“Styr unna!!!”

Apotekergaarden
Vurdert som nr. 9 av 35 Restauranter i Grimstad
Kjøkken: Italiensk, Sjømat, Norsk, Internasjonalt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Apotekergaarden er en restaurant og utested, med lange tradisjoner i Grimstad. På sommeren har vi populære show i bakgården, og god plass i forhagen. Apotekergaarden Mad & Leven kan tilby smakfulle matopplevelser i et perfekt miljø for flotte kvelder. Vi serverer italiensk pizza, deilige burgere, salater, hovedretter med kjøtt eller fisk og nydelige desserter. Apotekergaarden satser på lokal mat og drikke. Her kan du nyte Grimstad-ølet Nøgne Ø og akevitt fra Puntervold. Velkommen til en hyggelig kveld på Apotekergaarden!
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Av alle de hundretalls restaurantopplevelser jeg har hatt så er dette den aller verste!
Vi kom 20:30 og først en time senere fikk vi maten.
Da vi påpekte dette til servitøren fikk vi ingen beklagelse, hun bare understreket at det var veldig mye å gjøre, som om det skulle være helt naturlig å vente i en time på å få en pizza og en burger!
Titalls servitører gikk forbi oss mange ganger, men sendte oss ikke en gang et blikk og la ikke merke til at vi satt ekstremt lenge uten å få mat, noe man forventer på et strd som dette.
Bestilte en Burger som koster 235 kroner, men man måtte betale 25 kroner ekstra for aioli og 25 kroner ekstra for poteter.
Bestilte også en pizza som kostet 235,-
Burgeren var så vond at den faktisk var uspiselig, og jeg var uggen etterpå.
Jeg orket kun spise kjøttet og litt av brødet, men selv om jeg hadde spist hele burgeren ville jeg ikke en gang blitt halvmett.
Men den var altså så vond at jeg ikke ville servert dette i en barnebursdag.
Pizzaen fikk terningkast to av min venninde, og den så heller ikke særlig innbydende ut!
Hadde vi ikke vært så sultne og slitne da vi kom, og betalt i så dyre dommer, så hadde vi trolig ikke rørt maten i det hele tatt.
Vi betalte også 49 kroner for 0,3 liter brus, som nok må være det dyreste jeg har betalt for brus noen gang.
Vi fikk den relativt fort, men isen i glasset var smeltet innen vi fikk maten siden denne først kom en time etterpå.
Vi satt ved bord 6 inne og der var også tidvis så mye støy fra en kaffemaskin her at vi flere ganger måtte avbryte samtalen vår!
INGEN av de titalls servitørene (det er nesten flere servitører enn bord) tok seg tid til å spørre om maten smakte, tvert i mot var de med ett unntak arrogante og man kunne ikke spore et smil hos noen av dem, man følte seg rett og slett ikke velkommen.
Da vi var 90% ferdig med å spise kom en servitør bort og spurte om han skulle tenne lyset for oss, da kunne vi ikke annet enn å le!
Rett etterpå kom en sur kvinnelig servitør bort og spurte om vi ønsker å betale for drikken nå, eller etterpå.
Da vi viste kvittering og at vi allerede hadde betalt så var det heller her ingen unnskyldning å spore, bare et surt «å ja»
Styr for Guds skyld unna Apotekergården om du er sulten, vil ha god mat, eller bli mett.
Her blir du robbet og føler det uvelkommen, og du må mest sannsynlig ned på Nottos å spise to pølser etterpå for å bli halvmett, slik vi måtte.

2  Takk, Pleonard K
Kjetil J, Eier på Apotekergaarden, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juli 2021

Heisann ! Nå har jeg jo også fått det fra deg personlig, da jeg møtte deg på butikken. Du sier da også . . Ikke for å være stygg ??
Har forståelse for at dere ventet lenge og ikke synes dere fikk den oppmerksomheten dere ønsket. Med mange nye på jobb og en hektisk dag, så kan slikt skje. Sånn er det når menneskelig faktor spiller inn. Vi vil bestrebe å bli bedre. Og beklager dette. Når det gjelder maten så er det sånn at vi alle har ulik smak, slik som ved en del annet også. Vi selger ca 150 slike italienske burgere hver dag. 3000 til nå i juli. Den har litt spesielle smaker. Både blåmuggost, trøffel og spinat . At du ikke liker det. Det er helt ok. Men at du ønsker å fortelle hele verden at for guds skyld styr unna apotekergaarden. Da blir jeg litt satt ut ? Det blir litt vilt for meg, beklager. At du synes det er dyrt ? Prisene våre er ca helt like som mange andre steder. Beklager, at vi har gjort deg sint og lei. Det er ikke vår intensjon. Vi går til arbeid hver dag med mål om å glede gjestene våre. Noen dager dukker det opp skjær i sjøen ? Plutselig ryker vaskemaskinen, så er det coronasmitte og du må sende ut 400 sms, så er 10 ansatte i karanten slik at du må ringe etter 10 andre som egentlig hadde fri og skulle på stranda ? Så kommer det styrt regn slik at alt er blaut, alle puter og pledd må tørkes, så kutter kokken av seg tuppen av fingeren, noen må kjøre ham til legevakten, så går sikringen for den kraftige regnskuren har sprutet på et støpsel, så igår fikk vi pipebrann, så røyk pc pga lynet, så fikk vi vite at de er tomme for mel på asko, nå trengte de plutselig en suflør på showet i bakgården, så vi tar en servitør på jobben. Så kommer det melding om smitte igjen. Ja vi har ulike hverdager og ting å stri med . Jeg håper vi er bedre den dagen vi kommer ut av pandemien. Vi liker det vi driver med , men det er tungt, dessverre. Med ditt ønske om at folk for guds skyld må styre unna ? Så kan det jo godt hende at du slipper flere slike opplevelser. Evt så må vi fokusere og håpe at de 40.000 andre gjester i sommer , de som ikke sier noe. At iallefall 99 % av dem liker burgeren og pizzaen , samt blir møtt med er smil osv. Vi har jo egentlig fått 4 dårlige anmeldelser i sommer , dvs 0,01 % er missfornøyd. Så lavt er det nok ikke . Men, men vi får for guds skyld håpe noen liker maten vår . Sorry petter!

Anmeldt 25. juli 2021

Vært her et par ganger den siste mnd, og alle gangene har vi ventet extremt lenge på maten. Opptil 1t +

Takk, 712emelinet

Beklager, vi bestreber å ha mye gjester og god mat. Noen ganger tar det lang tid. Vi serverer oppimot 700 porsjoner pr dag og har 1000 gjester. Kjøkkenet er på ca 20 kvm. Beklager 1 t er lenge, vi skal prøve å bli bedre .god sommer

Anmeldt 25. juli 2021

Det står tydelig på veggen i restauranten «vær grei eller vær hjemme». Det sier litt om restauranten. Vi ventet veldig lenge før vi fikk servert mat, kafé og cappuccino var udrikkelig. Prisen var høy. Ja….vi burde vært hjemme

1  Takk, guri156
Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Vi var 4 stk som spiste lunch der i dag. Veldig skuffet over matopplevelsen, spesielt cæsarsalaten var helt elendig, tørr og smakløs, mest bare isbergsalat og ingen kylling i den. Pizzaen var tørr og smakløs. Dyrt og dåglig. Anbefales ikke !!!

1  Takk, Renland
Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

1. Tid: Det tok 45 minutter å få Cæsar-salat, barnepizza og en burger. Det er for dårlig når det bare er 4-5 andre bord med gjester.

2. Mat: Maten var OK minus. Burgeren var tørr og potetene var kjedelige. Salaten var smakløs og kyllingen seig og kald.

3. Lokasjon: fin beliggenhet, men stedet bærer preg av slitasje over tid.

Takk, Thomas B

Reisende som så på Apotekergaarden, så også på

Har du vært i Apotekergaarden? Del dine erfaringer!