Koselig

Anmeldt 24. juli 2019
Petter B
Stavanger, Norge
Hyggelig byvandring i Hollenderbyen

Ble med på en guidet tur rundt i Flekkefjord, hovedsaklig i Hollenderbyen. Kjenner strøket fra... les mer

Anmeldt 20. august 2018
tosbak
Moss, Norge

Anmeldt 24. juli 2019

Hvis du først stopper i Flekkefjord er dette noe du må få med deg. Hus tett i tett. Hyggelig museum og ikke minst et flott hotel.

Dato for opplevelse: juli 2019
1  Takk, Petter B
Anmeldt 20. august 2018

Ble med på en guidet tur rundt i Flekkefjord, hovedsaklig i Hollenderbyen.
Kjenner strøket fra sommere i fra barndomstiden da jeg var i Flekkefjord annenhver sommer. Min mor vokste endog opp i et hus i Nesgaten, men er usikker på om huset fortsatt eksisterer. Koselig å rusle blant gamle hvite småhus og i tillegg beskue all den relativt nye street-art som var kommet på mur-flater og til og med på selve bakken i en allmenning. Det hersker en behagelig rolig stemning i dette strøket.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, tosbak
Anmeldt 9. august 2018

Er du turist i Flekkefjord er det tre steder du MÅ besøke:
Vi begynner i Hollenderbyen. Her finner du småbyidyll så det rekker. Trange gater, små idylliske hus, gatekunst og "georginer i glaset." Finn deg en benk eller en steintrapp og slå deg ned, la roen senke seg, og stikk innom sjømatvogna i parken der Hollenderbyen starter. Dette er det mest sørlandske by-interiøret du kan oppleve.
Så setter du deg i bilen. Følg riksvei 44 (den ytre veien) og ta av til rv. 469 til Kvellandstrand. Etter 10 minutter på ferja er du på Hidra. Jeg har ikke besøkt samtlige øyer i Norge, men våger allikevel å si at Hidra er den fineste av dem alle.
Hvis du klarer å overtale deg selv til å fortsette turen etter å ha besøkt Hidra, så kan du fortsette reisen langs rv. 44, og du kommer til enda flere flotte steder - så som Åna Sira, Jøssingfjord og Sokndal.
Alt dette fortjener en femmer - uten tvil - bedre blir det ikke. God tur!

Dato for opplevelse: august 2018
1  Takk, kleppah
Anmeldt 14. september 2017 via mobile enheter

Det er en hyggelig del av byen som består av eldre hus fra 17 - og 1800 tallet.
Det er koselig å gå i disse smågater, og det er skilt på noen av de mest spesielle historiske hus eller plasser.
Anbefales for alle!

Dato for opplevelse: september 2017
Takk, Belinda31
Anmeldt 31. august 2017 via mobile enheter

Vandret litt rundt med kart med street art anmerkninger . Mange tøffe motiv blandet med trivelig småhus bebyggelsen

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, alfmagne