Booking.comUSD 175
Trip.comUSD 175
Orbitz.comUSD 160
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Vi kom opp til hotellet i 16.00 tiden, sjekket inn. Rommet var skittent, så vi måtte gi beskjed om at de måtte vaske. Bildet av badet på nettsiden, er ikke det samme som vi fikk. Utdatert og skittent dusjforheng. Utsikten fra rommet var nydelig, men vi betalte jo ekstra for det. Middagen på hotellet samsvarte ikke med forventninger eller pris. Kelneren kunne lite norsk. De hadde utfyllende cider-kart, men hadde kun noen få. Dagen etterpå ble the Takeaway, noe så vi flere gjester benyttet seg av. Toalettet i resepsjonen så ikke ut, veldig skittent. De ansatte i resepsjonen var lite behjelpelige med enkle forespørsler/enkel turistinformasjon, utenom Finn og Sebastian, pluss 2 unge gutter som kom på kveldsvakt. De måtte rydde etter dagvaktene som bare lot masse skitne glass, tallerkner kopper osv stå på bord og på en hagebenk (hele dagen), som alt bare ble satt på etterhvert. Vi måtte forøvrig betale 100kr pr person i basseng/stamp pr time.

Dette hotellet har stort potensiale og opplevelsen ville blitt løftet dersom personalet hadde vært mere imøtekommende og service-innstilte (og at rommene var rene). Om vi ikke hadde hatt den fantastiske utsikten til Hardanger-fjorden, så hadde dette blitt en meget stusslig ferie.
Sider-gårdene var gåavstand fra hotellet, så det var positivt (dette fant vi ut selv, ettersom personalet ikke var villige til å informere oss).

Vi er en vennegjeng som i bunn og grunn ikke er noe særlige kravstore, men for denne prisen skjerp dere…

Takk, tonekristinw
Tina Olsen, Daglig leder på Brakanes Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2021

Hei og takk for konstruktiv tilbakemelding.
Synd at oppholdet ikke svarte til de forventningene dere hadde. Grunnet Covid 19 og innreise restriksjoner fra enkelte land har vi som mange andre kollega i bransjen, hatt problemer med å få våre faste ansatte inn til Norge. Dette medfører at vi tidvis har problemer med bemanningen på enkelte dager og enkelte skift. Dette kan medføre at vi ligger litt på etterskudd på travle dager - som f.eks rydding, vasking m.m.. Vi har et cider kart som er omfattende men vi har kun 2 cidere som selge per glass - øvrige kun i flasker. I resepsjonen har vi kart over sentrum og sider ruten til utdeling samt et oppslag som viser hvilke gårder som har omvisning på ulike dager og tider. Vi har renovert alle rommene mot fjorden og holder på med standard rommene som vender mot bygda og den prosessen byttes dusjforheng ut med plexi glass.
Vi vet at vi har potensiale og jobber daglig med å forbedre oss.
Håper at vi får anledning til å ønske deg og vennegjengen velkommen tilbake til Ulvik og Brakanes Hotel ved en senere anledning.

Anmeldt 17. juli 2021 via mobile enheter

Bestilte rom med utsikt mot hagen da det dessverre ikke var noe ledig rom mot fjorden. «Hagen» er parkeringsplassen. Rommet var forferdelig slitent og luktet gammel røyk. Det hang et skittent håndkle på badet, det manglet toalettpapir og dusjen rant store deler av natten. Hotellet har flott beliggenhet, men det veier dessverre ikke opp for den nedslitte og gamle standarden. Hit kommer vi ikke tilbake.

Takk, annemariesanne_2020

Hei og takk for tilbakemelding.
Vi har pusset opp alle rom mot fjorden og er i gang med å pusse opp standard rommene som vender mot bygda og dere har nok vært uheldig og blitt tildelt et av våre eldste rom. Hotellet har vært røykfritt i mange år med unntak av rom med balkong der man kan røyke. Vi beklager mangel på rengjøring noe som må skyldes en glipp i kontrollrutine våre på sjekking av rom før ankomst.
Vi håper vi kan få en ny sjanse til å ønske dere velkommen til Ulvik og Brakanes Hotel ved en senere anledning.

Anmeldt 13. juli 2021 via mobile enheter

Et meget flott beliggende hotell i ulvik. Store flotte rom med fantastisk utsikt utover Hardangerfjorden.

Flott Strand med trampoline for ungene både på land og i vannet. Fint uteområde hvor det også er boblebad, koster 100kr per pers da noe som kun var irriterende!

Kommer tilbake!

Takk, Øyvind Ø
Anmeldt 8. juli 2021

Det tok meg nøyaktig 10 sekund å bestemme meg for at opphaldet skulle utvidast til to netter, etter eg kom inn på rommet og såg ut over Ulvikafjorden og den nydelege hagen der og kaia med badestamp. Fantastisk flott og moderne rom med stor balkong. Beteninga strakk seg langt for å etterkome ønske, og og etter badestampen ute med fjordusikt, var middagen med dagens fangst, lange, klar på 10 minutt for å rekke EM-kampen. Fisken var utsøkt med glaserte grønnsaker og nydeleg saus til. Bartenderen var serviceinnstilt, og vi blei kjent med hyggelege ungdommar frå Ulvik og eigaren av Den Grøne Kafe. Vi kjem snart att! Anbefaler Brakanes Hotel på det varmaste.

Takk, Hjørdis T
Anmeldt 7. juni 2021 via mobile enheter

Vi ankom et par timer før innsjekk kl. 16, og det var overhodet ikke mulig å tildele rom. Vi hadde booket et rom med balkong og fjordutsikt. Etter en times tur i bygda returnerte vi og fikk etter litt om og men tildelt et rom, i enden av en lang korridor med en tilhørende liten trekantet luftebalkong med sideutsikt. Balkongens gulv besto av avflasset sement og rustne armeringsjern, samt rustent rekkverk. En annen resepsjonist foretok etterhvert inspeksjon, og evakuerte oss til et bedre rom med flott fjord og hageutsikt, som vi hadde booket.
Hotellet har, tross varierende tilbakemeldinger på TP, sine kvaliteter i form av oppussede rom, nydelig beliggenhet og et kjøkken med smakfulle, kreativite innslag i sin á la carte meny. Frokosten var også helt OK. Servicen på hotellet var gjennomgående god, bortsett fra velkomsten.

Romtips: Gratis parkering ved hotellet. Be om rom med direkte fjordutsikt.
Takk, Ole Kjetil H

Hei og takk for tilbakemelding.

Beklager at første inntrykket ikke ble som forventet ved innsjekk men ser at dere har fått byttet rom til et med bedre beliggenhet og høyere standard. Takk for positive tilbakemeldinger på mat og service generelt..
Håper vi kan ønske dere velkommen tilbake til Ulvik og Brakanes Hotel ved en senere anledning.