Morsom tur med flott utsikt

Anmeldt 31. juli 2020
Eli B
Herlig gåtur på fremsiden

Anmeldt 17. oktober 2019
Klm0301
Norge

Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Fin og variert tur! Gikk den lengste og slakeste ruten. Underlag fin kombinasjon av sti og fjell. Var nesten vindstille så vi spiste lunsj på toppen. De med vondt i knærne kan gå sikk-sakk mange steder på vei ned. Litt gjørmete første tredjedel/før stigningen starter for fullt, hadde regnet mye dagene før. Folk gikk med alt fra joggesko til fjellsko. Dersom det er vått anbefaler jeg fjellsko eller i hvert fall Goretex-sko med god såle, men helt overkommelig med joggesko så det ut som. Vi brukte ca. to timer opp i vanlig tempo med noen småpauser. En enkel tur sammenlignet med f.eks. Snøhetta eller Gaustatoppen, ikke minst fordi underlaget er mer behagelig. God tur!

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, Eli B
Anmeldt 17. oktober 2019 via mobile enheter

Fantastisk fin gåtur selv i 10 cm snø! Litt småsleipt på lyng og steiner, men bare vær obs på de smaleste partiene. Brukte 1 time til toppen. Fantastisk utsikt på vei opp, selv om det var tåke på toppen. Litt vanskelig å se stien og merking under snøen.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, Klm0301
Anmeldt 28. august 2019 via mobile enheter

Vi gikk den lengste turen, kom tidlig og var alene. Tåken hang lavt og vi fryktet at vi skulle bli snytt for utsikt. Det er ok sti til en liten bit etter reingjerdet, da blir det mye stein og bratt stigning uten hvile partier. Midt i henget lettet heldigvis tåka og motivasjonen økte når de nydelige omgivelsene kom til syne. Den siste biten er veldig bratt og er du middels trent er det ikke en lett tur, men når man endelig er på toppen er det rett og slett magisk. Vi brukte ca 2 timer opp og var slitne ja, greitt å ha gått litt i fjellet før man går en sånn tur. Anbefaler gode sko, nok drikke og en dose med godt pågangsmot. Da får du godt betalt i nydelig natur og utsikt.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, 281kariannes
Anmeldt 30. juli 2019

Skulle bestiga toppen som eg har sett på mange gonger. Godt merka hadde hunden med,ein del stein men den utsikta på toppen.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Venture393326
Anmeldt 28. juli 2019 via mobile enheter

Turen til toppen av Bitihorn skal etter det vi har lest ta ca 2 timer. Dersom du går jamnt uten pauser bruker du nok kortere tid. Vi så en dame som hadde gått opp i tynne sandaler, men anbefaler fjellstøvler eller ordentlige terreng joggesko. Det er sti Tim å begynne med, men omtrent halvveis møter du brattere terreng og stein/fjell. Fin tur som belønner deg med en fantastisk utsikt når du kommer opp til toppen.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, WikeM