Gratis avbestilling frem til 19.08.22
Gratis avbestilling frem til 20.08.22
Gratis avbestilling frem til 20.08.22
Agoda.comUSD 179
Anmeldt 30. juli 2021

Vi var der i begynnelsen av juli under en hetebølge; kjempevarmt!

Vi var der også en gang for noen år siden, og dette hotellet har absolutt ikke tapt seg.

Dette hotellet har klart å beholdt stilen/nivået. Veldig ryddig og vakkert overalt, inne som ute.

Vi hadde rom med balkong og fjordutsikt. Vakkert!

En ting som gjør Brakanes hotell til noe ekstra spesielt er uteområdene. Disse ligger det nok mange timers, (for ikke å si års), arbeid bak. Fantastisk flott(e) hageområde(r). Store arealer, gjennomtenkte, praktiske og ikke minst vakre løsninger. Tipper dette hotellet må ha minst en gartner;-) Masse forskjellige planter/trær som jo trenger stell. Rett og slett fantastisk flott!

Fint rom, gode senger, god frokost.

En siste ting; sitter definitivt med følelsen av at dette er et veldig vennlig og godt hotell for også de fastboende i Ulvik. Hotellet hadde laget en liten sandstrand. Uten at vi har belegg for å si det virket det som om fastboende også brukte den. Hvis det stemmer; (noe vi håper og tror det gjør), tommel opp for Brakanes!

Takk, AogAV
Anmeldt 29. juli 2021 via mobile enheter

Vi har hatt tre fine netter på Brakanes. Fantastiske bademuligheter i glassklart varmt vann med hvit sand. Trampoline på vannet til barna og badstue med kjempeutsikt på brygga. Utleie av SUP og kajakk. Vi hadde et supert familierom med balkong&utsikt. Selve hotellet er stedvis litt slitt- med litt gammeldags basseng men alt er gullende rent og betjeningen møter deg med et smil. God mat - frokost som stadig ble fylt på og gode middagsretter til norske priser. Fine turmuligheter rundt Ulvik og alt i alt ; et supert opphold!

Romtips: Be om balkong!
1  Takk, cpeh
Anmeldt 29. juli 2021

Hotellet ligger utrolig vakkert - helt innerst i en arm av Hardangerfjorden og bare kort kjøretid fra Hardangerbroen. Dessuten en RV 572 bak hotellet i retning Voss - utrolig morsom å kjøre for bl.a.oss med roadster, men også vakkert når du kommer opp hårnålssvingene fra Ulvik.

Gode parkeringsmuligheter og helt ok check-inn der vi også fikk bestilt bord til middagen.
Hyggelig rom ut mot fjorden inklusive en liten balkong med 2 stoler - behagelig.

Middagen?
Hm, her sviktet det en smule.

Vi var overrasket over at ingen av kelnerne spurte om en vordrink( hvitvin, champagne el lign) mens meny ble studert. Det siste var ganske raskt gjort; sommermeny med relativt få retter.

Smart:
Det var vinforslag ( 1 stk) til hver rett
Litt håpløst;
opptil flere viner var utsolgt som stod i menyen ??
Hvorfor endres ikke menyen slik at vinforslag er oppdatert?
Rødvinen undertegnede fikk var helt ok( Chateau Coufran), men temperering virket som fraværende
Litt håpløst også at de bruker personale under 18 som da ikke kan servere vinglass/(flasker til gjestene...

Utsjekk:
Ingen spurte om vi hadde trivdes - det er vi litt vant til.

Totalt sett:
Er det fordums stolthet og prakt som hotellet lever på? Vi fikk litt den følelsen dessverre.

1  Takk, guideOslo
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Vi ble så positivt overrasket over dette gamle men flotte og ærverdige hotellet. Ble godt tatt i mot av en hyggelig resepsjonist, som fylte oss opp iht når rommene var klare. Flott uteområde og en nydelig liten sandstrand, dusjer, oppbevaringsbokser og stamp. For barn var det hoppeball i vannet. Nydelig innredet, estetisk fin atmosfære. Restauranten var bra og ok mat, litt små opsjoner for de som liker mye mat. Litt dyrt ifh standarden på maten.

Romtips: Anbefaler både til par, venner og barnefamilier.
Takk, trudeeriksen
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Vi kom opp til hotellet i 16.00 tiden, sjekket inn. Rommet var skittent, så vi måtte gi beskjed om at de måtte vaske. Bildet av badet på nettsiden, er ikke det samme som vi fikk. Utdatert og skittent dusjforheng. Utsikten fra rommet var nydelig, men vi betalte jo ekstra for det. Middagen på hotellet samsvarte ikke med forventninger eller pris. Kelneren kunne lite norsk. De hadde utfyllende cider-kart, men hadde kun noen få. Dagen etterpå ble the Takeaway, noe så vi flere gjester benyttet seg av. Toalettet i resepsjonen så ikke ut, veldig skittent. De ansatte i resepsjonen var lite behjelpelige med enkle forespørsler/enkel turistinformasjon, utenom Finn og Sebastian, pluss 2 unge gutter som kom på kveldsvakt. De måtte rydde etter dagvaktene som bare lot masse skitne glass, tallerkner kopper osv stå på bord og på en hagebenk (hele dagen), som alt bare ble satt på etterhvert. Vi måtte forøvrig betale 100kr pr person i basseng/stamp pr time.

Dette hotellet har stort potensiale og opplevelsen ville blitt løftet dersom personalet hadde vært mere imøtekommende og service-innstilte (og at rommene var rene). Om vi ikke hadde hatt den fantastiske utsikten til Hardanger-fjorden, så hadde dette blitt en meget stusslig ferie.
Sider-gårdene var gåavstand fra hotellet, så det var positivt (dette fant vi ut selv, ettersom personalet ikke var villige til å informere oss).

Vi er en vennegjeng som i bunn og grunn ikke er noe særlige kravstore, men for denne prisen skjerp dere…

Takk, tonekristinw
Tina Olsen, Daglig leder på Brakanes Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2021

Hei og takk for konstruktiv tilbakemelding.
Synd at oppholdet ikke svarte til de forventningene dere hadde. Grunnet Covid 19 og innreise restriksjoner fra enkelte land har vi som mange andre kollega i bransjen, hatt problemer med å få våre faste ansatte inn til Norge. Dette medfører at vi tidvis har problemer med bemanningen på enkelte dager og enkelte skift. Dette kan medføre at vi ligger litt på etterskudd på travle dager - som f.eks rydding, vasking m.m.. Vi har et cider kart som er omfattende men vi har kun 2 cidere som selge per glass - øvrige kun i flasker. I resepsjonen har vi kart over sentrum og sider ruten til utdeling samt et oppslag som viser hvilke gårder som har omvisning på ulike dager og tider. Vi har renovert alle rommene mot fjorden og holder på med standard rommene som vender mot bygda og den prosessen byttes dusjforheng ut med plexi glass.
Vi vet at vi har potensiale og jobber daglig med å forbedre oss.
Håper at vi får anledning til å ønske deg og vennegjengen velkommen tilbake til Ulvik og Brakanes Hotel ved en senere anledning.

Med vennlig hilsen
Resepsjonssjefen