Opplevelsesrikt, men kaldt selv i Juli.

Vi hadde store forventninger til turen og det innfridde. Vi så både Vågehval og Spermhval. Turen i... les mer

Anmeldt 28. juli 2021
odd_andreas_vaage
Haugesund, Norge
Fantastisk tur!!!

Vi fikk det vi kom for: båttur i en skikkelig eldre type skøyte, nydelig natur og ikke minst så vi... les mer

Anmeldt 4 uker siden
marianneh278
Oslo, Norge

Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk opplevelse! Informasjonsmøte først, der du lærer om hvaler. Du garantert kommer til å se hval. Husk varme klær, du får ingen varmedress på denne turen. Og ikke minst reisesyketabletter. Mange som kaster opp på turen, for sent å ta tabletter når du er allerede på båten.

Dato for opplevelse: juni 2020
1  Takk, Indragintaliene
Whalesafari, Front Office Manager på Hvalsafari Andenes, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29. juli 2020

Hei. Normalt sett så har vi varme kjeledresser til utlån, men i disse koronatider har vi dessverre ikke mulighet til å låne disse ut. Og vi støtter det som sies her, ta alltid med varme klær. Det er som regel kjøligere på havet selv om været på land kan være bra.

Anmeldt 27. januar 2020

Veldig god service i resepsjonen. Spennende på museet og flinke guider i musset og på båten. Vi så forskjellige hvaler. Anbefales

Dato for opplevelse: august 2019
2  Takk, David_Kar02
Anmeldt 29. oktober 2019

Nå i sommer tok jeg en tur med Hvalsafari Andenes, og det angret jeg ikke på. Først fikk vi info om hvalene og hvordan de levde. Vi var mange på båten denne gangen. Ypperslig vær stille hav og solskinn. Vi kom ganske nære hvalene takket være flinke og byktige mannskap ombord som fortalte hvor hvalene var

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, Willy M
Anmeldt 16. september 2018

Dette er en flott og lang tur. Det tar over en time ut. Det tar noe tid før de finner men siden de bruker hydrofon så går de etter klikke lydene til spermhvalen. Du må like sjø og ikke minst bølger. Selv med flatt hav så vil det gynge. Flott båt og flott tur. Ps Ta god med varme klær. Det er mye kaldere enn du tror til og med på solskinnsdag. Vinden er meget kald, altså lue og hansker er god ide. Ta også med mat da en kan være ut 5 timer som vi var.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Bjørn-Arild S
Anmeldt 7. juli 2018 via mobile enheter

Det var en informasjonsrik og spennende tur. Så hval 3 ganger. Spermhval. Det skal ha vært spekkhoggere i område, men vi så dessverre ikke.
Kompetent og hyggelig personell.
Trekker et stjerne pga plastkopper (burde bære gjenbrukbare) og røykeplass på båten (burde ikke være nødvendig)
Men overalt veldig bra.

Dato for opplevelse: juli 2018