Gratis avbestilling frem til 18.08.22
Gratis avbestilling frem til 19.08.22
Gratis avbestilling frem til 19.08.22
eDreams
Anmeldt 22. desember 2020 via mobile enheter

Vi ønsket oss en "chill out" sånn rett før jul og bestilte en natt på Ibsen B&B. Valget falt på stedet fordi bildene og omtalen viste ett sted med sjel.

Og sjel fant vi! Herlige rom, bevart som på Ibsens tid, her var det ikke serieproduserte møbler og glattpolert design, bare en masse herlig "krims og krams" som Ibsen selv kunne vært fornøyd med.

Morgenen kom, etter en herlig natt i myke senger, og vi var spent på frokosten vi hadde
hørt/lest så mye bra om. Hvilken opplevelse! Vi kom inn i frokostrommet, fremdeles som å trå inn i ett eventyr fra sent 1800 tall, alt fra porselenet til den åpne peisen som brant lystig.

En nydelig vertinne tok oss i mot med verdens vakreste smil og veiledning i disse koronatider.
En buffe møtte oss med all verdens gode smaker til å vekke oss med, dette var uten tvil en frokost med terningkast seks!
I tillegg vartet vertinnen opp med glutenfritt brød uten å ha fått noe forvarsel om det, det står det respekt av.

Dette var en opplevelse som ga meg minner fra Tysklansferier på 80-tallet, hvor vi ofte kjørte på "de røde veiene" på kartet og overnattet på Gasthaus langs veien, da snublet vi ofte over slike perler som verdsatte det unike og originale.
At det å overnatte på et sted også bør være en opplevelse, noe Ibsen B&B definitivt er.

At vi kunne ta med oss familiens viktigste medlem Bella, er jo bare ytterligere et pluss.

Men så må hører det med til historien at det å besøke Grimstad og Ibsen B&B ikke er handicap vennlig, om du som meg er avhengig av rullestol og rullator må du også klare å gå litt for å nyte natten på Ibsen B&B da alle rom ligger i 2.etg uten heis. Og skal du ut å se på byen og dens severdigheter trenger du en sterk hjelper for å forsere bakker og brostensbelagte gater, men det er vel verd strevet og vi vil tilbake igjen for å nyte mer av Grimstad og Ibsen.

Dato for oppholdet: desember 2020
Takk, songsheng
Anmeldt 19. september 2020 via mobile enheter

Gammel hus, beliggenhet med gangavstand til severdigheter og spisesteder. Store rom, vi fikk med romslig veranda. Fullt av miljøskapende detaljer. Meget god frokost med hjemmelagede retter, syltetøy mv. Hyggelig vertinne.

Dato for oppholdet: september 2020
2  Takk, Kjeros
Anmeldt 30. juli 2020

I hjertet av Grimstad bodde vi på dette sjarmerende hotellet. De hadde beholdt det gamle, inkludert møbler ting og tang. Men madrassen i senga var ny. Det samme var toalettdelen på rommet. Utenfor hadde vi balkong som vi delte med et par andre rom. Frokosten var såååå flott. De hadde laget det på "tapasvis" slik at vi kunne forsyne oss med litt av alt. Betjeningen var imøtekommende og hyggelige. Skal du overnatte i Grimstad så er det her du vil bo.

Takk, helfridn
Anmeldt 27. juli 2020 via mobile enheter

Hadde det helt ypperlig i Grimstads hjerte på Ibsen B&B. Fantatisk og stor studio leilighet som var utstyrt med kjøkken, soverom, bad med vaskemaskin og stort stue med nydelig utsikt. Da vi ankom frokosten hilste alle gjestene vennlig god morgen, og vertskapet sørget for at vi fikk det vi ønsket til frokost. Anbefales på det varmeste.

Takk, 723camillar
Anmeldt 26. juli 2020

Jeg har bodd på mange forskjellige hoteller i Norge og ute i verden, men dette er kanskje min topp 3 opplevelse :-)
Her bor du på 1800 tallet med moderne fasiliteter :-)
Anbefaler alle en overnatting her og nyte servicen fra Anita som driver hotellet :-)

Takk, OnAir797818