Fenomenal

festningsverk høyt over Kongsvinger by hvor man kan se at Glomma svinger. Festningen er passe stor... les mer

Anmeldt 3. desember 2020
larsj898
Overnatting på festningen

Anmeldt 4. juli 2020
andreashU2780VO
Porsgrunn, Norge

Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Supert sted med mye historie. Veldig moderne og fine rom. Garantert beste utsikt i Kongsvinger. Anbefaler rom i 2etg for best mulig utsikt.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, andreashU2780VO
Anmeldt 29. juli 2019 via mobile enheter

Fin festning med godt bevarte bygninger. Fint område, litt dårlig beskrevet de ulike bygningenes historie. Vi kom litt sent på dagen, og museumet stengte akkurat når vi kom. Sikkert en bedre beskrivelse der.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, hansepils
Anmeldt 28. juli 2019 via mobile enheter

Kom til Kongsvinger i god varme, bilen viste 34 grader ute. Kongsberg festning hadde overnatting, og det var ein spesiell og fin opplevelse. Det var stort rom med eit heilt nytt bad som var bygt som eit glasrom i rommet. Tøft! Veldig god seng var det og, perfekt for oss. Det var ein god frukost på morgon servert i ein annan av dei gamle ærverdige bygningane. Ein god opplevelse, me følte oss trygge med kanoner rundt oss alle vegar.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, biltamor
Anmeldt 17. juni 2019

Heldigvis ble noen av festningene i Østfold,Akerhus og Hedmark ikke revet i 1905 etter unionsoppløsningen. Så da kan du rusle rett inn i historien og se en festning bortimot slik den har sett ut. Byggingen av festning startet i 1673 og avsluttet i 1784. Dette er et av stedene du bare må se,hvis du liker Norges historie. Festningen består av en rekke bygninger,så ta en omvisning eller se på museumet. Spis og kos deg,kaffe på stedet. Og vil du ikke hjem er det hotell der også.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, RagnarT24
Anmeldt 2. juni 2019 via mobile enheter

Dette er et must for alle som kjører forbi eller stopper innom Kongsvinger. Festningen har et museum, en restaurant og et hotell, samt den beste utsikten over byen!

Kongsvinger er den byen (utenom Oslo) som har hatt besøk av flest konger, og historien er mangfoldig. Både festningen og øvrebyen (området rett under festningen) er meget vakkert og transporterer en tilbake i tid.

Anbefales på det sterkeste!

Dato for opplevelse: juni 2019
1  Takk, Tango4two