Hyggelig

Vi dro til gamlebyen på en fin dag. Koselige gater, hyggelige cafeer på noen av hjørnene. Fine... les mer

Anmeldt 29. juli 2023
5bj_rnars
Hønefoss, Norge
En historisk perle

Gamlebyen i Fredrikstad er en perle med historie 400 år tilbake. Meget godt bevart festningsby og... les mer

Anmeldt 15. september 2022
KnutS193
Gran, Norge

Anmeldt 6. august 2020 via mobile enheter

Er du i Fredrikstad må du besøke Gamlebyen. Her oser det av historie og de gamle bygningene er fylt med aktivitet i form av butikker og serveringssteder.
Vi ruslet rundt en stund og tok en øl på et skyggefult sted.
Perfekt en tidlig ettermiddag når familiestresset (unger og barnevogner) er ferdige.
Reis dit med byfergen!!
Gratis!

Dato for opplevelse: august 2020
1  Takk, eholst
Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Et bevaringsverdig område, men opplevelsen kunne vært gjort så mye bedre. Området kan utnyttes i større grad, med flere kjedebutikker og ikke bare bruktbutikker. Gamlebyen i seg selv er fort gjort og selv om historien er verdt å få med seg, føles Gamlebyen i Fredrikstad oppskrytt.

1  Takk, YvonneFromNorway
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Vi var der når det var marked og gatene fulle av folk og boder. Mye spennende å se på! Mye fin kunst og vakre bygninger med mye historie. Morsom lekeplass for barna. Spiste den største isen vi noensinne har spist på det lokale bakeriet.

1  Takk, 566hildem
Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Vakker opplevelse. Reiser år tilbake i tid. Enkel fremkomst. Døgnåpen ferge
Få butikker. Ingen marked. Har stort potensiale.. litt dødt der nå..

1  Takk, 771cecilieh
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Gamlebyen i Fredrikstad er en koselig gamleby med mange gamle bygningen. Gamlebyen er en festningsby designet av Wilhelm Coucheron.
I gamlebyen finner du koselige kafeer og restauranter og butikker. På torget er det bruktmarked hver lørdag. Anbefaler å besøke gamlebyen og den er åpen og tilgjengelig hele året

Takk, kimmern28