“Skulle nok sjekket TripAdvisor”
Anmeldelse av Gamlebyen Gjestgiveri - STENGT

Gamlebyen Gjestgiveri
Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Skulle nok sjekket TripAdvisor før vi gikk hit... etter litt sonderinger i gamlebyen så valgte vi å gå inn bakgården på Gjestegiveriet. Vi ble møtt av hyggelig personal som ordnet bord for oss fem. Vi fikk menyene med en gang, men så begynte tiden å gå uten at så mye skjedde. En knall sommerdag til tross, så kom det ingen å spurte om vi ville ha noe å drikke (noe som skal gjøres når menyer utleveres). Tilslutt, etter ca. 30 minutter måtte vi tilkalle servitørene (håndsopprekning) for å få bestilt mat og drikke. Pizza, antipasti, småpoteter og indrefilet ble bestilt, og kom nogenlunde raskt på bordet. En syltynn pizza og ikke minst dyr pizza med lite smak, OK indrefilet og antipasti. Til antipasti ble jeg spurt om jeg ville ha surdeigsbrøds til, noe jeg svarte ja til. Og som kostet 88 kr ekstra. Uten at det kom fram på menyen. Etter gjentatte purringer fikk vi også vann tilslutt. Når bordet ble ryddet, så ble vi spurt om vi ville ha regningen med en gang. Uten å bli spurt om kaffe, mer drikke (flott ølvær) eller dessert. Det tok over 45 min før vi fikk regningen, og ikke får vi måtte aktivt fysisk oppsøke servitør for å be om regningen fikk vi forklart at betalingssystemet var «nede» og de fikk ikke tatt betalt. Det var heller ingen beklagelse ved bordet når vi endelig fikk betalt, og det bare tydeleg preg av lite struktur og samarbeid som gikk utover gjestene. Så etter nesten to timer fikk vi endelig betalt og hastet videre etter ferje og buss. Sommerdagen til tross, så var det godt med plass i bakgården med lite gjester, og tilsynelatende mange ansatte på jobb, så her er det et betydelig forbedringspotensiale i mange ledd. Og som mange har nevnt, med et prisnivå som overgår Aker brygge, så blir forventningen deretter. Jeg er glad eldste dattera i heimen ikke var med oss, da hun jobber som servitør......

Dato for besøk: august 2020
2  Takk, 297bj_rns

Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

En fin start med en entusiastisk servitør. Men det var det. Bestilling av drikke gikk fint. Leveringen gikk dårligere, det tok tid. Maten? Dukka ikke opp men stod på kvitteringen da vi ba om regningen. Og regningen den ba vi om etter å ha venta en times tid. Jeg var litt sulten da maten ble bestilt. Jeg var mer sulten og irritert da min kone og jeg gikk. Vi gikk til nabostedet og til trøst så gikk det ikke bedre der, men det er en annen historie. Tilslutt: det er egentlig ikke så vanskelig. Går det litt treigt så snakk med gjesten og si at nå tar det litt tid. Når det ikke skjer så blir gjesten irritert og kommer aldri tilbake.

1  Takk, 986geirs
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Vi spiste en tidlig middag på Gamlebyen Gjestgiveri tidligere i dag. Vi valgte restauranten fordi den så trivelig ut og var full av glade gjester.
Tre av oss valgte blåskjell, mens jeg valgte pizza.
Pizzaen min var svært liten og nærmest smakløs. Jeg ba om å få noe sterkt som chili eller chiliolje for å få fart på smaken, men det hadde dere ikke. Heller ikke noe annet som kunne piffe opp smaksopplevelsen. Til slutt fikk jeg en liten skål med olivenolje. Og med denne - og en god del salt - smakte den da kalde pizzaen i hvert fall noe.
Blåskjellene var gode, men det var relativt små porsjoner og prisen var på hele kr. 255. Jeg har aldri sett en så høy pris på blåskjell. - Og jeg spiser blåskjell ofte. (På Ekebergrestauranten får man en stor porsjon deilige blåskjell med pommes frites for kr. 215.)
Vi bestilte også desserten "The End" som var en slags brownie med flak av hvit sjokolade og noen syrlige urter. Dette smakte greit nok, men prisen på kr. 159 for en liten porsjon syntes vi var drøy.
Til sammen kom dette måltidet for fire personer på nærmere kr. 2000. Ingen av oss drakk alkohol.
Jeg synes at stedet deres ikke leverer i forhold til forventningene man har når prisnivået er såpass høyt. Selvsagt hjelper det at betjeningen er svært hyggelig. Neste gang jeg kommer, ønsker jeg en stor smakfull pizza med mulighet for chiliolje eller liknende. - Og pommes frites til de gode blåskjellene. En dobbel så stor dessert ville også glede meg stort. Og så er lite tips til dere: Sørg for å ha minst én deilig rett som er glutenfri.

Takk, Myeforpengene
Anmeldt 27. juni 2020

Velkomponerte retter med interessante balanserte smaker. God, rask og effektiv service. Anbefales lett.

Dato for besøk: juni 2020
Takk, T1972As
Anmeldt 10. mars 2020

Et veldig koselig lokale for å nyte en deilig lunsj. Vi bestilte rekesmørbrød og gulasjsuppe som absolutt kan anbefales, og ikke minst sjokoladefondanten! Beste jeg har smakt!
Veldig hyggelig betjening og god service.
Anbefales! :-)

Dato for besøk: mars 2020