Anmeldt 26. juli 2019 via mobile enheter

God kaffe, varm sjokolade og bakevarene var hel topp! Vi anbefaler absolutt dette stedet. Sjarmerende innredning med gamle møbler mm. Vi var på gjennomreise og trengte en pause. Supert til dette. Maten så god ut, men vi spiste kun boller.

Dato for oppholdet: juli 2019
Takk, K8206UJirenes
Anmeldt 13. april 2019 via mobile enheter

På min reise fra Stavanger til Oslo, bestemte jeg meg for å ta en overnatting i Grimstad på den lange, kjedelige og kremt* dårlige veien (stavanger-kristiansand) Jeg hadde hørt mye fint om Grimstad og ble positivt overaska selv når jeg kom inn til denne nydelige lille byen. Turen ble enda finere når jeg ankom café Ibsen b&b og spesielt når hodet traff sengen. For ei fantastisk seng!!! 50 ganger bedre enn den hjemme! Traff også en hyggelig husvært som var behjelpelig til å vise meg rommet og tipse meg om utestedene og severdighetene i nærområdet. Selve huset b&ben ligger i er fra 1800 tallet men kvaliteten er ikke i fra den tidsepoken... Kvaliteten er fra 2019 om ikke den er fra fremtiden. Blir helt feil å kalle det en b&b, er nærmere et lite luksus hotell mitt inni perlen av Grimstad!

Eneste lille minuset er at det er litt lytt nå på en lørdagskveld med glade sørlendinger ute på byen, men hva kan en forvente når solen har vært ute hele dagen og en sover mitt i hjerte av sentrum.

Ternikast 6 fra rogalendingen som er ute på nye eventyr.

Dato for oppholdet: april 2019
Reisetype: Reiste alene
Takk, Torstein H
Anmeldt 1. januar 2019 via mobile enheter

Sentralt og koselig ligger dette overnattingsstedet. Flott pusset opp, fine rom og gode senger. Nydelig frokost med alt en kan ønske seg på et norsk frokostbord. Etterhvert så oppdaget vi at det var ekstremt lytt. Hørte naborommet kremtet og hostet. Plaget ikke oss noe, men kan sikkert være til irritasjon for de som er vare for slikt. Lokket på viften på badet laget lyd. Ville ha fjernet dette. Ellers en flott overnatting.

Dato for oppholdet: januar 2019
Takk, VestfoldFracy
Anmeldt 6. september 2018

Jeg lette på finn.no etter en rimelig overnatting til min kone som skulle overnatte tre netter i Grimstad. Det rimeligste tilbudet som dukket opp var booking.com, som på sine sider tilbød tre netter med frokost til bare 600 kr. Tilbudet gjaldt en b&b i Grimstad med 6 rom som het Cafe Ibsen. Jeg kjenner ikke til Cafe Ibsen, men det stod med store skrikende bokstaver at dette var et fantastisk tilbud og det var om å gjøre å slå til. Siden det var fine bilder, la jeg inn en bestilling, dobbeltsjekket alle detaljer og mottok litt senere en bookingbereftelse fra Cafe Ibsen. Da avbestilte jeg leiligheten vi tidligere hadde reservert på airbnb, siden dette så greiere ut.

Ved avreise til Grimstad neste morgen, fikk min kone sms fra hotellet der de opplyste om at det var blitt en feil, at rommet selvsagt ikke kostet 200 kr pr natt, men at hun måtte betale totalt 3000,- for oppholdet. Hun kunne imidlertid få lov til å avbestille gratis dersom hun gjorde det selv på nettsiden til booking.com.

At det går an å gjøre en feil er forståelig, men da forventer jeg å bli møtt med en liten smule ydmykhet og service. Da min kone forsøkte å forklare situasjonen, ble hun fortalt at vi selvsagt burde forstått at dette var en åpenbar feil. Hun kunne imidlertid få 200 kr avslag pr natt.

Cafe Ibsen er sikkert en kjempefin plass å overnatte og spise, men etter min erfaring har de mye å lære på kundebehandling når ting ikke går helt etter planen.

Dato for oppholdet: september 2018
Reisetype: Reiste alene
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med VisitNorway.com
Takk, jnaage
Anmeldt 28. august 2018

Dette var et gammelt hus, som var gjort om til hotell B&B. Det er holdt i gammel stil, og gjennomført på en fin måte.
Rommene var store og badet fint. Interiøret var fra riktid tidsepoke. Alt var rent og pent.
Dette hotellet kan trygt anbefales. Meget hyggelige eiere og god frokost.

Dato for oppholdet: august 2018
Takk, Jan-Erik S