“Utsøkt og nydelig... igjen”
Anmeldelse av Restaurant Slippen

Restaurant Slippen
Vurdert som nr. 3 av 108 Restauranter i Fredrikstad
Kjøkken: Europeisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Anmeldt 19. desember 2018 via mobile enheter

En skulle tro at julebordsesongen ikke var beste tiden for en deilig 5 retter, men Slippen slipper ikke på kvaliteten og leverer igjen, både på god stemning, service og utsøkt mat. Tradisjonen tro besøkes Fredrikstad før jul for konsert på Båthuset.

Vårt andre førjulsbesøk på Slippen, men er blitt så god venn med stedet at kelner til og med husker hvor vi satt i fjor og gjengens reise- og fritidssyssel mellom hverdager og gode måltid. Imponerende og takk for ditt bidrag til en svært hyggelig kveld. La gå at vi overtales til 5 retter, men det var verd hver eneste smak ;),

Forrett, kongekrabbe, mango og avokado tilbehør med en saus av sitrongress. Heldigvis hadde vi godt brød på bordet slik at vi fikk med de siste sausrestene. Fristende å be om påfyll.

Rett 2. Langtidstekt laks, spennende, god og smaksrik variant.

Rett 3. En utsøkt og nydelig Ovnsbakt Torsk, ristede Hasselnøtter eplekrem og en potetpuré. Topp rett som gjerne kunne bært hovedrett!

Rett 4. Dåhjort, mørt og nydelig som ble servert med nok en smakfull og god pure. Her oppdager vi at vinpakke til 3-retters ikke holder, men vår gode servitør ordner raskt opp i vår lille fadese ;).

Avsluttet med pannacotta, også dette med velvalgt vin.

Vi takker for oss og sees neste førjul om ikke før.

Takk, 150kjellf

Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

Den er en god stund siden jeg var på Slippen, men restauranten holder stilen. Lutefisken med tilbehør kunne ikke vært bedre. Panakottaen til dessert smakte også veldig godt.
Hyggelig betjening og rask servering. Med andre ord et meget godt måltid.

Takk, Terje J
Anmeldt 4. desember 2018 via mobile enheter

Jeg spurte om det var løk på maten min, og fikk bare til svar «vet ikke». Jeg ba uansett om å få uten, og da virket servitøren oppgitt. Maten var ok, men jeg ble overhodet ikke mett. Dessuten la jeg merke til at servitøren bet negler på vei til bordet vårt to ganger.. Ikke greit.

Takk, katrinek2412
Anmeldt 3. desember 2018

Slippen er Fredrikstads beste restaurant, og en av landets beste sjømatrestauranter. Verd turen til Fredrikstad alene. Deilig og lekkert anrettet mat i sjarmerende omgivelser.

Vi spiste en tre-retters meny bestående av krydderbakt laks til forrett, en hovedrett med torsk og poteter, og en sjokolademousse med nøtter. Nydelig.

Slippens brød og piskede smør er også best i klassen.

Takk, larserikdahle
Anmeldt 3. desember 2018

Definitivt en av de store favorittene som besøkes flere ganger i året. Alltid nydelig mat, utvilsomt byens beste, og kåret til landets beste fiskerestaurant i en kåring i fjor. I tidligere år var ikke servicen på høyde med maten, men nå er også den på topp. Et glimrende sted å gå både på varme sommerdager og kalde vinterdager. Anbefales sterkt.

Takk, Runar N

Reisende som så på Restaurant Slippen, så også på

Fredrikstad, Fredrikstad kommune

Har du vært i Restaurant Slippen? Del dine erfaringer!