“Finse - høyeste punkt på Bergensbanen, rå natur og mye vær”
Anmeldelse av Finse

Finse
Vurdert som nr. 3 av 15 ting å gjøre i Ulvik
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Eierbeskrivelse: For sykling på Rallarvegen er det sykkelutleige ved Finse 1222.  www.finse122.no Pris for veke Komfortsykkel 420,- /helg 520,- inkl returfrakt av sykkelen til Finse. Offroadsykkel/MTB: veke 580,- /helg 680,- inkl. returfrakt av sykkelen til Finse. Proff-sykkel/Fulldempet: veke 680,- /helg 780,- inkl. returfrakt av sykkelen til Finse. Sesong: juli-oktober
Anmeldt 15. november 2016

Med den overskriften og en vurderings som tilsier "Ypperlig" kan man kanskje undre - er det bra eller er det ikke? Finse er annerledes. Her er det stor sjanse for tåke, snøen ligger lenger og kulda sitter godt i...men når solen skinner er det lite som kan måle seg med Finse. Tåke og minusgrader glemmes fort når man kan nyte stillheten, utsikten mot Jøkulen og turer i fjellet.

Ikke nok med det, Finse kan også tilby god mat og god drikke. Turisthytta kan skilte med eget bryggeri Finse 1223, og hotellet Finse 1222 tilbyr overnatting og en atmosfære fra en svunnen tid.
Finse kan besøkes både for tur- og matglede. Ta turen innom Rallarmuseet, sykle langs Rallarvegen eller gå turen opp til Jøkulen på ski.
Finse egner seg for alle, men terrenget er kupert og været skifter raskt. Vi har vært der med små barn, og det finnes turer for folk i alle aldre.

Takk, Silja_12

Anmeldt 21. august 2016 via mobile enheter

En fantastisk helg med fullpensjon på DNT Finsehytta. Sykkelturen fra Finse til Flåm er bare fantastisk og anbefales på det varmeste. Hyggelig med Flåmsbanen opp til Myrdal og Bergensbanen videre tilbake til Finse. Mytisk stopp og overraskelse under turen med Flåmsbanen.

Maten på Finsehytta var virkelig en overraskelse både med kvalitet på råvarer tilberedelse og mengde. Bredden og kvaliteten på utvalget på frokosten overgikk mange av de bedre hoteller jeg har vært på. Må oppleves.

Takk, Roger S
Anmeldt 26. oktober 2015

Her får du fullkontakt med norsk natur i høgfjells-versjon. Det er noko poetisk over stillheten på fjellet, og det er vanskelig å ikkje bli prega av stemninga og roen på Finse.

Takk, IngeVikane
Denne anmeldelsen ble oversatt fra Engelsk. Vis original
Anmeldt 24. august 2015

En av de vakreste togturene jeg noen sinne har tatt, var på en rene, presise norske jernbanen på strekningen Oslo-Bergen. Takket være tips fra en venn av min svigersønn ble turen satt til den lille fjellandsbyen (hvis du i det hele tatt kan kalle den det) Finse. Slik jeg oppfattet det, består Finse av en togstasjon, et postkontor, et hotell, et hostell ved innsjøen, et uthus med snøfresere for togskinnene, og ikke særlig mer. Du kan kun reise dit med tog; Det er ingen veiforbindelse til Finse. Det som gjør Finse så unikt er at det er fullt av nordmenn, og ikke andre turister, som gjør det nordmenn liker å gjøre om sommeren: sykling, camping, turgåing, brevandring osv. Hotellrommene var fine og rene, og maten på hotellet (inkludert i prisen, er frokost med utmerket norsk bacon OG en matpakke du kan ta med deg). Ingen muligheter for shopping, ingen t-skjorte butikker og ingen irriterende musikk – bare et nydelig, nydelig sted jeg aldri hadde besøkt hadde det ikke vært for det «lokale» tipset fra en nordmann.

Takk, John L
Denne anmeldelsen er den subjektive meningen fra et TripAdvisor-medlem og ikke fra TripAdvisor LLC.Opprinnelig sendt inn på Engelsk på www.tripadvisor.com. Vis original
Les flere anmeldelser
Anmeldt 14. september 2014

Finse er et fint utgangspunkt for mange forskjellige aktiviteter. Veldig bra for alle aldersgrupper.

Takk, LineSusanne

Reisende som så på Finse, så også på

Har du vært i Finse? Del dine erfaringer!