“Hvem er det som serverer oss?”
Anmeldelse av Pizzeria Fabbrica

Pizzeria Fabbrica
Vurdert som nr. 33 av 107 Restauranter i Fredrikstad
Kjøkken: Italiensk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Beskrivelse: Hos oss på Fabbrica er vi spesialister på italiensk mat med hovedfokus på pizza og pasta. Råvarene må være ferske og gode for å beholde smaken. Vi forbereder dem fra morgenen av, slik at smakene er intakte og intense. Vi ønsker dere velkommen til god italiensk mat i flotte rustikke lokaler!
Anmeldt 4. september 2021

Vi skulle ta en rask lunch og møtte en stort sett tom restaurant en søndags formiddag. Vi satt oss ute og ble raskt ekspedert. Bestilte og fikk drikke. Der stoppet det. Servitørene fløy ut og inn av dørene som ekspresstoget til Sverige. De stoppet ikke hos oss. Etter en times tid lurte vi på hva som skjedde og fikk stoppet en servitør som beklaget alt. De hadde glemt oss. OK. Så var det å starte igjen. Og samme servitører fløy frem og tilbake. Men ingen mat. Etter nok en god stund måtte vi mase på maten. De få rundt oss som kom senere enn oss hadde både fått levert og betalt regningen. Kort fortalt. Vi fikk til slutt maten. Men for en mat. Hva er vitsen med å servere en kyllingsalat som IKKE inneholder det som er beskrevet i menyen? Spør kokken, om du får tak i ham. Spør en servitør, om du klarer. De var ikke å oppdrive. Kyllingsalaten var et hastverksarbeid og manglet essensielle ingredienser. Karamelliserte valnøtter sammen med feta og rødbeter høres godt ut. Men hva når de karamelliserte valnøttene ikke er der. Da blir hele retten tam og samer i overkant mye feta. Drikke var fortært for over en time siden. Fikk vi en unnskyldning? Noe avslag? Nix. Det hele ga et stort amatørmessig inntrykk. Om ikke servitøren selv skjønner at vi burde få både en unnskyldning og et avslag, får det være. Dit drar vi ikke mere.

Takk, styrk

Anmeldt 17. august 2021 via mobile enheter

Hadde gledet oss til risottoen, men den var ikke slik en skikkelig risotto skal være. Null smak, nedtur. Pizzaene var derimot gode.

Takk, vinogvann
Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

Har vært her mange ganger, men har blitt små-skuffet de to siste gangene. Sist var ikke risottoen ferdig, denne gangen ble en medium biff servert mer enn godt stekt. Pizza’n er alltid bra, og smakene et generelt veldig gode! Positivt med leker til barna, men disse kunne med fordel blitt oppgradert litt. Skal de fortsette å være konkurransedyktige i en by med stadig nye tilbud så er det noen grep som burde tas

Takk, Roam62079209823
Anmeldt 29. juli 2021 via mobile enheter

Kjapp pizzalunsj på uteserveringen mot elven var hyggelig. Pizzaen var god, og en øl i solen smakte godt selv om de var tom for fatøl kl 14 på en onsdag, og også for ingefærølet på menyen. Som så mange steder litt vanskelig å få kontakt med servitørene. En grei opplevelse, men uten sommer, sol og elveutsikt hadde det nok ikke blitt opplevd like bra

Takk, Runar N
Anmeldt 15. juli 2021 via mobile enheter

Helt grei mat, men servicen gjør at stedet går fra grei til dårlig. Det var ikke fullt, men de kommer ikke bort til bordet vårt og tar bestilling før det har gått nærmere en halv time (da måtte vi si ifra). Må sies at det var mange på jobb. Det virker ikke som de har ansvar for et bord, siden det kom tre forskjellige bort til bordet vårt.

Når vi får maten så gjør de feil, en får ikke maten før langt etter for den hadde de glemt og på kvitteringen står det at vi bestilte tre ting som vi ikke gjorde. De kommer ikke bort for å høre om maten smakte eller om vi vil ha mer drikke (alle hadde tomt glass midt under middagen).

Dette var siste gang vi besøkte denne restauranten. Service har mye å si, og ettersom det var så mange på jobb men de hadde ingen oversikt eller ansvar for ett bord, er ikke dette et engangstilfelle. Vil heller anbefale Villa Paradiso for en bedre service og pizza opplevelse.

1  Takk, isabelberntsen

Reisende som så på Pizzeria Fabbrica, så også på

Fredrikstad, Fredrikstad kommune

Har du vært i Pizzeria Fabbrica? Del dine erfaringer!