Sådær

Anmeldt 25. juli 2018
sadand
Bergen, Norge

Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Når vi først var i Karasjok ville vi få med oss litt av den samiske kulturen. Dette museet var det eneste som var åpent søndager. Du går gjennom museet på en halv times tid innendørs, så mer enn en times tid trenger man ikke på det hele. Synes prisen er i drøyeste laget for ett så lite museum. De bør modernisere og tilføre mye mer enn det som er der idag.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, Restaurantproff
Anmeldt 5. juli 2019 via mobile enheter

Ikke store stedet. Men spør om en guidet runde. Og ta en fin runde ute. Lær litt om tradisjonen. Og opplev fine kofter.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Amund G
Anmeldt 23. august 2018

Gammel bygning med morsom kunst av en samisk kunster lagd som en del av byggningen. Lukter derimot gammelt og rart. Kassene for tingene ser hjemmesnekret ut, uproff utseende, teksten ser gamle ut og ganske så utdaterte. Ingen sammenheng i utstillingen, ligner på eb samling av forskjellige ting kastet inn i kasser som er skudd på veggen.

Lavvo/gammen inne var veldig kul og elvebåten.
Ingen ansatte som smiler, tar betaling og thats it.
Ingen info eller liten info på uteavdelingen.

Dato for opplevelse: mars 2018
Takk, tinae621
Anmeldt 25. juli 2018

Interessante historier og mange gode utstillinger, men dessverre er både bygning og utstilling preget av dårlig vedlikehold, det virker som det ikke er noe som følger opp løpende. Her kan de trenge en oppfrisking.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, sadand
Anmeldt 23. mai 2017

Er man interessert i historie burde man å få med seg dette også.
Synes det var interessant å få vite mer.

Dato for opplevelse: juli 2016
1  Takk, Tonje H