Koselig og sjarmerende

Veldig koselig og sjarmerende bydel, som fremstår som godt bevart. Kake og kaffe hos Mormors cafe... les mer

Anmeldt 1 uke siden
gunhildr2018
Ålgård, Norge
Flink guide.

Var på pensjonisttur til Gamlebyen i Fredrikstad.Hadde en flink og kunnskapsrik guide,som viste oss... les mer

Anmeldt 1 uke siden
Pero391
porsgrunn

Anmeldt 4. september 2019

Her kan du gå ombordstigning i sentrum ved gangbrua tur til Gresvik tilbake til gamlebyen og tilbake til sentru, der du gikk ombordstigning.Turen er gratis hele veien.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, 1036Rykenefossen
Anmeldt 1. september 2019 via mobile enheter

Vi dro til gamlebyen på en fin dag. Koselige gater, hyggelige cafeer på noen av hjørnene.

Får minus fordi det er litt lite som skjer der. Det var riktig nok et stort torg med mye gammelt og noe nytt til salgs. Ikke av vår interesse.

Gamlebyen er veldig turistifisert.

Savner litt fler hyggelige nisjebutikker og sjarmerende mennesker.

Fine hus, spennende historie hvis man gidder å lese skiltene rundt om.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, 5bj_rnars
Anmeldt 16. august 2019 via mobile enheter

Vakker og nydelig del av byen med sjarm og historie, men dessverre veldig folketomt. Kunne gjort noe mer med det for å få litt mer liv i den.

Takk, 86jonasberg
Anmeldt 13. august 2019

Det var litt regnvær da vi besøkte Gamlebyen nærmest som et innfall. Alt er velholdt og pent. Vi stakk innom informasjonen og fikk kart men ble vel egentlig ikke så veldig mye klokere. Tydelig at man må være fra Østlandet for å vite hva dette stedet er men vi visste, og vet egentlig ikke ennå, hva det var. Litt vel rolig syntes vi.Savnet mer info rundt omkring. Og kr.50.- per person for inngang til Togmuseet var strengt tatt i overkant for heller gamle, tyske miniatyrhus i plast og noen tog. Typisk sted for pensjonistturer?

Takk, 1302travel
Anmeldt 10. august 2019

For meg er Gemlebyen så mye, en flott bevart historisk bydel med særpreg. Gamlebyen lever og pulserer med butikker, kafeer, restauranter, museum, modeljernbane, små bedrifter og først og fremst med sine innbyggere. Men for meg er først og fremst Gamlebyen et sted for ro i sjelen. Kan ikke tenke meg noe mer beroligene enn å gå rundt på voldene, gjerne med kamera, og nyte atmosfæren.

Takk, Knutjarl