- og vinkombinasjoner  slik at de kan gjøre den beste jobben for sine gjester. Ingenting skal være en tilfeldighet når man har valgt å besøke Engø Gård. I tillegg til de gamle bygningene er det bygget et badehus i engelsk conservatory stil. Her er det et 6 x 12,5 basseng med valgfri motstrøm, boblebad, badstue samt massasje/kroppsbehandlingsrom. Engø Gård har egen gjestebrygge med plass til opp til 12 båter. Gjestebryggen ligger i Grimestadbukta. Hotellet og restauranten holder opp hele året. Hjertelig velkommen!
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Spiste 3-retters middag her med en stor gruppe på omtrent 20 personer. Vi ble delt opp på tre bord og det virket som kun langbordet fikk ordentlig service. Forretten var en god og stor salat som var en lovende start. Hovedretten var en skalldyrsuppe som ble servert i en diger skål med lite suppe. Den var også lunken og selve suppen var sær i smaken, men alt av skalldyr var godt. Fikk ikke noe smør til brød, som hadde passet godt til. Desserten var helt ok, men ikke noe spesielt for prisen. Kaffen kom også etter alle hadde spist dessert, og kun det ene bordet fikk tilbud om kaffe. Vi måtte hente egne kopper fra disken. Bordet vårt ventet i 40min på vann som vi hadde etterspurt flere ganger. En av servitørene sa «Han var opptatt» noe som jeg ser på som uakseptabelt å si til kunde. Servitøren fulgte ikke med og var vanskelig å kontakte når vi lurte på noe.. Meget nydelig områder med stort potensialet, men det betyr ikke at servicen og standarden kan senkes.

Takk, Jesa123
Emma J, Hotelldirektör på Engø Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. august 2021

Hei Jesa123,

Takk for at du tatt deg tiden til å gi oss din feedback. Jeg beklager at du ikke fått den Engø opplevelse som vi ønsker alle våre gjester. Vi s

Jag skulle gjerne komme i kontakt med deg for en videre samtale om dere opplevelse, kontakt med meg på ej@engo.no.

Ønsker deg en din dag!

Anmeldt 4. juli 2021 via mobile enheter

Bestiller middagsmat og drikke - varm saus bestilt til maten kommer en halv time etter maten…. Det er jo en logistisk katastrofe. Servert sammen ville det vært supert. Servert separat er det faktisk ikke brukbart til noe formål.

1  Takk, sherdal2810
Emma J, Hotelldirektör på Engø Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. juli 2021

Takk for at du tar deg tiden til å gi oss din feedback. Vi setter stort pris på din tilbakemelding.

Jeg beklager opplevelsen ved deres måltid, selvsagt skall sausen komme samtidig som maten. Dette er ikke sånn som vi ønsker at en Engø-opplevelse skall være.

Setter stort pris på om du ville tatt kontakt med meg direkte på: ej@engo.no for videre samtale.

Ønsker deg en strålende dag!

Emma, Hotelldirektør

Anmeldt 4. juni 2021 via mobile enheter

Vi hadde bestilt en fixed meny 3-retters, og forventningene var høye i de flotte omgivelsene Engø gård byr på. Forretten var ytterst ordinær med røkt og gravet laks. Kjedelig og skuffende. Hovedretten var ikke særlig bedre, med lunken potetpuré, og oksekjaker som virket som om de var varmet opp flere ganger. Desserten var en katastrofe, da det skulle være panna cotta, men det som havnet på bordet minnet mer om saus. Helt rennende, med en skarp sitrussmak og med noen klumper som skulle være sjokolade. En teskje var nok, men servitøren tok seg ikke bryet med å spørre om alt var ok, selv om han så desserten var så å si urørt. Skuffende, og virkelig ikke verdt pengene.
Ligg unna!

Dato for besøk: mai 2021
Takk, Dreamer820260
Emma J, Daglig leder på Engø Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. juni 2021

Hei Dreamer820260,

Først og fremt takk for at du tar deg tiden til å gi oss din tilbakemelding. Det setter jeg stort pris på.

Jeg blir lei meg og beklager at opplevelsen dere hatt ikke har oppfylt deres forventinger eller er sånn som vi ønsker at en Engø-opplevelse skall være.

Ønsker deg en fin sommer!

Emma, Adm. Direktør

Anmeldt 15. november 2020

Vi spiste både lunch og middag på Engø Gård. Begge gangene var det litt rot med bestillingen vår, men det fikset de fort og et godt glass champagne var et ypperlig plaster på såret. Vi hadde 5 retters meny med gode viner til. Julemiddag kalte de det, men de ga oss en spennende opplevelse litt forskjellig fra det vi til vanlig vil kalle en julemiddag. Fra forrett til dessert var det en spennende opplevelse med fantastiske smaker. den hollandske kjøkkensjefen hadde virkelig gjort jobben bra. Kamskjell, marinert, med nydelig tilbehør. Så kom det en torsk vi aldri har smakt maken til (og vi spiser mye torsk), den ble etterfulgt av kongekrabbe med ribbe (ny utgave av surf and turf), reinsdyret som fulgte etter og avslutningen med multer og juleølis satte prikken over i en. Marcus, som var vår servitør gjorde en ypperlig jobb og guidet oss på en faglig og hyggelig måte gjennom menyen. Dette kunne ikk gjøres bedre både med hensyn til maten og servicen!!!

Dato for besøk: november 2020
2  Takk, Victor R
Emma J, Hotelldirektör på Engø Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29. mars 2021

Kjære Victor,

Tusen hjertelig takk for magisk beskrivelse! Jeg er veldig glad for å høre at dere hatt en veldig herlig opplevelse hos oss! Spesielt orden du skriver om Marcus, varmer litt ekstra i hjertet!

Ønsker deg en flott vår!

Emma, Daglig leder

Anmeldt 3. november 2020 via mobile enheter

Veldig fint sted. Men kokkene bør byttes ut. Det er merkelig at det skal være så vanskelig å servere et godt stekt andebryst. Dette var en del av hovedretten. Uspiselig. Rått og seigt. Men vi fikk ypperlig service av Nany. Han var en meget dyktig og hyggelig servitør.

Dato for besøk: november 2020
Takk, Mai D

Hei Mai Helen,
tusen takk for 4-stjerner. Beklager at opplevelsen av andebrystet ikke var som dere ønsker. Dette skall jeg ta videre med berørte kollegaer.

Hjertelig velkommen tilbake,

Emma, Daglig leder

Reisende som så på Engø Gård, så også på

Sandefjord, Sandefjord kommune

Sandefjord, Sandefjord kommune

Har du vært i Engø Gård? Del dine erfaringer!