“En av byens beste!”

Kjøkken: Europeisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Anmeldt 26. september 2021

Det er så utrolig god mat med så mye fantastiske smaker. Man merker virkelig at kokkene legger sin sjel i maten de lager og vi setter så pris på å kunne være en av de heldige som kan oppleve dette.

Til forrett delte jeg og min forlovede Biff og trøffel-sandwich og Sesongens hjemmelagde pasta.
Til hovedrett, Smørstekt piggvar. WOW, Så mye gode smaker, nesten så tårene kom for hver bit vi tok. Amazing.
Å man må jo ikke glemme den fantastiske Servicen man alltid får der. Denne gangen hadde vi Julie som vartet oss opp. Veldig kunnskapsrik og en flott representant for stedet. Kunne ikke bedt om noe bedre service. Denne kvelden var helt perfekt. We had the time of our lives!

Takk, Malinthl

Anmeldt 25. september 2021 via mobile enheter

Slippens høstmeny leverer. Gikk for dagens treretter med Blåskjellsuppe, pannestekt lange og sjokoladedessert. Vi fikk bytte ut epledessert med kirsebær og sjokolade. Gode vinanbefalinger og meget god mat.

Takk, Perry O
Anmeldt 5. september 2021 via mobile enheter

Det er tradisjon å ta med venner på Slippen - det er som regel innertier. Denne gangen også men det er et par ting som vi synes vi kan bevisstgjøre. Maten er alltid upåklagelig, både servering, smak og utseende. Vi er på helaften og har ikke dårlig tid. Men;
- verdens beste brød gjør seg godt med en gang
- vann trenger vi, hele tiden
- kjekt å vite hva vi får servert
- kjekt om alle ved bordet er der når noe blir presentert
Trolig en fersking ved vårt bord og det er helt fint det. Mulig de trenger et våkent oppfølgingsøye underveis. Vår «fersking» fikk hjelp og tok seg inn etterhvert.
Er vel I-landsproblem dette her men det koster jo en del så disse småtingene ville ta opplevelsen et par knepp opp. Vi kommer til jul igjen :-)

1  Takk, RexRodney
Anmeldt 18. august 2021 via mobile enheter

Vi booket bord på forhånd, noe som anbefales.
Vi ble møtt med et smil, og servicen var upåklagelig. Vi fikk etterfylt vann hele tiden. Bra meny.
Maten så bra ut, og smakte nydelig. Få men gode alternativer på drikke.
En matopplevelse som stod til forventningene.
Slippen er en perle og hit skal vi tilbake.
Konseptet med sesongbasert meny er både enkel og genial. Kunne vært koseligere, men denne restauranten leverer solid matglede. Terningkast 6.

Takk, adrian_dahle
Anmeldt 14. august 2021

Min kone og jeg fikk i gave et besøk på Slippen. Vi hadde reservert bord til kl. 1800, og fikk tildelt et bord rett ved siden av disken. Det var mye støy og trafikk der, og ba om et bord lenger inn i lokalet. Dette fikk vi, med beskjed om at vi da måtte være ferdig med maten kl. 1945... Vi bestilte et glass rosevin og et glass musserende mens vi fikk opplest dagens meny, og bestemte oss for dagens 3-retter med vinpakke. Vi ba om å få vente 5 minutter på første rett for å nyte vår drikke, men fikk beskjed om at det da ville ta laaang tid før vi fikk servert siden det var så mange som hadde bestilt bord til kl. 1800! Okei... Etter en liten halvtime kom første rett, som var en blåskjellsuppe. Vi fant ingen blåskjell, men nydelige kamskjell. Dessverre overdøvet ingefæren i suppen mye av de andre gode smakene i suppen. Ved siden av fikk vi servert ferdig skjenkede glass med hvitvin av ukjent merke, men servitøren kunne opplyse at den var "portugalsk".(!) Ikke var den spesielt god heller. Til hovedrett kom lange med risotto og rotgrønnsaker, servert av en annen servitør som kunne sitt fag. En nydelig chablis fulgte med (servert fra flaske).
Dessert var pannacotta med bringebær og sitronsorbet, som fikk følge av en god muscat. Kokken skal ha all ære for kvelden. Alt i alt nydelig mat! Vår servitør får stryk fra meg. Jeg så vedk. dekantere en god rødvin til nabobordet ved å holde flasken opp-ned slik at alt bunnfall (og noe kork) fulgte med. Jeg forventer bedre kunnskap hos servitør på et sted som holder så høy standard på maten. Vi var forøvrig ferdig med vårt besøk som lovet før kl. 1945..

Takk, feriefantast

Reisende som så på Restaurant Slippen, så også på

Fredrikstad, Fredrikstad kommune

Har du vært i Restaurant Slippen? Del dine erfaringer!