“Deilig mat i gode omgivelser ”
Anmeldelse av Villa Rosehagen

Villa Rosehagen
Vurdert som nr. 1 av 9 Restauranter i Jorpeland
Beskrivelse: Rosehagen kultur & næringspark er ein historisk trevilla som ligg vakkert til i stor hage med utsikt over Jørpelandsvågen sentralt på Jørpeland i Ryfylke. Kafedrift med tilbehør av fersk bakverk står i fokus med kvalitetsmat på mange område, alt frå lokal produksjon til foredling av god ryfylkemat. Uteservering i hagen når temperatur og vær tillet dette. I tillegg til kafé har Rosehagen eit galleri og selskapslokale, og er tilrettelagt for å kunne ha ulike arrangement ute i hagen som bryllaup, firmafestar, utekonsertar m.m.  Opningstid kafé og galleri: månd-laurd 11-17, sundag stengt. Grupper på kveldstid etter avtale. Velkommen til å bli vår gjest!
Anmeldt 7. juli 2020 via mobile enheter

Vi ble invitert på lunsj til Rosehagen.
Det ble en usedvanlig trivelig opplevelse.
Personellet trivdes åpenbart med jobben sin. Alltid smilende med en god latter på lur. De tok seg tid til å slå av en prat, men var de likevel våkne for alle rundt seg.
Maten var smakfull og delikat presentert.
Med trivelig selskap, strålende vær og praktfull beliggenhet gir totalen en klar topp-skår.

2  Takk, 52Drugis

Anmeldt 25. juni 2020 via mobile enheter

Villa Rosehagen er virkelig verdt et besøk.
Nydelig beliggenhet, med utsikt ut over Jørpelandsvågen.
Masse godt på menyen, og man kan få et glass god vin, eller et glass øl.
Silde tallerken kan anbefales. Tre typer sild av god kvalitet, med brød, nydelig knekkebrød, rømme mm.
Nydelige små poteter, men stekt med hvitløk, det passer ikke til silda. Potetene var forøvrig gode de, men til en annen tett.
Chevre salat, bare prøv.

1  Takk, bj_rntrondt
Anmeldt 24. juni 2020 via mobile enheter

Stoppet tilfeldigvis i Jørpeland for å finne et koselig sted å spise lunsj. Dette ble en positiv overraskelse. Sjarmerende villa og hage, fin utsikt og fint sommervær. Vi spiste Fisheman’s Special. Ble beskrevet som fisk og reker i en bakt saus, dekket med potetpure og bakt i ovn. Da forventet vi en rett mer som grateng, men sausen var samme som fiskesuppe og måtte spises med skje. En liten detalj som kan fikses med å beskrive retten som fiskesuppe eller tykkere «bakt» konsistens. Da blir det perfekt. Ellers god service og hyggelig betjening. Vi kommer gjerne tilbake!

Takk, tseverinsen
Anmeldt 21. juni 2020 via mobile enheter

Koselig gammel bestyrer bolig som er omgjort til resturant/kafé. Hyggelig betjening og kjempe flott uteplass med fantastisk utsikt.

Takk, 847_ysteinm
Anmeldt 23. mai 2020 via mobile enheter

Helt nydelig mat, veldig hyggelige servitører og fin beliggenhet. Anbefaler på det stakkarste Kommer gjerne tilbake!

Dato for besøk: mai 2020
Takk, AgnieszkaW1459

Reisende som så på Villa Rosehagen, så også på

Har du vært i Villa Rosehagen? Del dine erfaringer!