Et eventyr 😍

Brufjellhålene, et eventyr💙 2 voksne og 3 barn(10,10,8) var utfordrende og spennende! Men en... les mer

Anmeldt 9. oktober 2021
fisk84
Fredrikstad, Norge
Søndagstur

Båt fra Hidra til Åna, fottur til Brufjellet og Brufjellhålene. Fantastisk naturopplevelse som... les mer

Anmeldt 29. desember 2019
Stein Asgeir E
Larvik, Norge

Anmeldt 29. desember 2019 via mobile enheter

Båt fra Hidra til Åna, fottur til Brufjellet og Brufjellhålene. Fantastisk naturopplevelse som anbefales

Dato for opplevelse: september 2019
1  Takk, Stein Asgeir E
Anmeldt 2. august 2019 via mobile enheter

Brufjell hålene stod for tur for andre gang. Sist vi prøvde kom det pøsregn og vi måtte bare snu før vi begynnte stigningene opp på fjellet. Denne gang tok vi avgårde kl 2 fra Bryne og var hjemme igjen i 23 tida. Turen var flott, men det er ikke noe for de med mye høydeskrekk, vanskelig nok for oss med små bein å komme oss nedover fjellsia. Verdt alt strevet.

Dato for opplevelse: august 2019
25  Takk, Anne-Tone
Anmeldt 25. mars 2018 via mobile enheter

Vi parkerte ved parkeringsplassen før Roligheten og gikk til starten av turen. Det er siste plass en kan parkere.
Vi gikk først til Brufjellet. Turen starter bratt og det er sorpete. Veien ned til Brufjelhålene er bratt men det er tau og metall trinn satt inn i fjellet. Veldig fint der nede og verdt slitet med å komme dit.
Tilbake gikk vi via Sandvika slik at det totalt ble en runde. Anbefales

Dato for opplevelse: mars 2018
1  Takk, beatev115
Anmeldt 25. juli 2017 via mobile enheter

Vi gikk fra den merkede parkeringsplassen for denne turen, den ligger ca 1km før man kommer til Roligheten.
Der veien slutter går det en godt merket sti videre med flere valgmuligheter av rute.

Det var en godt brukt sti, så gode sko som tåler litt vann/gjørme er å anbefalle.
Turen til Brufjell passer de fleste og tar ca1-1.5t om man går runden. Ned til "Hålene" er det litt mer krevende og bratt terreng, men er en flott opplevelse om man kommer seg ned. Turen ned og opp igjen tar ca 30-40min.
Så alt i alt bør man regne 2-2.5t med vandring (voksne med middels tempo).

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, Steffen S
Anmeldt 17. juli 2015 via mobile enheter

Vi var en jentegjeng på tur til Brufjellhålene i dag. Det tar ca. 30min å gå opp til Brufjell og det er en fin tur med en godt markert sti. Utsikten derfra er fantastisk og man kan se helt til lista. Brufjellhålene er kule og ganske så unike. Veien ned til hålene er ganske skummel og nesten litt farlig. Jeg har selv høydeskrekk så jeg sleit med å komme meg ned. Man må klatre på bolter i en flat fjellvegg, så det er ganske krevende for folk som ikke er vandt til å klatre.. Ikke se ned mens du klatrer! Anbefaler ikke turen til barn og eldre og folk med høydeskrekk. Bortsett fra dette er Brufjellhålene en flott serverdighet!

Dato for opplevelse: juli 2015
5  Takk, LineNilsen