Anmeldt 23. oktober 2016

Et av de bedre hotellene vi har vært på. Noe for enhver smak, også fine forhold for barn.
Leiligheten var flott, med egen takterasse, og super utsikt. Vi valgte den øverste fløya, litt oppbakke innen hotellområdet, men fordelen var en annen utgang enn resepsjonen, når vi skulle sjoppe, strand, sykling etc ( rom 2071)
Hyggelig barområde v bassengene .Utrolig servicevennlig betjening, måtte bare gi vaskekona litt oppstrekk, og det hjalp.
Supert hotellområde, nær 2 strender,100 m til shopping, mange gode resturranter, og fremforalt et rolig strøk, litt utafor bytrykket.
Var der okt/nov 2015, og drar mer enn gjerne tilbake.

Romtips: Rom 2071, eller fløya over hovedbassenget.
Dato for oppholdet: november 2015
Takk, Sigrun W
Anmeldt 15. desember 2015

06.12.2015 kom vi hjem etter 3 uker på Los Olivos.
Hotellet er et meget rolig og hyggelig hotell hvor man bor sentralt men HELT usjenert i forhold til støy fra gatene rundt. Vi hadde riktignok leilighet som vendte inn mot bassengområdet som gjorde det særs stille. Noen leiligheter vender ut mot gatene - og det blir nok en viss forskjell selv om utelivet i området avtar sterkt rundt midnatt. Inne på selve hotellet er det rolig etter solnedgang (ca. 18.30) - da folk trekker inn fra solsengene og turene på byen for å gjøre seg klar for middag - som enten kan nytes på byen (mange! restauranter nært hotellet!) eller i hotellets restaurant. Vi spiste for det meste ute og restaurantene var overveiende av god kvalitet.
Priseksempel: biffmiddag til ca 15-19 Euro pro pers. God flaske rødvin ca. 15-17 Euro. Kvalitetsviner noe dyrere.
Beboerne var stort sett voksne - og tildels folk i 50-60 årene. En del nivåforskjeller gjør at man ikke bør ha større problemer med å gå. Det er likevel mulighet for å trille kofferter og rullestol på størstedelen av området. Resepsjonen er det faktisk det området som bare var tilgjengelig via noen trappetrinn!
2-romsleiligheten var grei - ingen luksus. Kjøkkeninventaret inneholdt det man trenger for å lage seg enkel mat, så vi lagde egen frokost og lunsj. Stort og fint supermarked kun 200 m unna. Det finnes også et par små supermarked i tilknytning til hotellet, men dårligere utvalg og dyrere. Går greit som ren førstehjelp!
Ikke aircondition, men takvifte på soverom og i stue. Krevde litt omstilling fra kalde nord til å bli vant til varmere soverom, men det gikk veldig greit. God, bred seng - tynn "dyne" som var akkurat passe tykk i forhold til den nødvendige trekken vifta ga.
Renhold og skifte av håndklær 5 av 7 dager. Skifte av sengetøy 2 ggr pr uke. Funket greit, selv om håndklærne ikke var av tykkeste kvalitet :) Men vi snakker om et mellomklassehotell +, så det var ingen overraskelse.
2 bassenger (uten oppvarming) med vanntemp ca 19-22 g avhengig av sol og skyer.
Det ene var et barnebasseng for de minste (52 cm dypt) og et størrre basseng med største dybde ca 150 cm. Ganske tett med solsenger på bassengkanten - men mulighet for å sole seg på annen terrasse litt ovenfor bassenget. Solsengene hadde sett sine bedre dager. Mulig å deponere 20 Euro for stort badehåndkle. Pengene i retur når håndkleet ble returnert. Og man kunne skifte til rent håndkle når man ville.
Depositum også på safe på rommet.
Wifi: Gratis og relativt raskt nett i resepsjonsområdet. Man kunne også få gratis kode til nettilgang i leiligheten, men forbindelse og hastighet var av utsatbil på dette nettet.
Hotellet ligger ellers nærmest "på strandpromenaden" med Las Americas og Los Cristianos ut og "til venstre" langs stranden. Fin strandpromenade med masse folk og butikker i mange kilometer.... Ikke handle dyre ting som kameraer eller nettbrett!! Holdt på å gå fem på i et par indiske butikker med litt for gode tilbud ...
Hvis man går i motsatt retning, altså "til høyre" når man kommer ut på strandpromenaden, kommer man rett inn i et mye roligere og triveligere vakkert strøk uten masete butikkeiere eller innkastere fra restauranter. Fine 4 og 5-stjerners hoteller og trivelige badestrender og herlige grøntområder. Fint spasertur eller joggeturområde. Strandpromenaden slutter etter noen kilometer og da kan man fortsette i "villmarken" hvor det går stier over noen berg, ned i noen daler (hvor det bor en samling "hippier" i hytter de selv har laget) og videre til neste bosetning noen kilometer lenger mot nordvest. Heisekranene og konturene av nye hotellbygg avslører at området er under full utbygging.
Oppsummert kan jeg si at dette området og hotellet kan vi godt tenke oss å komme tilbake til. Ingen luksus men helt greit utstyrt med det man trenger for en avslappende og hyggelig ferie! Og klimaet er helt topp - nå i november-desember var det 26-28 g om dagen - selv om ikke solen skinte fra skyfri himmel hver dag. Har også vært i på annet hotell i Fanabe i januar og februar et par ganger tidligere, også da med varmt godt vær - og havtemperatur bedre enn i hotellbassengene.

Romtips: Rom inn mot bassengområdet er garantert stille og rolig.
Dato for oppholdet: november 2015
Takk, karltorem
Anmeldt 24. november 2015

Etter å ha lest en del anmeldelser her som ikke var særlig bra var vi veldig spent på hva vi kom til. Det viste seg fort at det ikke var noe å være urolig for. Leiligheten var flott og godt utstyrt med balkong, plass til å ha hyggelige frokoster på og privat takterasse. Reinholdet/skifting av handkle/sengetøy var upåklagelig. To flotte basseng,. ett av dem barnebasseng. Hotellet ligger og nær stranden. I det hele et hotell vi gjerne drar tilbake til.

Dato for oppholdet: oktober 2015
  • Reisetype: Reiste med venner
1  Takk, Sissel272
Anmeldt 9. juli 2015

Stor og romslig leilighet. Stille område. To store terrasser. Godt utstyrt kjøkken. Meget hyggelig basseng bar med god service og god mat. Betjeningen er hyggelige og vennlige. Avskilt eget bassengområde for barn.

Dato for oppholdet: juni 2015
1  Takk, KnutAntoK
Anmeldt 21. januar 2015

Kona og jeg hadde en fin uke på Los Olivos fra 11. januar 2015. Var litt skeptiske etter å ha lest andre anmeldelser som var ganske negative. Vi ble positivt overrasket. Vi syntes alt var bra. Flott beligenhet med kort avstand til stranda, restauranter og butikker. Selve anlegget var rent og pent med et barne og et voksenbasseng. Koselig bassengbar hvor de serverte enkle og gode retter. Vi hadde frokost hver dag som var veldig bra, manglet ikke på noe. Leiligheten vår i annen etasje med takterrasse var helt super. Stille og rolig med god sovekvalitet.
Alt i alt, et meget vellykket opphold. Vi kommer tilbake.

Romtips: Rom i annen etasje med takterrasse er å anbefale. Moderne og nyoppusset rom med aircondition.
Dato for oppholdet: januar 2015
1  Takk, haakon1945