TripadvisorUSD 135
Orbitz.comUSD 135
eDreamsUSD 147
FindHotelUSD 134
Anmeldt 1. mai 2021 via mobile enheter

Vi overnattet 2 netter på Vinger spa-hotellet fra torsdag til fredag.
Da vi ankom hotellet ble vi svært godt tatt i mot av personalet. Vi synes alle var både hyggelige og imøtekomne.
Hotellet var rent og ryddig.
Etter ca. 1 times kjøring fra Oslo var det godt å komme i bassenget og slappe av i badstuen.
Maten og desserten var også veldig godt.
Sengene var gode å ligge i med store behagelige puter.
Dette er perfekt hotell dersom man ønsker å komme seg litt vekk og koble av.
Anbefales!

Dato for oppholdet: april 2021
Takk, bilalyounusm
Anmeldt 5. april 2021

Hele hotellet er svært preget av at det er slitt og gammelt. Det er det minste badet jeg har vært på noen gang. Relaxavdelingen var stengt pga covid-19, men vi var inne å så på "anlegget", og dette minner mer om en kjeller på en bolig fra 70-tallet med et lite basseng og badstue.

Hotellet gjør sikkert sin nytte for en overnatting, men vil ikke anbefale det utover dette.

Personalet var veldig hyggelig.

Dato for oppholdet: april 2021
Takk, 954espenlj
Anmeldt 12. mars 2021

Luktet mugg i begge rommene, og generelt i hele hotellet. Hvis du liker isbad, passer bassenget deg, vi kunne dessverre ikke bade pga det var så kaldt. Var ingenting spesielt å gjøre der, ganske øde sted. Personalet var fantastisk hyggelig, matservering ok. Frokost veldig basic. Generelt dårlig opplevelse.

Dato for oppholdet: mars 2021
Takk, 375albinag
Anmeldt 9. mars 2021 via mobile enheter

Virket lovende når man kommer inn i resepsjonen. Men når vi går mot rommet i korridoren minner det om en gammel skole og lukter slik som bestemor sitt hus. Rommet var ikke slik som på bildene og det var veldig møkkete. Bildene taler for seg selv. Gulvet knirket, og man ble holdt våken av drypp fra dusjen. Føltes nesten ut som vi bodde i en brakkerigg.Tror vi fikk rom på den gamle delen. Jeg ville nok ikke kalt dette ett spa. Det er ett veldig lite basseng, samt en badstu. Men en av tingene som trakk opp var massasjen. Massasjen var veldig bra!
En annen ting som trakk opp også var ei hyggelig servitrise, samt en hyggelig kar i resepsjonen.
Jeg ville ikke betalt for dette igjen.

Dato for oppholdet: mars 2021
2  Takk, kim5ung
Anmeldt 27. oktober 2020

Vi hadde booket en SPA helg via Risskov feriereiser for å slappe av og kose oss med å bade, få massasje og god mat. Selve rommet var helt fint, ganske så nyoppusset, gode senger, rent og pent. Badet var litt lite, men fungerte helt OK bortsett fra skyvedørsløsningen som var litt "vinglete" og det var ganske lydt mellom rommet og badet. Vi hadde gledet oss veldig til og bade i bassenget som blir presentert med fine bilder på hjemmesiden. Det var kort og godt et lite og litt slitt basseng, ikke noe hyggelig rom men verst var at vannet var iskaldt. Vi sa fra om dette i resepsjonen med en gang men ble møtt litt likegyldig med at de skulle få vaktmesteren til å se på det. Ikke noen beklagelser at slik skulle det ikke være eller forståelse for vår skuffelse når dette var en av hovedgrunnen for at vi hadde valgt å dra hit fordi det var basseng. Snakket med flere gjester den helgen som hadde samme opplevelse. Resepsjonen svarte at de vanligvis holdt 24 C i bassenget, noe som absolutt er for kaldt til at man kan kalle det SPA. Lørdag hadde vaktmesteren vært der og det viste seg at det hadde gått en sikring. Det tok jo lang tid før det ble noen endring av temperaturen og søndag før vi dro hadde den så vidt kommet opp på 22 C. Det høres jo ut som om det ikke er noen særlige rutiner for å følge med på dette og da vi nevnte igjen ved utsjekk at vi var veldig skuffet over dette fordi vi nettopp hadde valgt dette stedet PGA bademuligheten fikk vi beskjed om at det ikke var hennes (resepsjonistens) feil at det hadde gått en sikring. NEI, det er ikke hennes feil, men at det ikke blir oppdaget og rettet opp når det skjer og at man som gjest ikke blir møtt hyggelig i en slik situasjon med f.eks. en beklagelse og tilbud om en kompensasjon eller liknende vitner om svært lite serviceminded personale. Jeg har sjekket litt hva som kan forventes mht badetemperaturer i basseng og fant følgende:

Beskrivelse av hvordan bassengvannets temperatur oppleves:
21° Føles sjokkerende kaldt. Er vanligvis en gispende opplevelse.
24° Litt mindre gispende, men likevel en meget kald opplevelse.
26° Føles kaldt og krever litt overvinnelse å komme seg ned i, men er den perfekte temperaturen for konkurransesvømmere. Blir raskt for kaldt til vannlek.
28° Føles kjølig, men er en god temperatur til vannlek og konstant aktivitet.
29° Minimumstemperaturen i for eksempel badeland. Det føles fortsatt kaldt når man går ut i vannet. Absolutt høyeste temperatur for mosjonssvømming.

Så hvis de kaller seg SPA bør det ikke være så lite som 24 C i vannet i utgangspunktet.

Så servicenivået var definitivt ikke på topp her. Vi hadde bestilt et opphold som inkluderte middag, dagens rett. Begge dagene var det reservert bord til oss i restauranten (denne også ganske kjølig). Maten i seg selv var helt OK men servering og service rundt denne bar også preg av at dette ikke er et sted hvor man har fokus på gjesten. Begge dagene måtte vi be om å se et drikkekort, de hadde veldig begrenset utvalg, det er helt OK, men det var mye som de ikke hadde og begge de to jentene vi hadde som servitører var usikker både på hva de hadde og hva dette kostet. Det var fint dekket opp med sideasjetter, men ikke noe brød til å ha på dem, andre dagen måtte vi be om både brød og drikke, selv om vi var stort sett de eneste gjestene i restauranten var det ganske lange ventetider på maten og første dagen var maten til den ene gjesten ikke skikkelig varm ved servering. Før han fikk varm mat servert var jeg nødt for å spise min for at den ikke skulle rekke å bli kald. Andre kvelden ventet vi i nesten en halv time før vi ble servert og da hadde vi fortsatt ikke fått mulighet for å bestille drikke.
Dagenes høydepunkt var frokosten (bortsett fra at frokostsalen var veldig kjølig). Veldig godt brød, god eggerøre og bløtkokte egg som faktisk var bløtkokte. Takk til frokostkokken, eggene naila du, dette er ofte noe av det vanskeligste med hotellfrokoster. At både bacon, poteter, pølser og tomatbønner var kalde komme vel neppe som en overraskelse nå???
Et annet høydepunkt var massasjen i hotellets velvære avdeling hos de fantastisk dyktige Thai massørene. Vi fikk behandlinger begge to både fredag og lørdag og hele turen til Vinger hotell var verdt det for eggene til frokost og massasjen alene, men det kan likevel ikke bli til mer en to kalde stjerner.
Vi skjønner at man ikke kan forvente topp utdannet personale på et lite hotell som dette men helt vanlig kutyme i hotell og restaurantbransjen slik som høflighet og serviceinnstilling kan man fint lære seg.
Vi kommer nok ikke tilbake til Vinger hotell og SPA for å bo men når vi igjen kan få lov å dra til Charlottenberg for å handle tar vi nok turen ned i kjelleren til de fantastiske jentene i massasjeavdelingen.

Dato for oppholdet: oktober 2020
1  Takk, tgreve