“Helt supert!”
Anmeldelse av Gamlebyen Gjestgiveri - STENGT

Gamlebyen Gjestgiveri
Anmeldt 5. september 2020

Utrolig god mat og service! Maten i seg selv er verdt en tur. Hyggelig uteplass med varme under parasollene. Kommer absolutt tilbake

Dato for besøk: september 2020
Takk, 855tones

Anmeldt 29. august 2020 via mobile enheter

Hyggelig betjening og nydelige smaker, men veldig lang ventetid både på drikke og maten (som de hadde glemt). Porsjonene var også veldig små så bra vi hadde valgt brød ved siden av. Hadde tenkt at kamskjell-retten kom med 2 eller 3 kamskjell men skuffende nok var det bare ett, som var delt i to (så prisen ble litt vel stiv). Men de skal ha for ekstra øl/vin som erstatning for at de glemte matbestillingen vår.

Takk, unnb2018
Anmeldt 22. august 2020 via mobile enheter

Litt blandede meninger. Jeg bestilte hamburger og brødet var tørt, samboeren hadde hummer og var veldig fornøyd. Uansett bør en restaurant med respekt for seg selv spørre hvordan maten smaker mens gjesten spiser. Bartenderen imponerte stort med egen komponerte drinker.

Takk, sknar
Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Skulle nok sjekket TripAdvisor før vi gikk hit... etter litt sonderinger i gamlebyen så valgte vi å gå inn bakgården på Gjestegiveriet. Vi ble møtt av hyggelig personal som ordnet bord for oss fem. Vi fikk menyene med en gang, men så begynte tiden å gå uten at så mye skjedde. En knall sommerdag til tross, så kom det ingen å spurte om vi ville ha noe å drikke (noe som skal gjøres når menyer utleveres). Tilslutt, etter ca. 30 minutter måtte vi tilkalle servitørene (håndsopprekning) for å få bestilt mat og drikke. Pizza, antipasti, småpoteter og indrefilet ble bestilt, og kom nogenlunde raskt på bordet. En syltynn pizza og ikke minst dyr pizza med lite smak, OK indrefilet og antipasti. Til antipasti ble jeg spurt om jeg ville ha surdeigsbrøds til, noe jeg svarte ja til. Og som kostet 88 kr ekstra. Uten at det kom fram på menyen. Etter gjentatte purringer fikk vi også vann tilslutt. Når bordet ble ryddet, så ble vi spurt om vi ville ha regningen med en gang. Uten å bli spurt om kaffe, mer drikke (flott ølvær) eller dessert. Det tok over 45 min før vi fikk regningen, og ikke får vi måtte aktivt fysisk oppsøke servitør for å be om regningen fikk vi forklart at betalingssystemet var «nede» og de fikk ikke tatt betalt. Det var heller ingen beklagelse ved bordet når vi endelig fikk betalt, og det bare tydeleg preg av lite struktur og samarbeid som gikk utover gjestene. Så etter nesten to timer fikk vi endelig betalt og hastet videre etter ferje og buss. Sommerdagen til tross, så var det godt med plass i bakgården med lite gjester, og tilsynelatende mange ansatte på jobb, så her er det et betydelig forbedringspotensiale i mange ledd. Og som mange har nevnt, med et prisnivå som overgår Aker brygge, så blir forventningen deretter. Jeg er glad eldste dattera i heimen ikke var med oss, da hun jobber som servitør......

2  Takk, 297bj_rns
Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

En fin start med en entusiastisk servitør. Men det var det. Bestilling av drikke gikk fint. Leveringen gikk dårligere, det tok tid. Maten? Dukka ikke opp men stod på kvitteringen da vi ba om regningen. Og regningen den ba vi om etter å ha venta en times tid. Jeg var litt sulten da maten ble bestilt. Jeg var mer sulten og irritert da min kone og jeg gikk. Vi gikk til nabostedet og til trøst så gikk det ikke bedre der, men det er en annen historie. Tilslutt: det er egentlig ikke så vanskelig. Går det litt treigt så snakk med gjesten og si at nå tar det litt tid. Når det ikke skjer så blir gjesten irritert og kommer aldri tilbake.

1  Takk, 986geirs

Reisende som så på Gamlebyen Gjestgiveri, så også på