Fantastisk opplevelse

Vi kjørte strekningen på Mc, og det var ganske skummelt å se nedover fra passagersetet! Men så... les mer

Anmeldt 3 dager siden
dina278
Flekkefjord, Norge
Spektakulær vegstrekning.

Anmeldt 5. juli 2014
gkaa091
Kristiansand, Norge

Anmeldt 5. juli 2014

Denne vegstrekningen viser hvordan man bygde veger i gamle dager. opp til 1:3 stigning (fall) på det meste på vegen, 3 steder. Flotte utsiktpunkter flere steder. Bakke Bro fra 1844 ligger i den østligste enden av vegstykket. Den er fredet, og det kan man forstå, for den er meget vakker (og smal). Det anbefales å kjøre strekningen med bil og bremser i topp stand, i alle fall bremsene. Min mor fortalte at hun kjørte med buss i 30-årene, og da måtte alle passasjerene ut av bussen å spasere ned de bratteste bakkene for at bremsene på bussen ikke skulle gå varme. Og mange hadde problemer med at vannet i motoren kokte i oppoverbakkene. Min mor fikk imidlertid lov til å sitte på bussen der de andre måtte gå, fordi hun var så bilsyk at hun var helt slått ut!

Dato for opplevelse: august 2013
1  Takk, gkaa091