“Deilig mat - fantastiske omgivelser!”
Anmeldelse av Westeras Gard

Westeras Gard
Vurdert som nr. 1 av 14 Restauranter i Geiranger
Anmeldt 6. august 2021

Vi fikk (heldigvis) ikke bord i a la carte-restauranten på Union Geiranger der vi bodde, men fikk et tips om Westerås Gård av en vennlig sjel i resepsjonen.

Da vi ringte for å få bord, fikk vi opplyst at det dessverre var fullt den kvelden. Kort tid etter ringte damen imidlertid tilbake, og sa at hun hadde funnet en mulighet dersom vi kunne sitte inne (det var strålende vær), og om vi kunne komme så sent som 20:00.

Da vi ankom, ble vi anvist bord ved siden av det svært hektisk, og ditto internasjonalt, kjøkken. Vi fikk raskt drikken vi bestilte, og med deilig Bordeaux i glasset, og en aldeles "stunning" utsikt, var det ikke noe problem at det tok litt tid med maten.

Suppen var god, men geitekilling servert som pulled pork, var outstanding. Saftig og smakfull, og den passet perfekt til vinen.

Desserten fikk vi servert utendørs, hvor utsikten er enda mer spektakulær.
Her oppdaget vi også nor som blinket på en fjelltopp langt unna, og helt øverst i fjellet. Det var selvfølgelig Dalsnibba som vi oppdaget irl dagen etterpå.

Vi snakket litt med hun som, driver stedet, og hun anbefalte en tur til Storseterfossen, som ligger over gården. Siden vi hadde spist middag, ble vi "innvilget" gratis parkering den påfølgende dagen.

Vi anbefaler restauranten på det sterkeste, men om man har lyst og orker en spektakulære tur på etpar kilometer, er Storseterfossen også verd et besøk. Man kan jo avslutte med en deilig lunch på terrassen nede på gården....?

Takk, Erikandreas

Anmeldt 3. august 2021 via mobile enheter

Helt fantastisk mat, nydelig utsikt og hyggelig personale! Browniesen til dessert var litt for mye stekt, men ellers bra! Bør besøkes

Takk, mathilddeilertsen
Anmeldt 1. august 2021 via mobile enheter

På vår tur på Vestlandet valgte vi å reise innom Geiranger. Da var valget klart på at vi måtte spise på Vesterås restaurant. Denne gangen ble det lunsj. Vi har spist her to ganger før også middag. Som alltid var maten fantastisk, med en fantastisk utsikt.

Takk, HPOlsen
Anmeldt 25. juli 2021

Helt fantastisk middag for hele familien. Utsøkt mat og suveren service. Anbefales på det sterkeste om man vil ha en god middag mens man er i Geiranger.

Takk, Isabellaff90
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk; nydelig utsikt. Forret: geitost hovedrett: Ytrefilet, sjøørret og tjekjøtt mex tilbehør. Fikk også lyn og torden med på kjøpet. Spennende her på ute serveringen. Var noe flygemaur på ett av bordene som trakk ned opplevelsen. Vi kommer tilbake.

Takk, gislel_kkenh

Reisende som så på Westeras Gard, så også på

Har du vært i Westeras Gard? Del dine erfaringer!