Veldig flott formidling av informasjon!

Anmeldt 9. desember 2017
Ingeborg56
Oslo, Norge
Lite, men godt

Anmeldt 21. juli 2017
PlanetNorway
Sarpsborg, Norge

Anmeldt 9. desember 2017

Museet er ikke stort, men det er veldig morsomt fordi det bl.a. har en tidsmaskin som viser fra ulike tidsepoker, og dessuten en del av museet hvor informasjonen blir formidlet med historier/video/bilde/ting fra taket etc. Museet er veldig sterk på å formidle om enkeltskjebner. I tillegg er det veldig hyggelig og serviceminded ansatte på museet. Anbefaler dette museet på det sterkeste.

Dato for opplevelse: desember 2017
Takk, Ingeborg56
Anmeldt 21. juli 2017 via mobile enheter

Det er store og flotte lokaler man kommer inn i. I et hjørne ligger museumsbutikken, og i et annet hjørne viser man film. En etasje opp er det musem. De skal ha for at at er nydelig lagt til rette, universelt utformet og tilgjengelighet for alle er satt i høysetet. Montre og fremstillinger er flott laget, men på vei ut rister man linevel litt på hodet... for her var det mye plass og lite innhold. Tomme disker og inventar står merkelig uodde plassert her og der. Sikkert for en grunn, men mest av alt virker det uferdig og rotete

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, PlanetNorway
Anmeldt 29. juni 2017 via mobile enheter

Den nye utstillingen til Fredrikstad museum er kjempe flott. Den er gjennomført og spennende. Passer for alle!

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, Weronica M
Anmeldt 27. juni 2017

Den nye jubileumsutstillingen for Fredrikstad 450 års jubileum bør sees. Artig lagt lagt opp og engasjerende for hele familien

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, Terje J
Anmeldt 30. september 2016

Var der for første gang på lenge i sommer. Forventet at museet hadde gjort en oppgradering siden starten av 2000-tallet. For meg så det ikke slikt ut. En ganske gammeldags måte å drive museumsformidling på, og en uniform-utstilling som var halvveis tatt ned (Utstillingen skulle riktig nok flyttes). Lite interaktivt. Dersom man ikke tar seg tid til å lese på alle plansjene, er man ferdig med museet i løpet av ti minutter. Jeg kan tenke meg at mange turister blir skuffet etter de har vært her. Det er ikke bra for byens turistnæring. Jeg håper vi i fremtiden kan se et museum som kan formidle byens historie på en mer engasjerende måte en dette og som kan stå i stil med den flotte festningsbyen og det øvrige som foregår i Gamlebyen.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Skarpsindig
Svar fra ledelsen:Besvart 13. mars 2017

Vi beklager at du var misfornøyd med besøket hos oss, men setter pris på din tilbakemelding. Vår tidligere byhistoriske utstilling har lenge hatt behov for en oppgradering – og det får den nå. Vi åpner splitter ny byhistorisk utstilling i 2 etasjer 23. juni i år, i anledning byens 450 –års jubileum. Vi ønsker deg hjertelig velkommentilbake i sommer!