Agoda.comUSD 217
Vio.comUSD 216
StayForLong
ZenHotels.com
Anmeldt 17. juli 2022

Dette er en perle i Voss som alle burde besøke. Vi hadde to netter på hotellet og middag på resturanten. Utrolig fint og koselig rom. Middagen var helt magisk god, og personalet var kjempe hyggelige!

Gulvet på hotellrommet kunne derimot vært støvsugd bedre, men ellers var det ingenting å klage på!

Vi kommer absolutt tilbake!

Dato for oppholdet: juli 2022
Takk, Annelisemb98
Anmeldt 23. januar 2022 via mobile enheter

Store Ringheim troner over Vossevangen, ca en halvtimes spasertur fra togstasjonen. Vi ankom en desemberdag med snø, og fikk oppleve et gårdstun som hentet fra et julekort. Vi fikk en god mottakelse, og ble vist til rommet vårt i det gamle Gardshuset fra 1860. Rommet var Stovo med gamle tømmervegger, fyr i vedovnen, og god plass med både sofakrok og spisebord. Flott flislagt bad, med deilige produkter fra l'occitane. Et hotellrom med sjel og sjarme!
På kvelden spiste vi middag i Flor'n restaurant, hvor det for få år tilbake var kyrne på gården som holdt hus. Nå et stilfult rustikt lokale, hvor vi koste oss med en deilig treretters kortreist middag med gode viner til. I samme lokale fikk vi servert frokost dagen etter. Veldig god frokost med b.la. deilig pålegg produsert på gården. Store Ringheim har også gårdsutsalg, så vi kjøpte med oss både pålegg og pinnekjøtt som smakte aldeles fortreffelig. Et opphold på Store Ringheim kan varmt anbefales!

Dato for oppholdet: desember 2021
2  Takk, Hellebor
Anmeldt 21. januar 2022 via mobile enheter

Dette er helt fantastisk atmosfære, beliggenhet, vennlighet og generelt sett en utrolig opplevelse.
Vi feiret en gullbryllupsdag og alt ble lagt til rette for at dette ble en perfekt dag for jubilantene og for følget. Kan på alle måter anbefales.

Dato for oppholdet: august 2021
Takk, LiLoTo
Svein Ringheim, Owner på Store Ringheim Hotell, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. januar 2022

Tusen takk for besøket, det var ei gleda å ha dykk her:)

Anmeldt 26. september 2021

Stort bedre og triveligere blir det ikke. Det vil alltid være noe smått å kunne sette fingeren på, men helhetsinntrykket etter en overnatting med tre retters middag er upåklagelig.
Dette sjarmerende stedet ligger ikke langt fra Voss sentrum for de som ønsker shopping, kultur og kafé besøk. I tillegg er det mange flotte muligheter for naturopplevelser.
Men tilbake til oppholdet og maten. Store Ringheim er veldig sjarmerende i en nøktern og enkel stil. Vi ble tildelt det aller minste rommet av totalt 14 rom, men rommet var sjarmerende enkelt og med en flott utsikt. Det eneste å sette fingeren på er at du kommer rett inn i selve soverommet og rett ved døren inn til badet. Dette gjør at man må tråkke inn med yttersko i et område man helst vil ha rent, og at ytterskoene da blir stående rett ved senga/utenfor døre til badet. Her hadde det gjort seg med en enkel skoløsning. Men som sagt så opplevdes dette som en liten bagatell.
Tempoet opplevdes som behagelig lavt og avslappet for oss som besøkende. På mange overnattingsplasser og restauranter kan man ofte få en hektisk følelse av at personalet er travle. Her var det ikke slikt. Vi snakket med eierne av stedet, og de fortalte at de manglet personale og at det derfor var travelt og lange arbeidsdager på de som var der. På tross av dette var stemningen rolig og avslappet for oss som gjester. Det er godt gjort.
Middagen ble servert i et flott og stemningsfult lokale, med levende lys på alle bord og fantastisk oppmersomme servitører. Kan nesten ikke huske å ha opplevd noe tilsvarende. Vår treretters middag var a la carte, og bestod av å velge mellom to forretter, to hovedretter og to desserter. Ikke en stor meny, men er du en person som liker kvalitet framfor kvantitet, er denne restauranten et sikkerstikk. Fantastisk god mat.
For oss var dette en flott opplevelse fra kom til vi dro, og vi kommer garantert tilbake.
ANBEFALES PÅ DET STERKESTE.

Dato for oppholdet: september 2021
Takk, KJELLAV
Anmeldt 12. august 2021 via mobile enheter

Vi hadde en overnatting her på vei til Bergen. Et fantastisk sted med masse sjel. Rolige, avslappende omgivelser. Maten var kortreist og meget smakfull. Rommene og hotellet var meget bra. Hyggelig betjening.

Dato for oppholdet: august 2021
Takk, 371areh