“Kokken reddet kvelden”

Kjøkken: Europeisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Anmeldt 14. august 2021

Min kone og jeg fikk i gave et besøk på Slippen. Vi hadde reservert bord til kl. 1800, og fikk tildelt et bord rett ved siden av disken. Det var mye støy og trafikk der, og ba om et bord lenger inn i lokalet. Dette fikk vi, med beskjed om at vi da måtte være ferdig med maten kl. 1945... Vi bestilte et glass rosevin og et glass musserende mens vi fikk opplest dagens meny, og bestemte oss for dagens 3-retter med vinpakke. Vi ba om å få vente 5 minutter på første rett for å nyte vår drikke, men fikk beskjed om at det da ville ta laaang tid før vi fikk servert siden det var så mange som hadde bestilt bord til kl. 1800! Okei... Etter en liten halvtime kom første rett, som var en blåskjellsuppe. Vi fant ingen blåskjell, men nydelige kamskjell. Dessverre overdøvet ingefæren i suppen mye av de andre gode smakene i suppen. Ved siden av fikk vi servert ferdig skjenkede glass med hvitvin av ukjent merke, men servitøren kunne opplyse at den var "portugalsk".(!) Ikke var den spesielt god heller. Til hovedrett kom lange med risotto og rotgrønnsaker, servert av en annen servitør som kunne sitt fag. En nydelig chablis fulgte med (servert fra flaske).
Dessert var pannacotta med bringebær og sitronsorbet, som fikk følge av en god muscat. Kokken skal ha all ære for kvelden. Alt i alt nydelig mat! Vår servitør får stryk fra meg. Jeg så vedk. dekantere en god rødvin til nabobordet ved å holde flasken opp-ned slik at alt bunnfall (og noe kork) fulgte med. Jeg forventer bedre kunnskap hos servitør på et sted som holder så høy standard på maten. Vi var forøvrig ferdig med vårt besøk som lovet før kl. 1945..

Takk, feriefantast

Anmeldt 8. august 2021

Hyggelig beliggenhet i sentrum med god utsikt utover elven og fredrikstad sentrum i ny bydel.
Bør besille bord på forhånd.
Nydelig plassert og stor uteservering hvor en kan nyte utsikten ved vannett.
Nydelig mat og god service.
Godt vinutvalg og bra sesongbaserte menyer.
Godt kjent for sitt skalldyrfat.
Lett å komme til fra sentrum til fotts,eller med bil til kråkerøy ved gamle slippen.
Tar i mot større sekskap, da de har lokale til dette i 2 etg.

1  Takk, roar r
Anmeldt 3. august 2021 via mobile enheter

Bestilte dagens blåskjellsuppe som forrett, og den var nydelig og smaksrik. Deilig brød til.
Kveite til hovedrett, med en saus som holder svært høy standard. Beste fiskehovedrett på svært lenge

Takk, 326janneh
Anmeldt 1. august 2021 via mobile enheter

Dette var helt topp! Maten, atmosfæren og serveringen. Vi spiste en meny som så delikat ut og smakte himmelsk. Hovedretten var rosastekt indrefilet av kalv, forretten var ceviche, en veldig spesiell smak! Utsøkt! Vinene, som var valgt av kelneren , var midt i blinken! Kelneren var veldig oppmerksom og skapte en fin atmosfære uten å forstyrre. Her kommer vi helt sikkert tilbake.

Takk, BAARDSETH
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Dette var mitt andre besøk nå i sommerukene og jeg hadde bestemt meg for å avvente dette besøket før jeg skrev noe.
Første besøk var sen lunsj/tidlig middag og plass ute , denne gang middag 19.30.
Begge ganger med fisk. Den gang Brosme og nå «Dagens fangst» som var pannestekt Uer.
Begge ganger aldeles nydelige komposisjoner med mange herlige smakskombinasjoner, og ikke minst synsinntrykket fra tallerkenen.
Jeg valgte en Barbera d’Alba Anselmio 2019 til fisken, til tross for vår Bulgarske kelner ville ha oss på hvitt eller rosa.
Perfekt vin til denne fisken og en fornuftig pris på 810,- (Vinmonopolet kr269,-)
Avsluttet det hele med en sjokoladedessert (must).
Hva gjør at det blir 4 og ikke 5? Jo, det er det enkle faktum at det ikke er kontroll på serveringen. De kommer til bordet med retter tilhørende andre bord.
Kjøkkenet står til 5+, men det øvrige trekker ned til en 4
Jeg elsker dette stedet, og jeg kommer igjen og igjen og……

Takk, SveBra

Reisende som så på Restaurant Slippen, så også på

Fredrikstad, Fredrikstad kommune

Har du vært i Restaurant Slippen? Del dine erfaringer!