2025 av 2 625 anmeldelser
Anmeldt 24. oktober 2018 via mobile enheter

Vår familie på fire, to voksne og to barn på 10 og 12 år reiste sammen med våre venner, en familie med to voksne og to barn på 5 og 10 år i mars i år.

Da vi ankom hotellet ble vi møtt av smilende og imøtekommende ansatte som ønsket oss alle varmt velkommen. Her var det champagne i glasset som velkomst for de voksne om man ønsket det, og også en forfriskning til barna.

En stor og åpen lobby med bar i øverste etg, egen informasjonsskranke med reiseledere fra Ving og fine, RENE toaletter like ved resepsjonen.

Vi fikk rom ganske langt nedover i etasjene, og brukte litt lang tid på å finne fram til rommene våre de første to dagene. Var litt labyrint, for heisene var bare forvirrende:)

Men, etter at de største barna hadde klart å funnet «snarveien» ble alt mye lettere etter hvert, og vi valgte heller å se på det som trim!:) Det kan nevnes at vi trøblet en del med nøkkelkortene. De ble avmagnetisert av å ligge i lomma ved mobiltelefonen, noe vi lærte på etter et par-tre ganger med ekstrarunder opp alle trappene for å få byttet kort.

Veldig bra renhold på rommene, og hyggelige renholdere. Jeg skrev en lapp til renholderen en dag og takket for den gode jobben - fikk jammen en lapp tilbake!:)

Terningkast 6 for sikkert verdens beste dispenser-cola i poolbaren! Likte også veldig godt at den isen barna fikk med all inclusive, var porsjonert i små lukkede plastbeger. Veldig hygienisk og bra. Det var plassert AntiBac-dispensere der det ble servert mat, noe jeg likte VELDIG godt! Det var tydelig at dette hotellet fokuserer på god hygiene, noe som absolutt veier opp for noe slitte rom, trøblete nøkkelkort og litt labyrinter til og fra:)

Maten var variert og god, kjør på med litt salt og pepper så blir det så greit atte:) barna ELSKET maten både ute ved bassenget og inne i «mathallene». Mor elsket sjokoladefontenen...;) vi har en favorittrestaurant oppe ved Europasenteret som ble besøkt et par ganger denne uka, slik at vi fikk litt avveksling. Det er en kina buffet restaurant, anbefales virkelig på det sterkeste!

Bassengene var fine, noen varme og et dritkaldt!!:) fulle av barn - men det er vel det som er meningen. Badevakter! Jeg tittet så vidt innom voksen-avdelingen, det så kjempefint ut der, men jeg får ha den jaccusien til gode til neste gang:)

Moro og hyggelig underholdning på kveldene, smilende og hjelpsomme ansatte over alt, hele uka. Glemte å si at det også finnes et par butikker i tilknytning til hotellet, ved inngangen. En suvernir/gavebutikk og en liten dagligvarebutikk som har stort sett alt man trenger.

Kort vei til Europasenteret som er rett opp bakken, gå forbi Babalu (som forøvrig har GC’s BESTE Sangria i bassengbaren. Stikk innom å prøv den!!)

Moro for barna å gå ned alle de trappene ned til sentrum, dette gjorde vi hver dag, aldri en klage. Man kan også gå veien rundt, en fin tur det også. Vi gikk ned veien og ned på promenaden og til Amadores-stranden også, ikke spesielt langt å gå egentlig, å masse fint å se på:) Fanget masse pokemons på turen!

Puerto Azul er nok vår favoritt i Puerto Rico, og neste tur er allerede bestilt!:) vi håper vi får rom litt høyere opp denne gangen, men tar det som det kommer. De har IS og de har antibac, så vi klager ikke!!:):) Slenger på en liten kommentar om utsikten også forresten! Fikk noen nydelige øyeblikk både ved soloppgag og solnedgang, magisk.

Takk for oss, Puerto Azul - vi ses snart igjen<3

Dato for oppholdet: mars 2018
Takk, Fotballmamma
Servatur, Public Relations Manager på Servatur Puerto Azul, svarte på denne anmeldelsenBesvart 25. oktober 2018

Dear Fotballmamma,
The entire Servatur Puerto Azul team thanks you for taking the time for giving us such a nice feedback. We are pleased to know that you enjoyed your stay with us. We will continue working in the same way in order to try to meet the expectations of our guests. Thank you as well for the nice scores for value, staff, cleanliness and location.
It would be a pleasure to welcome you all again in your next holidays in Gran Canaria.

Best regards,

Anmeldt 31. juli 2018

SERVATUR PUERTO AZUL HOTELL

Familie på 4 (3 voksne og 1 barn) fra 15 til 22 februar 2018.

Leilighetshotell som ligger på en høyde/skråning ca 0,7 km fra sentrum i Puerto Rico.
Det kan være et slit å gå fra sentrum og opp til hotellet. Ei trapp med omkring 750 trappetrinn fører opp/ned til stranden. Denne trappen ligger et lite stykke bortenfor inngangen til hotellet. Hvis du ikke er i form til nevnte trapp, eller veien, - kan du kjøre taxi ned. Det gjorde de fleste.
Vi tok ikke taxi ned til stranden. Det ble fortalt at det kostet ca 3 euro med taxi ned til flat grunn.

Heis - da de fleste av leilighetene var plassert i blokker i en bratt skråning, kunne en ta heisen. men her er det et "men". Hvis du bodde på nederste plan/blokker, måtte du gå opp 1 eller 2 nivå for å komme til heisen. Ikke nok med det, heisen gikk ikke direkte opp til øverste nivå. Du måtte gå flere meter til neste heis for å komme til øverste nivå. For de som har problemer med å bevege seg, bør en bo på øverste nivå. Unngå å bo i den bratte skråningen.

Personalet var fantastiske, veldig hjelpsomme.

Wi-Fi. Er gratis. Koden får du når du ankommer hotellet.

Rommene var noe slitt der vi bodde, men ok. Det var et minikjøkken med kaffetrakter, fat og glass, - og det en normalt trenger. Et lite kjøleskap var det også.
En bør ikke ha noen søtsaker liggende på kjøkkenbenken. Det gjorde vi den første dagen/natta. En mengde lyse små maur dukket opp fra en eller annen sprekk i leiligheten og forsynte seg av godene. Jeg fikk samme melding fra 1 par andre leiligheter i nærheten. Hvor stort problemet er vites ikke.
Hvis de som bor i leiligheten over deg drar stolen etter gulvet, høres det veldig godt ned til deg. Det samme er når de skyver garderobeskapet igjen.

Maten var ganske god. Det ble servert i 2 spisesaler.

Svømmebasseng, - 1 svømmebasseng for voksne med en dybde på ca 190 cm. dette bassenget var oppvarmet. Det var for voksne, men det var flere barn i nevnte svømmebasseng enn voksne. Nesten umulig å svømme uten å støte på et eller annet barn. Noen av barna var ikke svømmedyktige. De hadde på seg flytevester eller annet utstyr for å holde hodet over vannflaten.
1 lite svømmebasseng var for barn, og jeg tror ikke det var oppvarmet. Og så var det svømmebasseng nr. 3. Et veldig fint basseng med passe dybde for små og store. I sistnevnte basseng var det nesten ingen i. Forklaringen er enkel. Svømmebassenget var ikke oppvarmet. Før jeg hoppet uti nevnte basseng, ble jeg advart av vakten ved bassenget at vannet var veldig kaldt. Ca 16 - 17 grader i vannet opplyste han. Er en på ferie måtte en jo prøve dette også. En meget forfriskende svømmetur i februar.

Voksenavdeling hadde egen badekulp - Jacuzzi. Ikke store greia, men ok. Stedet var merket med skilt for voksne 18 år, og hadde et ganske stort areal. Tittet innom der også. Du verden så stille og fredelig det var der. Ingen ungeskrik og larm, kjempe bra. Her kunne en ligge å sole seg uten noen form for støy.
Vi hadde 1 barn med oss på 9 år, så vi måtte oppholde oss ved all skrik og skrål.

Solsenger - her må du være tidlig ute med å legge ut håndkle på solsengen. Skal si de fleste var raske med å sikre seg solseng på morgenen. Er man sammen med ulver, må en "hyle" som en, - eller så blir du uten solseng.

Spillehallen var veldig populær. Den var veldig støyende, men godt besøkt av barna.
Aktiviteter for barn var veldig positivt. Mye moro for barna.
Det var en voksenavdeling og servering i baren like ved resepsjonen. På samme plan, like ved kunne en også spille biljard.

All inclusive var helt ok.

Passer ikke for bevegelseshemmede. Må vel si at dette hotellet egner seg best for barnefamilier, slik jeg opplevde det.

Karakteren på hotellet blir midt på skalaen.

Romtips: Bo høyst opp på dette hotellet. Da slipper du å gå i så mange trapper og bruke heis.
Dato for oppholdet: februar 2018
Takk, Yngve T
Servatur, Guest Relations Manager på Servatur Puerto Azul, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2. august 2018

Dear Yngve,
Thank you for this extensive review of your stay at Servatur Puerto Azul!
We are astonished after reading so many points in your description of your holidays and it is amazing! You have helped to identify points of improvement to further enhance the overall hotel experience of our guests. We really appreciate it.
It is a pleasure to have guests like you, and it is very nice how you can help others readers who search comments from other customers. Your review is very useful for all of them!
We are thankful for your constructive feedback and for your suggestions. We have taken notes from your review! We hope you can visit us in a future.
We cannot be happier to know that your experience at Servatur Puerto Azul was splendid and you enjoyed our food, and our views, among others. It will be a pleasure to assist you at puertoazul@servatur.com
We will receive you with open arms!
Kind regards,

Anmeldt 16. juli 2018 via mobile enheter

Hadde en fin uke på Puerto Azul.Mye aktiviteter både på dagtid og kveldstid for både barn og voksne.God og variert mat.Fine rom og bra rengjøring med flott utsikt.Hyggelig betjening som alltid var til hjelp.

Dato for oppholdet: juli 2018
1  Takk, bj_rnewerink
Servatur, Guest Relations Manager på Servatur Puerto Azul, svarte på denne anmeldelsenBesvart 17. juli 2018

Dear Bjørn Ewerin,
We are very thankful after reading your review about your stay at Servatur Puerto Azul.
It is a pleasure to check that you enjoyed your holidays with us!
We appreciate your kind words to describe your experience! Our staff do a great work always helpful and friendly to make our guests spend lovely holidays.
Comments like yours encourage us to further improve. Thank you so much for your words. We wish we can welcome you again in a future. Do not hesitate to contact us if we can do anything for you: puertoazul@servatur.com.
We hope to see you in a future! Our staff will be glad to welcome and assist you.

Anmeldt 9. juli 2018

Vi reiste som et par, og hadde bestilt "2-romsleilighet med havutsikt, type A renovert". Da vi ankom hotellet, var det mye bedre enn vi hadde forestilt oss basert på bilder og beskrivelse fra reisebyrået. Vi ble tatt godt imot i resepsjonen, og fikk en forfriskende velkomstdrink. Rommet virket større og mye finere enn hva vi hadde forventet oss. Med nydelig havutsikt.

På dette hotellet fikk vi all inclusive, der øl, vin (hvit og rød) og sangria var selvbetjening på tapp. Noe sånt har vi ikke erfart før, og var absolutt noe som falt i god smak. Drinkene var forfriskende og gode. Maten utsøkt, spennende og nytt hver dag.

Hotellet ligger på en høyde i Puerto Rico. For å komme seg ned til sentrum kunne man ta en taxi eller gå ned en lang trapp. Vi valgte å gå ned, og ta taxi opp igjen (taxi kostet 3 euro). I tillegg fantes det andre områder man kunne reise til på øya med buss eller båt. Så det var lett å finne på noe å gjøre og å se på som selvstendige turister.

Dette er både en plass og et hotell vi lengter oss tilbake til. 1 uke var alt for kort, men vi kommer tilbake! Dette hotellet anbefales på det sterkeste!

Romtips: Velg et renovert rom, de er fantastiske!
Dato for oppholdet: juni 2018
1  Takk, Jannicke R
Servatur, Guest Relations Manager på Servatur Puerto Azul, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. juli 2018

Dear Jannicke,
We love your review about your stay at Servatur Puerto Azul!
Thank you for describing our services, facilities, and our surroundings! We are very happy to know that you enjoyed your holidays in our hotel.
We are always at your disposal and we will receive you with open arms,

Anmeldt 28. juni 2018 via mobile enheter

Helt Ok plass å tilbringe litt av ferien.

Rommet er kanskje det dårligste vi har fått som familie gjennom de siste 10 årene.
Lite.
Lite koselig.
Ikke AC.
Svært dårlige senger.

Maten er på det gjevne - ble ikke overrasket på noen måter.

Svømme bassenget er innenfor men kan bli litt lite med masse folk.

Håndkle til en dag ved bassenget må leies - det er fryktelig dårlig med tanken på prisen som vi betalte.

Hotellet ligger høyt i fjellsiden så en del trapper må påberegnes.

Konklusjon: helt OK men vi kommer ikke tilbake

Dato for oppholdet: juni 2018
1  Takk, janfrodeh2016
Servatur, Public Relations Manager på Servatur Puerto Azul, svarte på denne anmeldelsenBesvart 1. juli 2018

Dear Jan Frode,
It's unfortunate your time with us was not what you expected. We care about the satisfaction and happiness of our guests. We regret that the room you chose didn't exceed your expectations. We encourage you to choose a Junior Suite if you prefer something bigger, renovated and with air conditioning.
We wish you spent a nice stay with us and enjoyed our facilities.
We hope you can give us another chance. Also, we offer you our help to find another Servatur hotel which better fits you at puertoazul@servatur.com.
Kind regards,