Fenomenal

festningsverk høyt over Kongsvinger by hvor man kan se at Glomma svinger. Festningen er passe stor... les mer

Anmeldt 3. desember 2020
larsj898
En skjult perle.

Dette var en skjult perle. Selve arkitekturen i seg selv er nydelig, og fra festningen har man også... les mer

Anmeldt 26. juli 2020
oeyvind639
Bergen, Norge

Anmeldt 24. oktober 2018 via mobile enheter

Besøkte dette stedet i august 2018. Vi besøkte først det svært innholdsrike fengsels museumet. Her er det mye å se og bestyreren her har jobbet i fengsel i mange år og hadde mye å fortelle. Anbefaler alle å stikke innom her.
Neste stopp var krigs museumet innenfor festningsmurene. Også her ble vi møtt av en kunnskapsrik og engasjert guide. Mye nytt å lære om både festningens historie og betydning for Norge under krig, og nå i fredstid.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, Simone L
Anmeldt 13. oktober 2018

Vi var der en lørdag utenfor høysesong, og da er det først og fremt de skikkelig flotte dørene, brostein og eksteriøret man ser for museet var stengt og restauranten lukket for privat selskap. Vi kommer tilbake neste sommer for å få se det vi ikke fikk sett nå.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, Ingeborg56
Anmeldt 8. august 2018

Flott plass med en nydelig utsikt over en fin by plassert ved Glomma. Hit drar jeg gjerne tilbake for å nyte utsikten og frisk luft!!!

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, Torger S
Anmeldt 9. juli 2018

Omvisningen tok det historiske hendelsene ved fstningen og viste det museale delen. Avsluttet med en kaffe/te i fin utsikt.

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, THORSTHO
Anmeldt 9. juli 2018 via mobile enheter

Var det en dag for å se an Festningen og de gamle byggene som også er der. Savner kanskje litt mer «museumspreg» over det hele, men helt klart det fineste Kongsvinger kan tilby av stedsattraksjon. God utsikt.

Dato for opplevelse: august 2017
2  Takk, kjellclemet