Anmeldt 22. november 2017

Hotellet logger tett på stranden, og velger du havutsikt, kan du legge deg til lyden av bølgeskvulp. Hvis du liker å gå lange eller korte turer, er strandpromenaden veldig hyggelig å gå. Eller du kan gå turer i uberørte områder, på sandete stier til høyder eller vakre strender. Hotellet har mange «all inclusive»- gjester. Til lunsj kunne man velge mellom buffet inne, eller kafeen ute ved poolene. Den siste hadde enkel mat, men like god som Buffeen inne. Til middag kunne man velge den store buffeen, eller italiensk, orientalsk og meksikanske restauranter. Hotellet hadde også den består versjonen av allinclusive som vi har opplevd, samt flere flotte barer.

Romtips: Hotellet tilbyr ulike tom og ulike prisklasser, fra enkelt til suiter. De fleste har fine balkonger eller terrasser.
Dato for oppholdet: november 2017
Takk, Wenche T
Subdireccion S, Director de Relaciones Públicas på Sandos Papagayo Beach Resort, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. november 2017

Kjære Wenche T,

Tusen takk for at du har fått følelsene dine. Vi setter pris på dine kommentarer og kommentarer og tilliten du har lagt på oss.
Vi gleder oss til å ønske deg velkommen igjen.

Din kjære,
Carlos Vera
Assistent Manager

Anmeldt 11. mars 2017

Dette var andre gang vi besøkte dette stedet. Dette var en klar forbedring siden sist.
Vi hadde denne gangen valgt Royal Elite, og det var et klokt valg etter vår mening.
Her fikk vi egen spisesal til frokost og middag. En koselig mindre restaurant med en fin atmosfære og et mye triveligere miljø en hoved matsalen.
Kjøtt og fisk i rikelige mengder, og av en helt annen kvalitet enn vi opplevde ved vårt første besøk.
Det var også egne oppholdsrom for Royal Elite kunder, hvor en kunne slappe av med drikke av alle mulig slag, både med og uten alkohol.
Samt en av disse var på toppen med flott uteterrasse.
Vi fikk til middag servert vin på flaske, og en ganske god sådan.
Savnet variasjon, den samme hver dag i 14 dager.
Kunne tenkt oss at Royal Elite kun var for "voksne" da det til tider ble vel mye ungeskrik og bråk under middagene.
Rommene var nylig oppusset og helt greit, men ikke noe mer.
Litt kjedelig at de ikke skiller mellom røykere og ikke.
Ble nesten hver morgen vekket av røyklukt, da naboen var en heftig røyker.(Hadde terrassedør åpen om natta)
Med så mange blokker burde det være mulig og holde ei eller flere blokker fri for røyk.
Hotellet begynner å bli noe slitt, men renovering var på gang ved vårt besøk.
Et hyggelig opphold litt utenfor "sentrum".
Mange turmuligheter for den som liker å gå litt.
Ingen ordentlig badestrand ved hotellet så en må gå litt for å finne det(trim) etter all maten!
Litt kjedelig at et hotell som tenker miljø, har show med fugler og amfibier i fangenskap, ikke spesielt hyggelig å se på, vi gikk.

Romtips: Mot sjøen, baksiden bare en stein ørken og lite sol.
Dato for oppholdet: mars 2017
Takk, Tor Jarle H
Anmeldt 25. februar 2017 via mobile enheter

Hotellet har fin beliggenhet for dem som ikke er opptatt av fin sandstrand, og utsikt fra rommene i A, B, C og D-blokka er fantastisk. Området er imidlertid i største laget når det er nesten 500 skritt fra resepsjon til rommet. Når vi ikke anbefaler hotellet er det pga mange små (og mellomstore) irritasjonsmomenter. Maten var grei nok, men mye var smakløst. Restauranten med bordbestilling var bra. Underholdningen var elendig, og sceneområdet direkte ukoselig og uegnet til musikk pga lokalets utforming. Generelt dårlig vedlikehold med sprukne fliser, rustne parasollholdere mm. Værst var to tilfeller av vannlekkasjer i tak hvor det ble lagt et håndkle på gulvet for å suge opp vann som bare ble liggende. I tillegg kan nevnes toaletter uten lys i flere dager, tomt for papirhåndklær, tomt for toalettpapir mm. Betjeningen var hyggelig og serviceminded bortsett fra ved avreise da de i resepsjonen prøvde å snyte oss for håndkledepositum.

Dato for oppholdet: februar 2017
Takk, kursiv
Anmeldt 11. februar 2014

Hotellet har en flott beliggenhet og virket ryddig og greit.
Bra og romlige rom, bra renhold hver dag.
En flott strandpromonade som gikk hele veien til Playa Blanca og videre utover forbi.
En hyggelig betjening og et bra renhold.
Store uteområder med god plass til alle, slik vi slapp å ligge som sild i tønne.
Den store nedturen var imidlertid middagene.
Har aldri fått så mye dårlig kjøtt noe sted.
Seig og fullt av slintrer. Enten var det "tyggegummi" eller "skosåler"
Utvalget av varmretter var også veldig begrenset.
Skulle tro at et hotell ved havet skulle kunne diske opp med mye bra fisk, men det var også relativt sparsomt.
Var det god fisk, ble den borte raskt og ikke til alle.
Har vært på mange hotell i samme klasse de senere år, dette kom absolutt dårligst ut når det gjelder middagene.
Frokost og lunch var hva man må kunne forvente, men ikke noe mer.
Ikke noe sandstrand ved hotellet.
Nærmeste er Papagayo, enten med bil eller fottur i litt tøft terreng.
Også flott strand mot Playa Blanca langs strandpromonaden, 30 min. gange.
Gratis buss fra hotellet flere ganger om dagen.
Ikke mulig å leie bil på dagen, må bestilles dagen i forveien.
Var innom 5 forskjellige byråer, samme svar, har bil tilgjengelig neste dag?

Dato for oppholdet: februar 2014
1  Takk, Tor Jarle H
Anmeldt 19. november 2013

Rommet og badet var store og sengene brede og gode. Rommene i A-, B-, C- og D-blokkene har fantastisk utsikt fra balkong mot sørvest. Inn til sentrum av Playa Blanca er det 3,5 km kjempefin gangvei (sykling forbudt enkelte strekninger). Morgenbadet kan man ta på stranden rett nedenfor hotellet, men her er det lite sand. Beliggenheten er kjempefin dersom du ønsker å gå/sykle korte turer til de kjempefine Papagayo-strendene som ligger rett i nærheten. Enkelt å leie sykler eller bil på hotellet, eller i nabolaget. Rommene som vender mot bassengområdene (F,G,H) kan nok være plaget at "støy". Utvalget av mat og drikke er godt og variert, dog ikke gourmet-standard. Hyggelig betjening. Rent og ryddig.

Romtips: Rommene i A-, B-, C- og D-blokkene har fantastisk utsikt fra balkong mot sørvest. Jo høyer opp i etasjene jo bedre (1-6). Rommene som vender mot bassengområdene (F,G,H) kan nok være plaget at "støy".
Dato for oppholdet: november 2013
1  Takk, GulliverOslo