“Ille bra Kebab”
Anmeldelse av Nellys Kebab House

Nellys Kebab House
Vurdert som nr. 79 av 108 Restauranter i Fredrikstad
Anmeldt 20. juli 2021 via mobile enheter

Jeg må si at kebaben var ille god. Beste jeg har smakt Det som gjorde opplevelsen enda bedre var at jeg så på FFK slå Bryne tidligere idag.

Takk, Per J

Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Ikke så fornøyd med maten. Kebaben har svinekjøtt, dette står ikke på menyen. Aldri vært borti kebab med svin i. Anbefaler at du bestiller noe annet enn vanlig kebab her.

1  Takk, MoaMA98
Anmeldt 14. januar 2020 via mobile enheter

På en ellers trasig lillelørdag befant vi oss midt i Fredrikstad sentrum, der vi nøt yndlingen sangiovese, nærmere bestemt Chianti i glasset. Uret ivret seg midnatt og vi strebet etter næring å fortære. Mitt følge og jeg fikk føle et begjær for noe nytt, ungt, muligens uutforsket. I årevis har det vært stadig økende tilbud av såkalt hurtigmat. Til tross for å være en særdeles sterk motstander til hurtigmat, sto vi ovenfor flere eventualiteter og avgjørelsen endte her på Nellys Kebab House.

Kebab - et måltid som oftest fortæres i ly av nattemørket, gjerne på speiding etter en drosje hjem, med saus rennende ned skjorteermet. Kebaben er uløselig knyttet til nattlig rangel, og stikk av skam over eget kosthold.

Forventningene var mer eller mindre fraværende og herfra kunne det bare gå til værs. Kebaben var forbausende tilberedt i hui og hast og før jeg visste ord av det var måltidet klart. Kebaben var ikke særlig kyndig komponert og rikelig med saus gjorde at det rant over. Kjøttet er et kapittel for seg selv, om jeg i det hele tatt kan kalle det kjøtt: hva er det vi egentlig spiser? Halvparten av måltidet ble kastet grunnet metthet, det var alt for mye mat dessverre.

I betraktning av labre forventninger sitter jeg igjen med en følelse av skuffelse. Undertegnede er fremdeles en motstander av hurtigmat og vil nok unngå dette heretter.

Dato for besøk: januar 2020
5  Takk, leivbjorgulv
Anmeldt 17. november 2019 via mobile enheter

Kanskje byens beste kebab når det gjelder smak (Spiste Biffkebab). Men det er ofte tilgrisede sitteplasser, noe som også gjenspeiler arbeidsmetodikken bak kassen. Det går det alt for fort i svingene, noe som resulterer i at de samme redskapene blir brukt til å ta alle råvarene, dressingen får en slik behandling at den spruter ut over og lander alle steder der den ikke skal være. Rett og slett et grisehus! Med dette som utgangspunkt lurer jeg på hvordan det er bak i kulissene, Mattilsynet burde kanskje kommet uanmeldt.

Dato for besøk: november 2019
1  Takk, frechanor
Anmeldt 9. november 2019 via mobile enheter

Nellys kebab house ligger i smørøyet av Fredrikstad, en perle av en by.
Når vi passerte bygningen til Fredrikstad Blad å ser skiltet til Nellys Kebab House så er det som å se huset til Pippi langstrømpe, vi snakker nostalgi.

Men til tross for å hverken se Pippi, herr Nilsson eller Lilla gubben så ble vi møtt med et interiør som henger godt med i den moderne verden av både smak, farge og atmosfære.

Blir møtt av et hyggelig personell kledd i rødt, jeg bestiller en kebab i pita og forventingene var skyhøye etter å ha spist kebab siden jeg kan huske, og kebaben stod til forventingene og litt til, den gode sausen forsterker og balanserer smakene i måltidets råvarer. Sausen binder råvarene i retten sammen, og gjør den til en kulinarisk opplevelse for smakspalettene, blant annet gjennom å by på spennende kontraster med toppingen som ost, løk etc.

Konklusjon : 5/5 (Mahmut Aygun, også også kjent som «Kebabkongen» ville vært stolt)

Dato for besøk: november 2019
1  Takk, Jonas k

Reisende som så på Nellys Kebab House, så også på

Fredrikstad, Fredrikstad kommune

Har du vært i Nellys Kebab House? Del dine erfaringer!