“Svært godt gjennomført”

Kjøkken: Kafé
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering
Anmeldt 18. november 2016 via mobile enheter

Kayu cafe finner du i hovedgaten ikke langt fra torget. Inventaret er av relativt høy kvalitet, og vel gjennomført. Lokalene er videre avkjølt av AC, noe som er et stort pluss. Lokalet er nærmest en crossover mellom cafe og helsekostforretning. I tillegg til et innbydende utvalg av kaker, croissanter og annet man forventer finne på en gjengs café finnes også et ganske bredt utvalg av helsekostartikler - helt ned til detaljer som tannbørste laget av kokos. Det er selvfølgelig mulig bytte ut meierimelk med mer hippe alternativer som kokos- og soyamelk, og selv meierimelkfri ekte iskrem er å få tak i. I tillegg til diverse engelsk og orientalsk frokost, finnes et gidt utvalg smoothier, smoothie-bowls, juicer av forskjellig slag og med ymse effekter utover det å slukke tørsten, milkshakes, godt utvalg kaffe (varm og avkjølt) med mye mer. Tillegg, eller ad on, av granola, vepsepollen, økologisk honning og ikke minst "wheatgrass-shot" (visste du at en slik shot tilsvarer inntak av 1 kg grønnsaker? Ikke jeg heller.). Vi gikk for hver vår wild berry smoothie-bowl, med tillegg av ekstra granola. Min kjære gikk for en ice cappuccino, mens jeg gikk all in for en sjokolade-milkshake. Alt smakte absolutt helt fortreffelig, og en mer frisk start på dagen tror jeg ikke du får tak i annet sted. Totalprisen endte på IDR 218.000 (ca 150 NOK). Sannsynligvis den beste frokosten på Gili Trawangan. Anbefales absolutt.

Takk, Thotit

Anmeldt 13. juli 2016

Helt okei sted. Hyggelig betjening, rent og pent. Jeg bestilte en smoothie som jeg ble veldig skuffet over. Smakte slapt og var generelt veldig kjedelig. Tok et par slurker av den før vi dro videre. Kaffen derimot er veldig god, en av de beste du får på øya!

Takk, Jonathan A
Anmeldt 25. januar 2016

Satt her flere timer, hadde frokost kaffe og kake. Maten kom raskt, og var veldig god. Anbefaler en morgen her.

Takk, Hanna H
Anmeldt 23. juli 2015 via mobile enheter

Veldig god vegetar mat her og gode sunne juice. Di som jobbet der var ikke så veldig oppmerksomme, ting tok litt lang tid noen ganger. Jeg spiste her flere ganger under mitt opphold på giliT men etter siste middagen jeg hadde der ble jeg veldig dårlig utover natta fikk veldig vondt i magen og kastet opp.

Takk, Christine A
Anmeldt 15. april 2015

Her serverer de ekte kaffe - varm og kald.
Besøkte stedet alle fem dagene vi hadde på øye.
Vi spiste oss gjennom hele kakemenyen - mange svært gode! Særlig trippelsjokolade.
I indonesisk målestokk et dyrt sted - for normenn og europeere helt OK.

Merk deg at stedet har uteplass over gaten med utsikt over "havna". I tillegg har de en flott takterasse som mange ikke oppdager (anbefales)
Mye rot med Wifi koder - med litt tålmodighet så får du en som virker (spør betjening igjen og igjen)

Takk, Tengs

Reisende som så på Kayu Cafe, så også på

Gili Trawangan, Gili Islands

Har du vært i Kayu Cafe? Del dine erfaringer!