“Stabil høy kvalitet (på nesten alt)”
Anmeldelse av Restaurant Slippen

Restaurant Slippen
Vurdert som nr. 3 av 107 Restauranter i Fredrikstad
Kjøkken: Europeisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Anmeldt 5. september 2021 via mobile enheter

Det er tradisjon å ta med venner på Slippen - det er som regel innertier. Denne gangen også men det er et par ting som vi synes vi kan bevisstgjøre. Maten er alltid upåklagelig, både servering, smak og utseende. Vi er på helaften og har ikke dårlig tid. Men;
- verdens beste brød gjør seg godt med en gang
- vann trenger vi, hele tiden
- kjekt å vite hva vi får servert
- kjekt om alle ved bordet er der når noe blir presentert
Trolig en fersking ved vårt bord og det er helt fint det. Mulig de trenger et våkent oppfølgingsøye underveis. Vår «fersking» fikk hjelp og tok seg inn etterhvert.
Er vel I-landsproblem dette her men det koster jo en del så disse småtingene ville ta opplevelsen et par knepp opp. Vi kommer til jul igjen :-)

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, RexRodney

Anmeldt 18. august 2021 via mobile enheter

Vi booket bord på forhånd, noe som anbefales.
Vi ble møtt med et smil, og servicen var upåklagelig. Vi fikk etterfylt vann hele tiden. Bra meny.
Maten så bra ut, og smakte nydelig. Få men gode alternativer på drikke.
En matopplevelse som stod til forventningene.
Slippen er en perle og hit skal vi tilbake.
Konseptet med sesongbasert meny er både enkel og genial. Kunne vært koseligere, men denne restauranten leverer solid matglede. Terningkast 6.

Takk, adrian_dahle
Anmeldt 14. august 2021

Min kone og jeg fikk i gave et besøk på Slippen. Vi hadde reservert bord til kl. 1800, og fikk tildelt et bord rett ved siden av disken. Det var mye støy og trafikk der, og ba om et bord lenger inn i lokalet. Dette fikk vi, med beskjed om at vi da måtte være ferdig med maten kl. 1945... Vi bestilte et glass rosevin og et glass musserende mens vi fikk opplest dagens meny, og bestemte oss for dagens 3-retter med vinpakke. Vi ba om å få vente 5 minutter på første rett for å nyte vår drikke, men fikk beskjed om at det da ville ta laaang tid før vi fikk servert siden det var så mange som hadde bestilt bord til kl. 1800! Okei... Etter en liten halvtime kom første rett, som var en blåskjellsuppe. Vi fant ingen blåskjell, men nydelige kamskjell. Dessverre overdøvet ingefæren i suppen mye av de andre gode smakene i suppen. Ved siden av fikk vi servert ferdig skjenkede glass med hvitvin av ukjent merke, men servitøren kunne opplyse at den var "portugalsk".(!) Ikke var den spesielt god heller. Til hovedrett kom lange med risotto og rotgrønnsaker, servert av en annen servitør som kunne sitt fag. En nydelig chablis fulgte med (servert fra flaske).
Dessert var pannacotta med bringebær og sitronsorbet, som fikk følge av en god muscat. Kokken skal ha all ære for kvelden. Alt i alt nydelig mat! Vår servitør får stryk fra meg. Jeg så vedk. dekantere en god rødvin til nabobordet ved å holde flasken opp-ned slik at alt bunnfall (og noe kork) fulgte med. Jeg forventer bedre kunnskap hos servitør på et sted som holder så høy standard på maten. Vi var forøvrig ferdig med vårt besøk som lovet før kl. 1945..

Takk, feriefantast
Anmeldt 8. august 2021

Hyggelig beliggenhet i sentrum med god utsikt utover elven og fredrikstad sentrum i ny bydel.
Bør besille bord på forhånd.
Nydelig plassert og stor uteservering hvor en kan nyte utsikten ved vannett.
Nydelig mat og god service.
Godt vinutvalg og bra sesongbaserte menyer.
Godt kjent for sitt skalldyrfat.
Lett å komme til fra sentrum til fotts,eller med bil til kråkerøy ved gamle slippen.
Tar i mot større sekskap, da de har lokale til dette i 2 etg.

1  Takk, roar r
Anmeldt 3. august 2021 via mobile enheter

Bestilte dagens blåskjellsuppe som forrett, og den var nydelig og smaksrik. Deilig brød til.
Kveite til hovedrett, med en saus som holder svært høy standard. Beste fiskehovedrett på svært lenge

Takk, 326janneh

Reisende som så på Restaurant Slippen, så også på

Fredrikstad, Fredrikstad kommune

Har du vært i Restaurant Slippen? Del dine erfaringer!