“En noe overpriset hyggelig opplevelse”
Anmeldelse av Ciderhuset

Ciderhuset
Vurdert som nr. 1 av 8 Restauranter i Balestrand
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

Hørte om dette stedet i fjor da vi besøkte Balestrand, men fikk ikke til et besøk da. Var derfor veldig fornøyd når vi fikk et bord i år. Stedet ligger fint til rett på utsiden av Balestrand sentrum (gangavstand).

Vi ble anbefalt en, etter vår mening overpriset, smaksprøve med fem forskjellige cidere. Prøvingen ble bare rot, da vi ikke fikk samme alle fire, og derfor ikke kunne sammenligne. Maten bar preg av at det er tyrkisk inngifte på gården. Vi valgte tapas og det var de tyrkisk inspirerte rettene som var best. Det serveres ikke annet enn cider så det ble cider til maten også. Vi synes nok det alt i alt var en noe overpriset opplevelse, så vurderingen er under tvil.

Takk, WikeM
heidrun e, Markedsføring på Ciderhuset , svarte på denne anmeldelsenBesvart 18. august 2021

Hei. Kjekt at de fekk ei hyggeleg oppleving på Ciderhuset, sjølv om det vart under tvil:) Og fint at de likte maten. Det er svigerdotter Tuba som er kjøkensjef og som miksar norske råvarer med inspirasjon frå heimlandet Tyrkia. Det set dei fleste pris på, som de også tydelegvis har gjort.

Når det gjeld drikke - har vi valt å vere landets einaste cider-restaurant, og Balholm/Ciderhuset legg stor vekt på å lage ulike typar cider som passar til ulike typar mat. Det får vi gode tilbakemeldingar på, og ciderane vår har kvart år fått høgthengande medaljar i internasjonale konkurransar. Norsk cider, inkludert våre produkt, ligg i verdstoppen. Dette er framleis ikkje anerkjent i Noreg, men vi er stolte av det vi produserer og serverer. Om de hadde hatt middag på ein vingard i Italia, hadde de truleg heller ikkje spurt etter for eksempel øl frå Tyskland ??

Når det gjeld prising av drikkevarene våre, står de sjølvsagt fritt til å meine kva de vil om det. Vi jobbar hardt for at det skal lønne seg å dyrke og lage noko godt av frukt og bær i Noreg (og så skal sjølvsagt Staten ha ein heil del i avgifter...)

Beklager om vi rota det til med for mange ulke cider-sortar på smaksbretta. Det var nok godt meint, slik at de skulle få smake eit breidt utval for evt å kunne velje det de likte best etterpå.

Vi ynskjer dykk velkomne til Ciderhuset ved eit seinare høve, og gjerne til å ta del i formidlingsopplegget vårt som vi har to gonger dagleg:)

MVH helsing Eli-Grete Høyvik, dagleg leiar.

Anmeldt 26. juli 2021 via mobile enheter

Drivhus har fått en ny sydlig betydning.Vi valgte nydelig spennende valgfri buffet med anbefalt cider til, etterfulgt av smakfull dessert, cider, kaffe og avec. Mat, drikke og hele opplevelsen var fantastisk. Kan anbefales på det sterkeste.

Takk, Sonja Rita R
Anmeldt 26. juli 2021

Vi kom rett etter restauranten åpnet og var heldige å få et bord. Vi så at mange hadde bestilt bord til senere.
Vi gikk for å dele flere småretter (meze), som vi anbefaler å gjøre. Maten var herlig. Nydelige kjøttboller. Anbefaler også makrellrett. Masse gode smaker og pent presentert. Vi prøvde også ciderplanke med ulike code, og de hadde både med og uten alkohol. Hyggelig personale og flott utsikt.

Takk, kal12310
Anmeldt 6. juli 2021 via mobile enheter

Kvifor reisa til Toscana når du kan reisa på Ciderhuset i Balestrand?
Fantastisk matoppleving i vakre omgjevnader; innbakt laks og smårettar var særs gode. Lytt til råda frå kelnaren om rett type cider til maten. Her kjem me att.

2  Takk, 128eirikh
Anmeldt 18. juni 2021

Fantastisk opplevelse og kjempe flinke folk! Anbefaler alle å ta turen! Og ikke minst et utrolig fint område.

Takk, D7139XAmarie

Reisende som så på Ciderhuset , så også på

Balestrand, Sogn og Fjordane

Balestrand, Sogn og Fjordane

Har du vært i Ciderhuset ? Del dine erfaringer!