“Ok mat, men helt fraværende service....”
Anmeldelse av Apotekergaarden

Apotekergaarden
Vurdert som nr. 9 av 35 Restauranter i Grimstad
Kjøkken: Italiensk, Sjømat, Norsk, Internasjonalt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Apotekergaarden er en restaurant og utested, med lange tradisjoner i Grimstad. På sommeren har vi populære show i bakgården, og god plass i forhagen. Apotekergaarden Mad & Leven kan tilby smakfulle matopplevelser i et perfekt miljø for flotte kvelder. Vi serverer italiensk pizza, deilige burgere, salater, hovedretter med kjøtt eller fisk og nydelige desserter. Apotekergaarden satser på lokal mat og drikke. Her kan du nyte Grimstad-ølet Nøgne Ø og akevitt fra Puntervold. Velkommen til en hyggelig kveld på Apotekergaarden!
Anmeldt 23. august 2021

Nå er det andre året vi prøver denne restauranten under Rally Grimstad, skuffer stor begge år...
I fjor når vi kom var vi 10 gjester, ble plassert ute i en bakgård helt alene. Var så kaldt at vi ikke kunne være der, så vi fant en lokal kinarestaurant som reddet middagen denne kvelden...
I år var vi også 10 stk, ga beskjed ved reservering at vi ikke ville sitte ute, så det slapp vi. Men når vi ankom restauranten ble vi oversett av alle som jobbet der i 10 min. Etter litt masing ble vi vist til bordet vi skulle ha, og der ble vi glemt. Vi satt der i 30 min uten at noen tok kontakt med oss. Vi prøvde å henvende oss til 2 forskjellige servitører som kun stod og fiklet med telefonene sine. Hadde det ikke vært for at alle andre restauranter i Grimstad var fullbooket så hadde vi forlatt Apotekergaarden i år også, så vi holdt ut.
Fra vi endelig fikk en servitør så tok det 20 min før vi fikk drikke på bordet, og matbestillinger ble tatt opp.
Etter mat gikk vi ned på uteserveringen, og her var det helt kaos med servering, ikke fordi det var mye folk, men det var det alle servitørene som klarte helt selv. Man måtte bestille via app, og varene kom aldri. Fikk beskjed om at det var opp mot 45 min ventetid for å få 4 øl til bordet... Drinker sluttet de å servere pga at de ikke hadde tid til det, men det ordnet seg til slutt etter massiv klaging fra alle der ute.
Så rett og slett en skuffende og irriterende opplevelse, vi kommer aldri til å besøke Apotekergaarden igjen !!!

Takk, OnAir797818

Anmeldt 16. august 2021 via mobile enheter

Vi spiste amerikansk og italiensk burger. Selve burgeren var god, men resten så veldig lite innbydende ut. Brødene var gigantiske. Brødet under burgeren var gjennombløt og ekkelt. Poteten vi bestilte ekstra var dvask og oljete. Baconet til den amerikanske burgeren var i store klumper og ikke stekt. Til den italienske burgeren var det ikke et eneste grønt innslag. Det hele ble ganske kvalmt.

Takk, Marit Ø
Anmeldt 9. august 2021 via mobile enheter

Bare et tips til deg som leder av denne restauranten. Sett deg ned og bestill Cæsar salaten dere serverte oss og si helt ærlig om du synes den er verdt mer enn 1 på terningkast. Her er det jo viktig at du ser objektivt på dette da mat handler mye om gode råvarer og ikke bare individuell smak som du sier til en av de andre kritikkene her. Jeg husker tilbake for 10-15 år siden hvor fantastiske dere var da….kom tilbake til dette nivået så ditcher jeg Smag & Behag (byens beste) på alle mine besøk neste sommer

Hilsen Thomas Oslo gutt men oppvokst i Arendal

1  Takk, ThomasMeyerS
Kjetil J, Eier på Apotekergaarden, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. august 2021

takker for tilbakemeldingen:) vi skal justere salaten :). mvh: Apo

Anmeldt 8. august 2021 via mobile enheter

Min venn hadde skrytt alt dette stedet opp i skyene, så vi gledet oss veldig til å spise her.
Skuffelsen var derfor veldig stor da absolutt alt var galt ved dette stedet.
Maten, i mitt tilfelle en pizza, var så og si uspiselig, og min venn sin burger var enda verre, det var nesten så vi ikke kunne tro at en restaurant kunne servere noe slik.
Hadde vi ikke vært så utrolig sultne hadde bare gått.
Det hele endte med at vi måtte gå på Nottos å spise pølse for å bli mette.
Men maten var bare en del av problemet.
Aldri, ikke noe sted i verden har jeg opplevd en mer arrogant og ufyselig betjening.
Det var omtrent flere servitører enn gjester, og med ett hederlig unntak, så var disse rett og slett pottesure og ekstremt lite service mindre.
De hadde dog tid til å være hyggelige mot hverandre, men gjestene brydde de seg ikke om.
Det tok over en time før vi fikk den uspiselige maten.
Da vi nevnte at dette var litt i lengste laget for en av servitørene ble vi omtrent behandlet som totalt idioter.
Vi fikk alt annet enn en beklagelse.
Da vi hadde spist ferdig kom en annen pottesur servitør og ville ha betalt for drikke.
Da vi viste kvittering og forklarte høflig at vi hadde betalt så ble hun sur og det var heller ikke her noe antydning til unnskyldning.
Stedet var dyrt, maten forferdelig og servicen så dårlig at vi på ett tidspunkt lurte på om vi var med på et skjult kamera program.
Så er du sulten og skal spise ute i Grimstad så er det bare en ting å si; styr unna.

2  Takk, NorthStar44419579456

Kjære NorthStar. Det var trist å høre . Hva var galt med pizza ? og hva var galt med burgeren ? så vet jeg hva vi skal jobbe med ? , samt at personalet skal skjerpes :) mvh. apo

Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

Fabelaktig atmosfære med knall service og super bevertning! Var på show med Paus & Rønning, så det er mulig underholdningen preger anmeldelsen. Men alt i alt - ingenting å klage på!

Takk, Pål T

Reisende som så på Apotekergaarden, så også på

Har du vært i Apotekergaarden? Del dine erfaringer!