eDreamsUSD 322
travelup.com
FindHotel
ZenHotels.com
Anmeldt 3. august 2021 via mobile enheter

Dette var andre besøk på Kvikne's. Flott beliggenhet, men unektelig betydelig kontrast mellom vakker sveitservilla og murblokken som minner om et eller annet som har dalt ned i Balestrand fra Øst-Europa. Fint Hotel overall og god mat. Litt varierende service. I 2021 er det litt rart å komme til et Hotel uten tilbud om treningsrom, ei heller tilbud om noen form for aktiviteter for barn/ungdom - eks bordtennis eller lignende. Konseptet synes å rette seg primært til 65 +. Prisen er forholdsvis høy, tilbud og fasiliteter tatt i betraktning. I tillegg er det alltid hyggelig om man får et "håper dere har hatt et godt opphold, takk for nå og velkommen tilbake", men så skjedde ikke her.

Dato for oppholdet: august 2021
Takk, larspetterj
Anmeldt 2. august 2021

Det ærverdige hotell Kviknes på Balestrand er på fremsiden mot sjøen flott. Dog bør man nok se det på liiiitt avstand - det hele er ganske slitent. Uansett så bør man styre unna "sovjetblokken" på baksiden som ser utrolig malplassert ut i idylliske Balestrand. Hva var det med rådmenn og politikere på 60-tallet...? Jeg håper ihvertfall at den ikke hadde blitt bygget på samme måte i dag.

Informasjonen i resepsjonen var ganske begrenset, men vi fant da ut av det meste selv ved å lese og spørre. Blant annet er frokosten fra 8 til 10 og det er ingen buffét til middag, men en 3 retters middag. Middagen var grei - men ikke så mye mer; lite smak, mest tilpasset tilreisende og besøkende pensjonister er en god beskrivelse.

Når det gjelder service i restauranten så er den vel best karakterisert å være av samme standard som "gode gamle østblokken". Enkelte var derfra også (østblokken), men like merkelig service fikk vi av en norsk servitør som når hun skulle helle opp kaffe til undertegnede sølte både på asjett og duk - men lot seg ikke vippe av pinnen pga det og fortsatte til neste bord uten å verken si "unnskyld" eller tilby å rette opp feilen. Kunnskap om mat og drikke var på et lavt nivå og rekkefølgen stod til "danskebåt-standard". Hederlig unntak fra engelsktalende servitør / hovmester som var både blid, serviceinnstilt og kunnskapsrik!

Mye mer kunne vært sagt - men jeg tror poenget er kommet frem:

Det blir nok ikke Kviknes igjen - med mindre de strammer seg opp kraftig.

Romtips: Velg den gamle delen og ikke rom i Sovjetblokken.
Takk, ekofoed
Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

Vi fikk ett flott, stort rom i den moderne delen av hotellet. Med egen balkong og fjordutsikt. Perfekt sted å nyte kveldssolen og ett lite glass før man gikk til restauranten og fikk en matopplevelse av de sjeldne. Vi hadde fireretters middag inkludert i pakken vår. Til sammen 8 retter på to dager og alle smakte himmelsk. Sammen med vinen som var satt sammen til å passe så vart dette en virkelig opplevelse.

Romtips: Litt lite parkeringsplasser så ser for meg det kan bli litt kaotisk når hotellet er fullt
Takk, Shiba14
Anmeldt 11. juli 2021 via mobile enheter

Veldig stort og flott hotell. Vi bodde i den historiske delen og det er vi glade for( påtross av at vi ikke hadde fjordutsikt) Rene rom, noe «tomme» Ikke noe overdådig luksus men mye sjarm og historie. Dårlig wifi. Prøvde inne maten. Prisen er nok i øvre sjikt.

Romtips: Gratis parkering Toalett artikkler på rommet Dårlig wifi
1  Takk, beatev115
Anmeldt 26. juni 2021 via mobile enheter

Gammelt historisk hotell som er godt bevart. Fine rom med høyt tak. Jeg bodde i det historiske bygget. Serviceorienterte og hyggelige ansatte (for det meste engelsktalende). Men dette er ikke et luksushotell. Wifi fungerer ganske dårlig og restaurantmaten var ingen gourmetmat men heller en fancy vri på norsk husmannskost. Skulle ønske juicen på frokosten var av Balholm-merket for å ha fokus på lokal mat/drikke fremfor juice av konsentrat. En fin opplevelse alt i alt, men ikke et hotell jeg ville besøkt flere ganger av hensyn til hva det koster å bo her.

2  Takk, 680pauloj